Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goeroe schreef:Het is denk ik maar net hoe je er naar wilt kijken. Je zou ook kunnen zeggen dat het een manier is om zuinig met gemeenschapsgeld om te gaan. Wat moet jij bij de gemeente doen wat zo belangrijk is dat het niet tot maandag kan wachten? In elk geval vind ik het vreemd om over arbeidsethos te beginnen aangezien veel (in mijn omgeving de meeste) werknemers liever die dag zouden werken dan verplicht vrij zijn.
Anne_GTI schreef:Persoonlijk moet ik gewoon werken en heb ik op mijn werk er last van. Mensen kunnen hun kind niet aangeven of andere wijzigingen in het GBA laten doen. Die gegevens moeten tijdig worden doorgegeven en door 5 dagen geen mutaties krijgen wij de week daarna juist heel veel extra gegevens te verwerken.
Ersina schreef:TS kijkt er naar, zoals velen mensen met een baan die deze dag niet vrij hebben.
Zuinig met gemeenschapsgeld omgaan is natuurlijk je best doen op je werk, zodat er vaart in zit. Als je nu 3 maanden op een vergunning wacht, dan heb jij het antwoord gegeven waarom.
Indien je een nieuw paspoort aanvraagt duurt dit 5 werkdagen. Wat met al die verzonnen "feestdagen" kan je dus de pech hebben dat je 2 weken kan wachten. De gemeente doet verder heel belangrijke zaken. De vraag wat is er dan zo belangrijk , dat het niet kan wachten tot maandag, vind ik dan weer een hele vreemde redenatie.
Anne_GTI schreef:Ik kan me voorstellen dat in een produktieomgeving het niet handig is om voor een dag het hele proces weer aan te zwengelen. Maar zomaar een vrije dag omdat het zo handig uitkomt voor een lang weekend vind ik eigenlijk onzin. Waarom die willekeur? Want het is geen feestdag voor iedereen. Waarom is daar geen algemene regel voor. Want ik merk inderdaad dat mensen doordat de ambtenaren verplicht vrij zijn er automatisch vanuit gaan dat andere bedrijven in sectoren als de financiele dienstverlening of verzekeringen zich aan diezelfde richtlijnen conformeren. Voor alle duidelijkheid: dit is dus niet zo. Deze instellingen zijn gewoon geopend en er wordt gewoon gewerkt. Ook de winkels zijn gewoon open; die draaien zeker als het om de supermarkten gaat topomzetten omdat pasen in een groot vreetfestijn is veranderd ipv een paar extra eieren en een keertje extra naar de kerk.
Ik vind het een slap excuus "omdat er veel mensen een lang weekend weg zijn" doen wij ook maar lekker de deur dicht.
Straks wordt deze regel ook toegepast als koningsdag toevallig op donderdag valt... Ja, we doen de deur maar dicht op vrijdag want iedereen is aan een lang weekend begonnen of ligt nog met een kater in bed.
Ik vind het een arbeidsethos van lik-me-vesje.
Vanessa24 schreef:Dat snap ik Murness. Maar het kantoor is nog nooit dicht gegaan omdat het de volgende dag Koninginnedag zou zijn. In die zin snap ik de datum niet.