Mogelijke bom aanslagen in Boston

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Mogelijke bom aanslagen in Boston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 22:40

Ik keek net naar het nieuws op CNN en er zijn een aantal bomaanslagen geweest tijdens een marathonloop.

Ze spreken nu al over 2 doden en 23 gewonden waaronder ook kinderen.
Het zal toch niet waar zijn?

Ik maak me er best druk over want het zou best eens kunnen zijn dat Nederland hier ook bij betrokken raakt, mocht er een oorlog uitbreken.

Iemand het nieuws gezien en wat vinden jullie ervan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:44

Ik had een nieuwsupdate gezien, maar ze lieten wat beelden zien en meer konden ze er niet over zeggen. Ik wacht dus ook rustig af wat er nu precies achter zit.
Ik weet niet of het een aanslag is, het zou goed kunnen. Ik denk alleen dat wij er niet zoveel van merken. Daarmee wil ik niet zeggen dat het me niets doet, maar als ik kijk naar 9/11, dat heeft voor mij persoonlijk weinig consequenties gehad. Ik vind het ontzettend erg dat dat soort dingen gebeuren, maar ik vrees niet direct voor mijn leven.

Ik zie net dat er twee mogelijke bommen onschadelijk gemaakt zijn en ze uitgaan van een aanslag (geen vliegverkeer boven Boston).

Edit: Hiermee wil ik niet zeggen dat dit geen consequenties heeft voor Nederland of het Nederlandse volk. Ik wilde alleen zeggen dat ik persoonlijk geen 'schade' heb ondervonden aan de aanslagen van 9/11. Echter neemt dat niet weg dat ik wel meeleef met de mensen die wel betrokken waren in die situatie.
Heb bovenstaande tekst bewust niet aangepast omdat deze gequote is. Hoop dat deze edit een beetje helderheid geeft.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 15-04-13 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

RM_

Re: Mogelijke bom aanslagen in Boston

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:45

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:45

Tja...iedereen zat er op te wachten, nu heeft Amerika zijn reden om de aanval te openen....was het vandaag niet de verjaardag van die kim uit N-K?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:46

Pfoe, ben eigenlijk wel bang dat dit de manier is om Korea aan Amerika te linken, of ben ik dan echt te ver na aan het denken..

tamary

deflin

mayniac_val

eilleen333 schreef:
Ik had een nieuwsupdate gezien, maar ze lieten wat beelden zien en meer konden ze er niet over zeggen. Ik wacht dus ook rustig af wat er nu precies achter zit.
Ik weet niet of het een aanslag is, het zou goed kunnen. Ik denk alleen dat wij er niet zoveel van merken. Daarmee wil ik niet zeggen dat het me niets doet, maar als ik kijk naar 9/11, dat heeft voor mij persoonlijk weinig consequenties gehad. Ik vind het ontzettend erg dat dat soort dingen gebeuren, maar ik vrees niet direct voor mijn leven.

Ik zie net dat er twee mogelijke bommen onschadelijk gemaakt zijn en ze uitgaan van een aanslag (geen vliegverkeer boven Boston).

Nee, Nederland stuurt echt totaal geen troepen naar het Midden Oosten vanwege de Tweede Golfoorlog die onder andere door 9/11 is uitgebroken :\

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:47

Waarom zou Nederland erbij betrokken raken dan? Ben nou niet echt bang voor een oorlog hoor. Maar ik vind het wel verschrikkelijk wat er is gebeurd... Ben ook nog in de afwachting wat er nou allemaal gebeurd of gaat gebeuren maar dit zijn al 2 doden te veel...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 22:47

Ohw ik ga weer even kijken naar een update.

Ik zag wel dat er 5 bommen waren waarvan er 3 zijn af gegaan.

Ik vraag me dan af of Korea ermee te maken zal hebben of misschien toch de taliban.
Die bommen komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.

Ik had ook ergens gelezen dat er Nederlandse en Amerikaanse militairen naar Syrië zijn gestuurd.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:48

mayniac_val schreef:
eilleen333 schreef:

Nee, Nederland stuurt echt totaal geen troepen naar het Midden Oosten vanwege de Tweede Golfoorlog die onder andere door 9/11 is uitgebroken :\

Even lezen, er staat 'ik persoonlijk'. Ik ken zelf geen mensen die daarbij betrokken waren. Ik zeg ook dat ik wel meeleef met de mensen die er wel persoonlijk bij betrokken zijn/waren/worden.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:49

Maar dat 'wij er niet zoveel van merken' is dus echt dikke onzin.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:50

eilleen333

Oh, ik zie dat een stuk tekst dat ik getypt had niet is geplaatst. Daarin schreef ik onder andere dat ik het wel erg vind voor de mensen die wel in een dergelijke oorlog betrokken zijn en dat ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.

Anoniem

Eskimo schreef:
Waarom zou Nederland erbij betrokken raken dan? Ben nou niet echt bang voor een oorlog hoor. Maar ik vind het wel verschrikkelijk wat er is gebeurd... Ben ook nog in de afwachting wat er nou allemaal gebeurd of gaat gebeuren maar dit zijn al 2 doden te veel...

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom NL erbij betrokken zou worden tenzij ze gaan 'helpen'.
Maar zover zal het wel niet raken. Ben benieuwd naar meer nieuws vanuit Boston dan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:51

mayniac_val schreef:

Met 'wij' doelde ik niet op het nederlandse volk, maar op mijzelf en mijn gezin persoonlijk. Beetje onduidelijk geschreven, niet zo bedoeld.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 22:51

mayniac_val schreef:

Ik denk ook wel dat wij er wat van zullen merken.. mijn man zij net al als korea erachter ZOU zitten en ze een kernbom afschieten Nederland ook zo weg is.

of hij maakt mij gewoon bang natuurlijk

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:52

Het is daar momenteel een grote chaos.

Iemand die ik ken werkt er een paar straten verder op. Heb even contact gezocht of alles oké is.
Met die familie in ieder geval wel. Vriendin van me wilde eigenlijk graag gaan kijken. Gelukkig niet gedaan.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:54

vreslijk... iets anders kan ik er niet op zeggen. bahbahbah

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:54

my_precious schreef:
mayniac_val schreef:

Ik denk ook wel dat wij er wat van zullen merken.. mijn man zij net al als korea erachter ZOU zitten en ze een kernbom afschieten Nederland ook zo weg is.

of hij maakt mij gewoon bang natuurlijk

Daar heb je zeker gelijk in. Echter weiger ik om me daar druk over te maken. Ik kan er immers toch niet aan ontsnappen en maak er gewoon het beste van.

Ik hoop dat dit het werk blijkt te zijn van een anti-hardloop fan, en geen terroristische aanslag

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 22:54

Nagini schreef:
Het is daar momenteel een grote chaos.

Iemand die ik ken werkt er een paar straten verder op. Heb even contact gezocht of alles oké is.
Met die familie in ieder geval wel. Vriendin van me wilde eigenlijk graag gaan kijken. Gelukkig niet gedaan.

jeetje dat is ook wel schrikken dan voor jou.

edit: heb net de foto's bekeken maar dat ziet er ook niet echt lekker uit.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:55

Er schijnen ook bommen in New York gevonden te zijn? Weet niet of het waar is maar dat lees ik op twitter..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:56

Er waren meerdere bommen, twee in Boston en ook eentje op JFK airport? Dat zou zeker een verband kunnen hebben. Tijd zal het leren wat hier de gevolgen van gaan zijn.
Edit: Het ging hier om de JFK library in Boston.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 15-04-13 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:56

ben het nu aan het kijken ziet er heftig uit..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:57

Er werd inderdaad een bom genoemd op JFK library in Boston die een half uur geleden afgegaan is. Hoop dat het hierbij blijft, dit is al vreselijk genoeg.

Ik begrijp mensen gewoon echt niet en snap niet dat mensen overgaan tot dit soort acties. Ik bedoel, pak de mensen die je moet hebben en laat de onschuldige omstanders erbuiten.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 15-04-13 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt