Heb gister een stuk live mee zitten kijken, ik vind natuurgeweld schitterend. Helaas dit x met grote gevolgen. Een tornado van ca twee km breed is over de voorstad van Oklahoma city geraasd (moore) geraasd. In ca 3 kwartier raakte de tornado een druk bevolkt gebied, waaronder een school. Op het moment dat de tornado de school trof waren er ca 75 kinderen aanwezig. Net de beelden van de ravage gezien. Verschrikkelijk.
In 1999 werd moore ook door een grote tornado getroffen, toen vielen er 36 doden.
LoveBodin
Geplaatst: 21-05-13 09:42
Ik heb het ook gezien.. Vreselijk. Zuid van Oklahoma City was 't 't ergst dacht ik. Ziekenhuis naar de knoppen, idd een elementary school.
Heftig he, natuurgeweld is inderdaad prachtig en vaak kost het levens wat natuurlijk minder fijn is. Ergens 'hoort het erbij' maar leuk is anders Echt bizar hoeveel schade zoiets dan veroorzaakt.
Ook ik vind het enorm fascinerend om te zien hoe zo'n tornado ontstaat. Helaas neemt de tornado ook veel levens weg. Vooral verschrikkelijk voor die kinderen op de 2 scholen en natuurlijk voor de ouders.
Ik las dat ze pas 15min voor de tornado een waarschuwing kregen. Snap dat wel, het is niet te voorspellen waar zoiets plaats gaat vinden, maar 15min is wel nondeju kort!
Ja, dit is de tornado van gisteren. Hij vormde zich in Newcastle, Oklahoma en trok daarna naar Moore, waar hij zo'n beetje de hele stad weggevaagd heeft.
Zag net wat beelden van de getroffen gebieden op Journaal24. Echt vreselijk.
Ik heb niet veel verstand van tornado's maar die lijkt wel erg groot
En als je maar 10 tot 15 min de tijd heb om in de auto te vluchten? mag je dan harder rijden dan normaal? Lijkt we sterk dat je 30 KM per uur gaat bij een tornado die misschien 50 KM per uur gaat ofzo (geen idee hoe snel die tornado's gaan)
Ik moet er niet aan denken zoiets mee te maken.... Die foto van die mensen die hun kat terug vinden, wat een geluk heeft dat beestje gehad zeg! Vind het trouwens altijd indrukwekkend en vreemd tegelijk om te zien dat sommige dingen na een tornado nog gewoon overeind staan terwijl de rest eromheen compleet verwoest is.
uitgebokt
Geplaatst: 22-05-13 07:47
Wat een indrukwekkende foto's...
Laten ze de slachtoffers nou eens subsidie geven om stenen huizen te bouwen, dit kan toch zo niet.