NS Aansprakelijk voor beenwond jongen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

NS Aansprakelijk voor beenwond jongen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 10:09

Soms vind ik mensen erg bizar.

Er is een braakliggend stuk terrein dat dus eigendom is van de NS. Een jongen van 14 is daar gaan spelen en kreeg een stuk glas in zijn been. Schuldige? Volgens hij en zijn ouders de NS!

Nu vraag ik me dus af wie het hier ook mee eens is.
Ik vind dat de jongen het gewoon zelf schuld is. Hij gaat in de rommel spelen, negeert de borden die bij de ingang stonden (die dan wel elke dag aan de kant werden gezet, maar ze stonden er wel) en dan is de NS de schuldige?

Vind het echt bizar.

http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... errein-ns/

LadyMadonna

Re: NS Aansprakelijk voor beenwond jongen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:11

Ligt eraan: betreft het een afgesloten gebied of kon hij er zo op?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:12

Zo te zien niet afgesloten terrein dus dan zou ik zeggen ns aansprakelijk!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:14

Is het zo dat wanneer iets niet afgesloten is je automatisch aansprakelijk bent? Mijn voortuin is bijvoorbeeld niet afgesloten. Als een kind zich daar op een paaltje spiest, ben ik dan aansprakelijk? Wat doet dat kind op prive terrein?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:47

Er stonden borden dat het niet toeganlijk was, maar dit is weggehaald. Mijn vraag is of de NS dan nog steeds aansprakelijk is, omdat het 'officieel' wel afgezet was..

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:55

Ik vraag me af wat het doel is van de ouders. Wat is de reden dat ze NS aansprakelijk stellen. De vader zegt nog dat hij wel kan zeggen dat het kind daar niet mag spelen maar... Ik vraag me wel eens af of ouders zichzelf nog als opvoeders zien.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:05

Eigen schuld dikke bult, je moet ook niet gaan spelen op een terrein dat braak ligt en waar je geen toestemming voor hebt van de eigenaar om op te gaan spelen.

Kom op de jongen is 14, oud en wijs genoeg om dus te weten wat wel en wat niet mag. Die ouders hadden ipv boos op de NS te zijn beter boos opzichzelf en op hun zoon kunnen zijn omdat hij kennelijk niet weet dat je niets te zoeken hebt op andermans terrein.

Moet nu alles maar afgesloten worden met metershoge hekken omdat mensen niet meer in staat zijn om zelf te beoordelen of je daar wel of niet mag zijn? Als ouder moet je je kind leren dat er zoiets is als andermans terrein en spullen en dat je daar niet komt zonder toestemming van die mensen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:07

Ik heb een beetje hetzelfde idee als ingvdh inderdaad. Plus dat ik me rot zou schamen als ik hiermee op 't nieuws moest :') Je bent zelf ergens geweest waarvan je al enigszins aan had kunnen voelen dat dat niet zo slim was. Zeker als 'ie daar in 't glas is gevallen wat ze filmen dan denk ik tja, dat ligt wel heel open en bloot, dat had je makkelijk kunnen ontwijken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:10

jeetje, wat belachelijk om de ns aansprakelijk te stellen, wordt hie rnet Amerika!
iemand van 14 is toch op een leeftijd dat hij moet weten dat je daar niet mag komen, zeker als er borden hangen. wat als hij zich pijn doet aan een struik van de gemeente, gaat hij die dan ook aanklagen?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:38

Als ik de logica van de vader zo begrijp mag dat kind dus overal spelen waar geen hekken omheen staan en heeft de eigenaar er maar voor te zorgen dat het veilig is. Waar is bij die man het respect voor iemand's eigendom en de eigen verantwoording gebleven dan? Of moet het maar normaal zijn om een metershoog hek om je mooie rotstuintje te plaatsen omdat er anders kinderen een hoofdwond kunnen krijgen?

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:40

Aangezien de NS duidelijke pogingen heeft gedaan om duidelijk te maken dat ze er niet mochten komen, is de NS niet schuldig. Natuurlijk hadden ze het hele gebied of kunnen zetten, maar ze hebben er hekken neergezet, die weer weggehaald zijn, ik vind dus niet echt dat de NS hier aansprakelijk voor gesteld kan worden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:41

Ik zag het fragment in kwestie gister ook, ik viel bijna uit bed van verbazing. Er staan daar hekken, die worden door iedereen opzij gegooid en dan gaan zeuren dat je er niet mag komen.

Die ouders moeten hun kind gewoon fatsoenlijk opvoeden en duidelijk maken dat andermans terrein geen speeltuin is. Echt te onbeschoft zulke types.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:44

Gelukkig zijn de reacties op de site van HvL ongeveer hetzelfde als hier, dat doet een mens toch goed. En die ouders krijgen van mij een dikke vette palmface :').

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:44

Te gek voor woorden. Het is hun kind moet daar nu altijd een ander voor opdraaien.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:47

Ellie_F schreef:
Ik vraag me af wat het doel is van de ouders. Wat is de reden dat ze NS aansprakelijk stellen. De vader zegt nog dat hij wel kan zeggen dat het kind daar niet mag spelen maar... Ik vraag me wel eens af of ouders zichzelf nog als opvoeders zien.

Inderdaad, dat snap ik dus ook niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:48

Kahawa schreef:
Ellie_F schreef:

Inderdaad, dat snap ik dus ook niet.

Geld. Als de Ns aansprakelijk zou zijn kunnen ze een schadevergoeding krijgen,

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:50

eilleen333 schreef:

Dan achten ze die kans dus serieus rëeel. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:50

Kahawa schreef:
eilleen333 schreef:

Dan achten ze die kans dus serieus rëeel. -O-

Ik denk dat het wel meevalt, ik denk dat het een niet geschoten altijd mis gevalletje is :).

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:54

_San87_ schreef:
Ik denk dat het wel meevalt, ik denk dat het een niet geschoten altijd mis gevalletje is :).

En vervolgens zet je jezelf voor heel nederland compleet voor banketstaaf. Haha.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:02

Ik snap er ook niks van. Ik heb altijd het idee dat dat soort mensen juist gaan aanklagen en vingers wijzen omdat ze niet onder ogen willen zien dat het hun eigen schuld is.

De uitspraken van die ouders ook... :oo Ik hoop ook van harte dat de NS hier geen cent voor hoeft te betalen, helemaal gezien de omstandigheden die op het filmpje te zien zijn (fietspad dóór het terrein waardoor het niet goed af te zetten was). Het is bovendien echt overduidelijk dat er veel troep ligt en je jezelf wel eens zou kunnen bezeren als je daar gaat spelen, dat je dat risico m.i. ook wel van te voren had kunnen inschatten...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:05

Mews schreef:
Ik snap er ook niks van. Ik heb altijd het idee dat dat soort mensen juist gaan aanklagen en vingers wijzen omdat ze niet onder ogen willen zien dat het hun eigen schuld is.

De uitspraken van die ouders ook... :oo Ik hoop ook van harte dat de NS hier geen cent voor hoeft te betalen, helemaal gezien de omstandigheden die op het filmpje te zien zijn (fietspad dóór het terrein waardoor het niet goed af te zetten was). Het is bovendien echt overduidelijk dat er veel troep ligt en je jezelf wel eens zou kunnen bezeren als je daar gaat spelen, dat je dat risico m.i. ook wel van te voren had kunnen inschatten...

Inderdaad. Als dit in een voortuin was gebeurd was het toch ook niet ineens de schuld van de eigenaar van de voortuin? Ons terrein is ook niet met hoge hekken afgezet, maar dat betekent niet dat je je domme puberzoontje er veilig los kan laten, want er liggen wel scherpe voorwerpen op sommige plekken.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:13

Ik zie het filmpje net :') zo kansloos dit!

Ja, ik was aan het spelen op een veldje met allemaal puin en rotzooi en heel gek, ik heb me bezeerd, boehoe!

Niet te geloven dit...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:30

Heb nogmaals het filmpje bekeken een klein treintje hoeven ze niet mee af te komen dat accepteert hij niet. Dus het duidelijk dat het om geld te doen is. Echt niet normaal. Die vader ook, kan het niet precies herhalen maar iets van ik kan wel zeggen dat hij daar niet mag spelen maar dat is de rollen omdraaien je bent verantwoordelijk voor je grond. Ja en sinds wanneer is het normaal dat jan en allemaal op andermans terrein gaat rondlopen. Joch had er niets te zoeken als je ziet wat een troep er is neem je zelf dat risico.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:37

Tigra_ schreef:
Heb nogmaals het filmpje bekeken een klein treintje hoeven ze niet mee af te komen dat accepteert hij niet. Dus het duidelijk dat het om geld te doen is. Echt niet normaal. Die vader ook, kan het niet precies herhalen maar iets van ik kan wel zeggen dat hij daar niet mag spelen maar dat is de rollen omdraaien je bent verantwoordelijk voor je grond. Ja en sinds wanneer is het normaal dat jan en allemaal op andermans terrein gaat rondlopen. Joch had er niets te zoeken als je ziet wat een troep er is neem je zelf dat risico.

Vraag me af of ze een voortuin hebben en hoe die er dan uit ziet. :+

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:41

Te gek voor woorden dit :n
Duidelijk gevalletje van geld wolven, zielig zo'n mensen.