Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:Ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht welke doden er precies herdacht werden, in mijn beleving is iedere overledene uit welke oorlog dan ook er 1 te veel en vind ik het heel goed als we daar op 5 mei allemaal even bij stil staan!
(de bevrijding op 4 mei is natuurlijk weer een heel ander verhaal)
oomens schreef:Kentaro schreef:Ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht welke doden er precies herdacht werden, in mijn beleving is iedere overledene uit welke oorlog dan ook er 1 te veel en vind ik het heel goed als we daar op 5 mei allemaal even bij stil staan!
(de bevrijding op 4 mei is natuurlijk weer een heel ander verhaal)
Andersom bedoel je?
Daphna schreef:Ik vind dat Vuijsje wel een punt heeft. In de recente geschiedenis is het een unieke situatie dat mensen omwille van hun etniciteit op een dergelijke manier afgeslacht zijn.
Vjestagirl schreef:Daphna schreef:Ik vind dat Vuijsje wel een punt heeft. In de recente geschiedenis is het een unieke situatie dat mensen omwille van hun etniciteit op een dergelijke manier afgeslacht zijn.
Op deze schaal wel ja, maar overal ter wereld worden mensen vermoord omdat ze geloven in een bepaalde god, daar hebben de Joden geen patent op.
Daphna schreef:Ik vind dat Vuijsje wel een punt heeft. In de recente geschiedenis is het een unieke situatie dat mensen omwille van hun etniciteit op een dergelijke manier afgeslacht zijn.
Wendy schreef:Daphna schreef:Ik vind dat Vuijsje wel een punt heeft. In de recente geschiedenis is het een unieke situatie dat mensen omwille van hun etniciteit op een dergelijke manier afgeslacht zijn.
Nee hoor, totaal niet helaas.
Wat dacht je bijvoorbeeld van de oorlogen in Joegoslavie, Rwanda, Afghanistan, etc etc etc?
Winged schreef:Lieveli... Iets kleinschaliger, maar ooit van Srebrenica gehoord?
lieveli schreef:Toch kun je dat niet vergelijken met de systematische uitroeiing van de joden. Sorry.
Wendy schreef:lieveli schreef:Toch kun je dat niet vergelijken met de systematische uitroeiing van de joden. Sorry.
Jawel hoor, dat gaat prima. Maar misschien moet je je eens inlezen. In bijvoorbeeld Rwanda hebben ze er alleen wat meer haast achter gezet, waardoor de aantallen minder waren (gelukkig) http://nl.wikipedia.org/wiki/Rwandese_genocide
En dan ga ik het maar niet hebben over wat er al jaren aan de gang is in Israel, nota bene door de Joden zelf