http://www.nu.nl/internet/3391863/tien- ... euren.html
En dit op nu.nl
Wat vinden jullie hier van?
Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. Zo leren ze ook niet meer schrijven.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
de ipad wordt voornamelijk gebruikt voor reken methodes en taal ansich. Daarnaast krijgen ze nu bv ook muziek les met de ipad, helemaal geweldig vinden ze dat. Mijn moeder is heel enthousiast over het les geven met de ipad 

Liekess schreef:Waarom zou het belachelijk zijn? Ook scholen moeten met de tijd mee gaan. Kinderen vinden het leuker om via de iPad te werken dan uit een boek, omdat dat vaak meer in een spelletjes vorm is. En zoals hierboven ook al gezegd is, schrijfles wordt juist heel belangrijk gevonden omdat in deze tijd kinderen steeds minder schrijven en meer typen.
En wat betreft het sociale aspect, of ze nu alleen zitten te werken vanaf een iPad of vanuit een boekje, dat maakt natuurlijk geen verschil. Het is niet dat ze ineens geen dingen meer samen doen.
Fiffill schreef:Liekess schreef:Waarom zou het belachelijk zijn? Ook scholen moeten met de tijd mee gaan. Kinderen vinden het leuker om via de iPad te werken dan uit een boek, omdat dat vaak meer in een spelletjes vorm is. En zoals hierboven ook al gezegd is, schrijfles wordt juist heel belangrijk gevonden omdat in deze tijd kinderen steeds minder schrijven en meer typen.
En wat betreft het sociale aspect, of ze nu alleen zitten te werken vanaf een iPad of vanuit een boekje, dat maakt natuurlijk geen verschil. Het is niet dat ze ineens geen dingen meer samen doen.
Het gaat mij erom dat de kinderen niet meer zoveel op school zitten, niet dat ze wel aanwezig zijn maar zelf werken in de klas.
Juist als je ziet hoeveel kinderen er thuis achter de tv/computer zitten lijkt het me alleen maar goed als ze op school wel socialer bezig zijn.
) En ze kunnen een ander vak gaan doen als ze klaar zijn met hun werk. De hele arbeidsmarkt zal tegen de tijd dat ze afstuderen ook gericht zijn op digitaal werken.
) maken, en vaak ook werkstukken.
. Ik denk dat ik voor heel wat opheldering kan zorgen voor jullie, dus vragen mogen gesteld worden.
Ik denk ook dat het de toekomst is, of je het nu leuk of goed vindt of niet. Een paar generaties voor ons riepen ze vast ook dat de vulpen en het schriftje kul waren, die goede oude schrijflei, die was pas top!
Met een iPad maak je steeds fouten, en als je nooit hebt leren typen wordt alles wel heel moeilijk. Ik vind het onzin. verootjoo schreef:Nayomie schreef:Maar op deze manier gaat de schrijfwijze toch weg? Als iedereen maar blijft tikken op zo'n ding?
Nou en? Denk je echt dat we over tien/twintig jaar nog met een pen schrijven? Ik niet
Opa's en oma's zie je niet met een smartphone oid lopen, dus als de kleinkinderen dus al niet kunnen schrijven terwijl ze zorg verlenen aan hen, lijkt me erg onhandig om een berichtje achter te laten.