Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Grote bazen van wooncooperaties of banken begaan ook mega misstappen en krijgen nog giga bonussen mee en Moszkowicz wordt levenslang geschorst....
Ik vind het niet kunnen. Tijdelijke schorsing... oke. Flinke boete eroverheen... ook prima. Maar levenslang schorsen?? Nee, een gemis voor het strafrecht.
Prrrr schreef:Als iemand niet in staat is een praktijk te voeren zonder zijn cliënten op te lichten dan kan hij geen advocaat zijn. Maakt niet uit of je beroemd bent of niet, of uit een advocatenfamilie komt. Dan heb je het belang van je cliënt niet voorop staan en dan moet je van het tableau. Zelfs als je een hele goede jurist zou zijn.
Cassidy schreef:Prrrr schreef:Als iemand niet in staat is een praktijk te voeren zonder zijn cliënten op te lichten dan kan hij geen advocaat zijn. Maakt niet uit of je beroemd bent of niet, of uit een advocatenfamilie komt. Dan heb je het belang van je cliënt niet voorop staan en dan moet je van het tableau. Zelfs als je een hele goede jurist zou zijn.
Licht hij de client op, of licht hij de Nederlandse Staat op door niet netjes naar eer en geweten al zijn inkomsten te declareren?
En het niet volgen van bijscholingen, er zijn meer beroepstakken die daar met de pet naar gooien.
Relaxed schreef:Ik kreeg soms alleen wel het idee dat hij erg hard werd aangepakt juist doordat hij zo bekend is
Cayenne schreef:en dat maakt het minder erg?
Hij is niet sielugh en heeft dit willens en wetens gedaan. Hij is echt niet dom dus mag nu ook netjes de gevolgen dragen.
Had ie maar beter na moeten denken.
Cassidy schreef:De proporties zijn weer eens serieus zoek....
maura schreef:Cassidy schreef:De proporties zijn weer eens serieus zoek....
Ik heb eerder de indruk dat de kennis van zaken weer eens serieus zoek is.
Als ik de kans zou krijgen om onder vier ogen met Moszkowicz te praten en hem één vraag te mogen stellen, zou ik hem vragen of hij zelf werkelijk een andere uitspraak had gedaan als hij in de plaats was geweest van de rechters van het Hof van Discipline.
speurneusc schreef:alsof de andere advocaten van dat caliber zulke lieverdjes zijn... dat geloven jullie toch zelf niet
hoe beter ze zijn des te meer weggetjes weten ze om iets te omzeilen, bram kwam alleen ff de verkeerde tegen
vind het heel jammer dat ze dat zo oplossen, nou zijn ze eindelijk van hem af want vijanden heeft ie ook gemaakt in zijn loopbaan