Geloof jij in Google na de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Geloof jij in Google na de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 00:22

Hebben jullie hier weleens bij stilgestaan?

Bron:rtl4.nl

Wat gebeurt er met je online gegevens als je dood bent? Google wil het graag voor je regelen. Via een speciale tool neemt de zoekmachine je gegevens over. Het kan maar geregeld zijn toch?

Wil je niet online 'doorleven' na je dood, dan moet je dat regelen. Nog weinig mensen hebben zo'n 'digitaal hiernamaals ', omdat ze er simpelweg niet bij stilstaan.

Op Gmail, Facebook en Picasa leeft de overledene gewoon door.

Google na je dood
Google heeft nu een tool ontwikkeld waarbij internetgebruikers kunnen beslissen wat er met hun gegevens gebeurt na hun dood. De tool heet inactive account manager.

Zo kun je besluiten al je gegevens op bijvoorbeeld Google Plus, Picasa, Blogger of Google Drive te wissen. Maar je kunt het ook overdragen aan je partner of vrienden. Het kan maar geregeld zijn.

Uit onderzoek van Nuvema Uitvaartverzekeringen blijkt dat:

3 op de 5 mensen wil dat na hun overlijden alle online gegevens direct worden gewist.

een kwart laat die keuze over aan de nabestaanden

8 procent wil een digitale herdenk- en rouwplek.

Regelen
Wil je online niet doorleven na je dood maar is er niets geregeld, dan kan dat nog een heel gedoe opleveren. "Voor de nabestaanden kan het een hele klus zijn om de overledene van Facebook of LinkedIn af te halen. Facebook wil zelfs formulieren ontvangen", weet Lucienne van der Geld van Netwerk Notarissen.

Nabestaanden kunnen dit bedrijf inschakelen om overleden dierbaren ook online niet meer te laten leven. Dat kost je een paar honderd euro.

Goedkoper is het, om het vantevoren goed te regelen. Bijvoorbeeld in je testament. "Laat in het testament alle wachtwoorden opnemen. Dat wordt toch pas openbaar gemaakt na je dood."

tylando

Re: Geloof jij in Google na de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:23

:o ok dus alle wachtwoorden naar de notaris!!!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:25

Ik vroeg het me kort geleden inderdaad nog af wat daar mee gebeurde.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:30

Hahaha, wordt dan ook je boktaccount volledig gewist? Want dan vallen er hele gaten in topics.....

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:32

Bizar eigenlijk, daar denk je idd nooit over na

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 07:30

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 07:37

tylando schreef:

En dan verander je weer 'ns een wachtwoord, want ja, langer dan 2 maanden hetzelfde wachtwoord kan ook niet, want misschien hacken ze 't wel. En dan mag je elke 2 maanden je testament weer 'ns aanpassen :Y)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:55

LoveBodin schreef:
tylando schreef:

En dan verander je weer 'ns een wachtwoord, want ja, langer dan 2 maanden hetzelfde wachtwoord kan ook niet, want misschien hacken ze 't wel. En dan mag je elke 2 maanden je testament weer 'ns aanpassen :Y)

Zal de notaris misschien niet vervelend vinden :$

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:47

nee dat niet! pff of testament opstellen waarin vastgelegd word dat iedere 2 maanden het wachtwoord word gewisseld kosteloos!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 01:14

tylando schreef:
nee dat niet! pff of testament opstellen waarin vastgelegd word dat iedere 2 maanden het wachtwoord word gewisseld kosteloos!

Want die mensen hebben tijd om kosteloos te werken en nonstop wachtwoorden in officiële documenten aan te passen? :+

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:10

Is het niet handiger, om je wachtwoorden ergens op te schrijven, voor de nabestaanden?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:14

is het niet fijn dat er nog tenminste iets op internet te vinden is als de persoon er niet meer is? als een soort herinnering?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:17

Amalarab schreef:
is het niet fijn dat er nog tenminste iets op internet te vinden is als de persoon er niet meer is? als een soort herinnering?

enerzijds wel, anderzijds krijg ik jaarlijks nog de verjaardagsherinnering van een oud klasgenootje die jaren geleden zelfmoord gepleegd heeft.
Lijkt me voor de nabestaanden niet zo leuk ...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:52

Amalarab, Volgens mij is dat heel erg persoonlijk.
Sommige mensen willen het ook niet.en inderdaad in het voorbeeld van duhelo lijkt het me niet echt fijn..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:54

Ik word notaris :').

Ik weet nog niet wat ik zou willen.... Heb wel fb van overledene en daar praten mensen nog echt op..../tegen ook raar

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:58

het zal mij een zorg zijn wat er gebeurt met alle zooi die ik op het net heb gezet....als ik maar iets kan regelen voor mijn dieren dat is mijn grootste zorg....

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:06

Mij zou het geen flikker uitmaken maar het gaat hier om mijn nabestaande en ik snap best dat het vervelend kan zijn als je b.v. een verjaardags herinnering krijgt van je overleden vrouw.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:47

Duhelo schreef:
Amalarab schreef:

enerzijds wel, anderzijds krijg ik jaarlijks nog de verjaardagsherinnering van een oud klasgenootje die jaren geleden zelfmoord gepleegd heeft.

Zeker niet leuk, maar dat kun je toch zelf in/uitschakelen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:50

Sammie schreef:
Duhelo schreef:
Amalarab schreef:

Zeker niet leuk, maar dat kun je toch zelf in/uitschakelen?

tuurlijk, maar ik wil meer zeggen dat het profiel wel nog altijd bestaat, mensen kunnen dat profiel bezoeken, net alsof dat ze nog gewoon leeft ...