Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LoveBodin schreef:Ik lees even mee, al weet ik niet in hoeverre dit op een objectieve manier is uit te leggen.
2a54z6e45r6r schreef:LoveBodin schreef:Ik lees even mee, al weet ik niet in hoeverre dit op een objectieve manier is uit te leggen.
Ja dat vroeg ik me dus ook af, en aangezien het conflict al zo lang mee gaat is geen een van de beide partijen in staat om het op een objectieve manier uit te leggen (wat ik ook moeilijk zou vinden in dit geval)
Prr: bedankt! maar vindk nogal algemeen :p
2a54z6e45r6r schreef:Wel, precies is nogal moeilijk aangezien het echt gaat over een super lange geschiedenis.
Anders vanaf de middeleeuwen?
Janneke2 schreef:Kortom: westers gesproken: dat de staat Israel in 1948 werd opgericht - dat gebeurde door de slachtoffers van wat in Europa allemaal was misgegaan.
xHaithi schreef:Ik wil zelf ook beter begrijpen waar dit conflict vandaan komt dus heb ik het topic even doorgelezen.
Wat ik nog altijd niet snap is waarom de Joden zomaar in Palestina gedropt zijn? Als er ooit 1 of andere dwaas bedenkt om alle Japanners in België een eigen staat te geven, daar zou ik ook allesbehalve tevreden mee zijn. Waarom moet Palestina het maar pikken dat die Joden daar een eigen staat krijgen, in hun land? Ik zie de logica daar echt niet achter.
xHaithi schreef:Nou, mooi is dat! En nee, dat ze het niet gepikt hebben kan ik me voorstellen, maar diegenen die de beslissing maakten, de Britten of de VN, kunnen toch niet zomaar een volk in een ander z'n land dumpen, en het een eigen staat geven daar ook nog. En dan dus ook nog verwachten dat dat land dat wel goed vindt? Je kan toch niet random een land gaan uitkiezen en doodleuk zeggen: "Hoi, wij zetten hier in dit gedeelte van jouw land vanaf nu een andere staat neer en die en die en die gaan erin wonen." 'Jamaar dat vind ik niet goed!' "Dat is dan jammer! Ze moeten toch ergens heen?"
Ik bedoel... whut?
En hoe komt het trouwens dat Israël zoveel steun van de USA krijgt? Dat snap ik ook niet zo goed.