Waar gaat het heen met de wereld?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:06

Iets wat ik mij vraag afvraag...

Grensrechter 'zinloos vermoord'
9/11/2001...
Bommen in Boston...
Crisis in heel Europa...
'Verzonnen' schietpartij in Leiden...

Waarom?
Waarom ruzie maken over een persoonlijk(!) geloof? Waarom altijd geweld? Waarom altijd 'slecht' nieuws?
Is de wereld gek geworden? Een echte gek kan de halve wereld op zn kop zetten door een berichtje op internet te zetten... Zie Leiden afgelopen maandag. Wat mankeert zoiemand om dat op internet te zetten? Tuurlijk mag je bepaalde mensen wel en andere niet... So be it! Denk ik dan.. Leven en laten leven.. Iedere gek zou nu bijvoorbeeld koninginnedag kunnen verpesten door 1 simpel bericht...

Waarom waarom waarom...

Ben ik de enige die me hier druk over maakt? -O-

Brievenbus

Re: Waar gaat het heen met de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:20

Ja dus... :')

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:21

nee hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:23

Waar het heengaat? Het is altijd al zo geweest, maar nu is het ook in de media te zien.
Waar overigens wel selectief wordt gedaan met wat er bekend gemaakt wordt natuurlijk.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:24

idd nee, maar ik denk niet dat het heel veel zin heeft om hierover te discussiëren, gekken zullen er altijd zijn en zijn er ook altijd geweest, dus volgens mij gaat de wereld echt niet "ergens heen", maar weten we nu gewoon meer van de wereld dan vroeger...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:26

:o leven en laten leven O:) .....

ik snap ook niets van de mensen vandaag de dag :n (en dat is niet alleen omdat ik autist ben :+ )

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:26

Waarom worden er dan alleen de 'erge' dingen bekend gemaakt? Ik hoor haast nooit leuke dingen in het nieuwsbericht. Alleen hier en daar is oorlog, daar zijn aanslagen en die en die en vermoord, En ohja, hier is nog een lijk gevonden. Waarom is het altijd zo negatief?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:27

Vivian__ schreef:
Waarom worden er dan alleen de 'erge' dingen bekend gemaakt? Ik hoor haast nooit leuke dingen in het nieuwsbericht. Alleen hier en daar is oorlog, daar zijn aanslagen en die en die en vermoord, En ohja, hier is nog een lijk gevonden. Waarom is het altijd zo negatief?

+1 :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:27

Tsja, ik word er ook niet vrolijk van. Het mag wel eens een keer afgelopen zijn
met alle oorlog, geweld etc. Helaas zal dat moeilijk gaan...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:28

Eens met enkele bovenstaande reacties. De voorbeelden die je noemt zijn idd hele nare gebeurtenissen, maar dit geweld is niet meer of erger dan in eerdere tijden. Dit is niet van nu, alleen ben jij je er nu bewust van.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:29

Wat ik nog het meest bizarre vind; gedoe om geloof.
Je eigen geloof... Iets waar JIJ in gelooft... Wat maakt het uit wat een ander gelooft?? Waarom oorlogen, ruzies, moorden, mishandelingen, haat etc...

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:30

Chris schreef:
Eens met enkele bovenstaande reacties. De voorbeelden die je noemt zijn idd hele nare gebeurtenissen, maar dit geweld is niet meer of erger dan in eerdere tijden. Dit is niet van nu, alleen ben jij je er nu bewust van.

Stond 'vroeger' de halve wereld op zn kop door een bericht van Ik ga die en die doodschieten? Of ik ga schreeuwen op de dam tijdens 2 min stilte gelijk mega chaos??
Laatst bijgewerkt door Brievenbus op 25-04-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:32

Het is vooral:
In het nieuws laten ze bijna alleen erge dingen zien, anders vinden mensen het niet interresant (sadistisch :D )
Dus als je er neer zet:
'' mevrouw huppelkut heeft de loterij gewonnnen''
ja who cares :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:33

XEefjuhX schreef:
Het is vooral:
In het nieuws laten ze bijna alleen erge dingen zien, anders vinden mensen het niet interresant (sadistisch :D )
Dus als je er neer zet:

Als ze dat zouden doen zou mevrouw huppelkut gelijk bestolen worden :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:33

Vivian__ schreef:
Chris schreef:

Stond 'vroeger' de halve wereld op zn kop door een bericht van Ik ga die en die doodschieten?

Nee want toen waren er nog geen computers en media zoals nu.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:34

Het waarom weet ik ook niet maar inderdaad lijkt het erop alsof de wereld aan het veranderen is maar dat is altijd al zo geweest alleen kwam het minder in het (wereld) nieuws.
En nu is het allemaal wat makkelijker om gebruik te maken dmv internet met valse meldingen enz.
Maar er zijn altijd al gestoorde mensen geweest en dat zal ook altijd zo blijven.
Evenals de goede mensen die zullen ook altijd blijven bestaan.
Je moet er maar niet teveel bij stil blijven staan want daar word je niet vrolijk want er valt toch niets aan te doen.

onbarefeet

Vivian__ schreef:
XEefjuhX schreef:
Het is vooral:
Dus als je er neer zet:

Als ze dat zouden doen zou mevrouw huppelkut gelijk bestolen worden :')

_O-

Peperkroket

Vivian__ schreef:
Je eigen geloof... Iets waar JIJ in gelooft... Wat maakt het uit wat een ander gelooft?? Waarom oorlogen, ruzies, moorden, mishandelingen, haat etc...

Tja, dat is natuurlijk altijd een lastige kwestie. Misschien een combinatie van wil naar macht, het nastreven van idealen etc. Plus dat het verspreiden van het geloof vaak een deel van het geloof is, iets wat veel mensen al tegen de borst stuit (kijk maar naar hoeveel mensen boos worden als er een Jehovah's getuigen aan de deur staat..). Sommige mensen gaan nou eenmaal heel ver voor wat ze geloven, hoe naar ook.
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 25-04-13 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

cherell0

we gaan weer lekker XeefjuhX :D

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:36

Chris schreef:
Vivian__ schreef:

Tja, dat is natuurlijk altijd een lastige kwestie. Misschien een combinatie van wil naar macht, het nastreven van idealen etc. Plus dat het verspreiden van het geloof vaak een deel van het geloof is, iets wat veel mensen al tegen de borst stuit (kijk maar naar hoeveel mensen boos worden als er een Jehovah's getuigen aan de deur staat..). Sommige mensen gaan nou eenmaal heel ver voor wat ze geloven, hoe naar ook.

Mijn vriend is toch wel zwaar gelovig en daar in de kerk hoor ik altijd; God is liefde.
Nou... Ik weet t niet hoor... Maar het haalt toch ook het slechtste in bepaalde mensen naar boven... -O-

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:37

Daarom kijk ik elke ochtend naar het ontbijtnieuwsop rtl4! Er is altijd positief nieuws bij. Meestal iets leuks over dieren! En als er niets leuks te melden is, maakt jan de hoop wel grapjes :P

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:40

Waar ik mij vooral DOOD aan erger, is dat er 2 doden vallen in Boston en heel de wereld staat op zijn kop, en in Syrië vallen er elke dag zoveel doden en gewonden en daar kraait bijna geen haan over _-:( Snappen die het snappen kan!
Maar inderdaad, al dat geweld, ik ga toch twee keer denken als ik aan kinderen wil beginnen...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:41

Ik beweer ook niet dat religies agressief of haatdragend zijn, in tegendeel. Ik denk gewoon dat er een paar gekken bij zitten die ten koste van alles hun geloof op willen dringen aan iedereen. En die zijn gelukkig in de minderheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:42

Noek_Bronco schreef:
Waar ik mij vooral DOOD aan erger, is dat er 2 doden vallen in Boston en heel de wereld staat op zijn kop, en in Syrië vallen er elke dag zoveel doden en gewonden en daar kraait bijna geen haan over _-:( Snappen die het snappen kan!
Maar inderdaad, al dat geweld, ik ga toch twee keer denken als ik aan kinderen wil beginnen...

Dat bedoel ik dus met selectief nieuws :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:43

Vivian__ schreef:

Dat gaat allang niet meer om geloof maar om het hebben van macht. Als mensen machtsgeil worden komt er een aard naar boven die je van jezelf niet kent. Macht is gevaarlijk, dat is bewezen met experimenten.

Moslimterroristen doen dat niet omdat het moet van het geloof, maar om de wereld in hun macht te hebben.

Zoals je zegt; God is liefde. Dus alles wat geen liefde is komt ook niet van God. ;)