Identiteitsdiefstal moet strafbaar worden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Identiteitsdiefstal moet strafbaar worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:08

Bron: Nu.nl
http://www.nu.nl/internet/3394041/ident ... orden.html

n.a.v. een paar topics hier gelezen op bokt vond ik bovenstaand onderwerp hier wel van toepassing.
Sommige bokkers doen zich ook voor als iemand anders. Ik weet niet of dat nu meteen strafbaar is maar gezien de speculaties van de werkelijke identiteit van de eigenaar van een gestolen paard vond ik bovenstaand artikel wel heel treffend.

linnnh

Re: Identiteitsdiefstal moet strafbaar worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:11

Je voordoen als iemand anders is wat anders als identiteit stelen.

Als ik zeg dat ik magriet heet, en een foto van mezelf post van doutzen kroes, dan steel ik geen identiteit. :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:11

Dat vind ik eigenlijk ook wel dat het strafbaar moet worden, hoeveel paspoorten of id's worden er wel niet gebruikt met een andere foto erop.
Tegenwoordig is vervalsen zo goed mogelijk.
Maar hoe kun je via internet aan de hand van een aantal fake foto's zeggen of melden dat het strafbaar is..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:12

Daarbij heeft de politie wel wat beters te doen dan mensen straffen die op een online forum zich voordoen als iemand die een paard heeft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:12

Goed punt dat er aandacht voor is!
Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel moeilijk is om het (hier) te voorkomen, maar ik vind het echt heel erg dat mensen zoiets doen -O- (oke, ben een erg naïef geval :o )

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:16

Als je alle profielfoto's die niet van de profielhouder zijn meteen zou afstraffen als identiteitsfraude, zouden er heel wat mensen gestraft moeten worden. Ik ken een heleboel (game) sites waar mensen bijna standaard een andere profielfoto hebben, bijvoorbeeld Paltalk, Omerta en noem maar op, en dat is om verschillende redenen, waaronder het niet weten hoe een eigen foto in te scannen, uploaden enz... sommigen mensen zijn ècht digibeet en er zijn ook zat mensen die hun hele privé hebben en houwen niet herkenbaar willen plaatsen op internet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:06

Ach identiteitsfraude op een paardenforum is niet zo heel erg. Vooral niets kopen van mensen met een leeg profiel en weinig/geen berichten.
Identiteitsfraude in de "echte" wereld is al een aantal jaren een probleem waaraan de politiek en justitie niet veel schijnt te kunnen doen. Als het je overkomt, kan je leven verwoest worden.

http://www.nu.nl/algemeen/2088416/jaren ... raude.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:11

Hoop dat ze er iets aan doen! Kan er zo kwaad om worden, dat je vanalles kunt flikken. En nauwelijks gestraft word! Daarbij komt het ook door dat ik helaas iemand ken, die dit geflikt heeft bij iemand.