Springruiter Jos Lansink kan in wedstrijden niet meer beschikken over zijn toppaard Valentina van 't Heike. De 15-jarige merrie heeft in de wei een breuk aan het voorbeen opgelopen. Dit betekent het einde van haar springcarrière.
Lansink, die uitkomt voor België, nam met het paard deel aan de Olympische Spelen in Londen. De combinatie eindigde als 23e in de individuele wedstrijd. Hij wilde met Valentina nog verder tot en met Rio de Janeiro in 2016.
Valentina van 't Heike heeft in de wei een breuk opgelopen in haar voorbeen. Heel erg spijtig betekend dit het einde van haar springcarrière. Ze won o.a. de grote prijs van de Gucci Masters te Parijs, de grote prijs te Abu Dhabi. Ze was 2e in de finale van de Global Champions Tour te Doha. Op de Wereldkampioenschappen in Kentucky droeg ze haar steentje bij aan de bronzen medaille met 2 foutloze omlopen tijdens de landenwedstrijd. Ze is geopereerd aan de breuk. Het lijkt goed op dit moment en we hopen op een voorspoedig verloop van de genezing. Misschien kan ze straks nog een bijdrage leveren in onze fokkerij en verdiend genieten in de weide.
love_Soraya
Geplaatst: 19-04-13 16:46
aaahh wat jammer .. hopelijk revalideert de merrie verder wel goed .
Dit staat al een paar keer op Bokt, ook op de Voorpagina.
YamaSaki
Geplaatst: 19-04-13 16:47
Aaahw hopelijk komt het goed met de merrie. Ik reageer normaal niet op dit soort topics, maar vind het zo een leuke merrie Duimen dat het weer helemaal goedkomt en ze geneest van de breuk ^_^
o sorry, ik heb dan denk ik zitten slapen want ik had het niet gezien. Lees het net op de telegraaf site.. Zo rot.. Hopelijk kan ze nog lekker de wei op!