Na paardenvleesschandaal nu hondenvleesschandaal??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Na paardenvleesschandaal nu hondenvleesschandaal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:55

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21447138/___Spaanse_honden_in_gehaktballetjes___.html

'Hondenvlees in gehaktballetjes'
Van onze correspondent

VIGO -
Na de massale paardenvleespaniek trekken instanties in Spanje aan de bel over de verwerking van honden- en kattenvlees in dierenvoeding.
In dit scenario wordt niet uitgesloten dat de vlees- en botresten ook zijn vermengd om gehaktballetjes te produceren.

De Guardia Civil is bezig met een onderzoek waarin ook een link gelegd wordt met een recent opgedoekte vleesgroothandel uit Amsterdam.
In de noordelijke Spaanse regio Galicië onderzoeken milieuautoriteiten de verdachte handel en wandel van een groep bedrijven die actief
zijn in de voedingsindustrie.

Voor video: Zie link

8nnemiek

Re: Na paardenvleesschandaal nu hondenvleesschandaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:25

Ah, vandaar dat de wereld gek aan 't worden is.. we hebben gewoon allemaal hondsdolheid :)*

Ben ik toch (nog steeds) heel blij dat ik al lang geen vlees meer eet!
Ik snap nog steeds niet waarom er toch zo veel vlees uit andere landen wordt geïmporteerd terwijl we hier veel te veel goed vlees hebben.
Als ze van dit soort vlees overal in stoppen dan kunnen ze het beter weglaten.. groentensoep, loempia's.. en zo zijn er heel veel soorten eten waar helemaal geen vlees in hoort, maar omdat ze aan goedkoop afvalvlees kunnen komen wordt het er maar in gestopt.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:30

Het slimste is nog wel dat het hier waarschijnlijk om al reeds overleden katten en honden gaat die bij de mensen thuis opgehaald worden . Tenminste...dat is wat ik gelezen heb. Bah!! -O-

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:39

Er zal weinig dierlijk vet zitten aan verwaarsloosde honden uit Spanje, of reeds gestorven dieren.
Of ze moeten al zijn gestorven door obesitas.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:45

Vooral botresten dan, mjammie :9 :Y)

Nee, is het niet zo dat in Spanje zwerfhonden worden doodgeschoten of gevangen en afgemaakt? Volgens mij ook nog eens een bokt-topic over geweest, over de vreselijke manieren waarop dat gebeurt..
Hoe dan ook, niet iets wat je in je eten wil hebben zitten :=

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:01

8nnemiek, Nee dat is inderdaad niet iets wat ik door mijn eten zou willen haha.
Volgens mij heb ik op rtl4 teletekst ( hoe ouderwets ) gelezen dat ze de kadavers bij de mensen thuis ophaalden tegen een vergoeding. Ook al zou het me niet verbazen dat het ook om zwerfhonden gaat.
Ik ben benieuwd hoe dit zich weer gaat ontwikkelen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:20

In het filmpje op de site hebben ze het over zwerfhonden. Ach, we horen het wel, ze zullen het wel uitgebreid gaan onderzoeken.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:16

Daarom eet ik die bende niet, je weet niet wat er in zit. Normaal rundergehakt vertrouw ik al niet helemaal maar 'normaal' vlees eet ik wel. Geen voorgeprepareerde troep..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:18

Wat ik lees, zit hondenvlees in dierenvoeding, ofwel wat we aan honden en katten geven en wat wij zelf (hopelijk) niet eten :+ niet netjes, maarja...
en wat er met de rest gebeurd zou ik wel erg vinden als dat in de menselijke consumptie terecht komt want het zijn vleeseters (al voeren de meeste mensen hun dieren praktisch geen vlees, maar dat terzijde) en dat zou niet goed zijn om te eten heb ik altijd meegekregen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:57

8nnemiek schreef:
Ik snap nog steeds niet waarom er toch zo veel vlees uit andere landen wordt geïmporteerd terwijl we hier veel te veel goed vlees hebben.

Omdat mensen er geen geld voor overhebben en kiloknallers en andere goedkope producten naar binnen schuiven vrees ik.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:38

Ik denk dat we heel geen idee hebben wat er uberhaupt nog meer in ons eten zit, ik denk dat als we daar achter komen we meteen geen honger meer hebben :')