Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Criminaliteit in Nederland
Het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft, aan de hand van slachtofferenquêtes, in een onderzoek van april 2006 geconcludeerd dat de criminaliteit in Nederland gedurende de afgelopen 25 jaar toegenomen is van 3,9 naar 4,5 miljoen delicten. [2]
Uit de Landelijke criminaliteitskaart 2006, opgesteld door de Dienst Nationale Recherche Informatie, blijkt dat ten opzichte van 2005 de criminaliteit met 7 procent daalde [3]. Slachtofferenquêtes tonen over deze periode echter geen significante daling.[4]
Het aantal mensen dat zich vaak onveilig voelt, daalde van 7% in 1995[5] tot 3% in 2004. (Wikipedia)
heidy_wilco schreef:Het komt onder andere door de o zo zware straffen, maar ik denk ook door de open grenzen. Ik ben niet racistisch ofzo, maar door de open grenzen komen er veel mensen heel makkelijk in nederland, en er ook.makkelijk weeruit. En aangezien ze in oost europa nog steeds een hele grote achterstand heeft op het westen, is nederland een erg aantrekkelijk land om naartoe te komen en illegale praktijken uit te voeren. Want ja, de straffen zijn nou niet bepaald angstaanjagend... ze zullen de straffen hoger moeten maken, en niets geen tv op de kamer, maar eens nuttige dingen laten doen. En als niet oorspronkelijke nederlanders in de fout gaan zoals.mishandeling terugsturen naar eigen land. En ik heb echt niets tegebn mensen die hier willen wonen, zolang ze.zich maar gedragen... ik ben het wel met je eens. Nederland.begint echt onveuiliger te worden. Sorry voor de spel fouten. Ik typ op.mijn mobiel.
heidy_wilco schreef:Het komt onder andere door de o zo zware straffen, maar ik denk ook door de open grenzen. Ik ben niet racistisch ofzo, maar door de open grenzen komen er veel mensen heel makkelijk in nederland, en er ook.makkelijk weeruit. En aangezien ze in oost europa nog steeds een hele grote achterstand heeft op het westen, is nederland een erg aantrekkelijk land om naartoe te komen en illegale praktijken uit te voeren. Want ja, de straffen zijn nou niet bepaald angstaanjagend... ze zullen de straffen hoger moeten maken, en niets geen tv op de kamer, maar eens nuttige dingen laten doen. En als niet oorspronkelijke nederlanders in de fout gaan zoals.mishandeling terugsturen naar eigen land. En ik heb echt niets tegebn mensen die hier willen wonen, zolang ze.zich maar gedragen... ik ben het wel met je eens. Nederland.begint echt onveuiliger te worden. Sorry voor de spel fouten. Ik typ op.mijn mobiel.
heidy_wilco schreef:Ik heb echt niets tegen buitenlanders, bij mij op school hebben we ook veel mensen die net in Nederland wonen en die Nederlands leren. En daar ga ik normaal mee om, en ik vind het prima, juist leuk dat ze er zijn, omdat ik er zelf ook weer wijzer van wordt en veel leer van andere talen en culturen. Ook heb ik alleen maar respect voor ze. Maar er zijn helaas wel voorbeelden met mensen, en er zijn ook genoeg ook genoeg oorspronkelijke Nederlanders die fout zitten, die echt behoorlijk in de fout gaan.
Ik bedoel met die open grenzen, de granzen van Europa. Iedereen binnen europa kunnen zo Nederland in en uit rijden. Ook wel heel fijn, want zoals het in vele landen is bijv. de VS en Mexico, zou ik ook niet blij worden. Maar je hoort zoveel berichten met dat vooral Roemenen enzo hier behoorlijk de dienst uitmaken.
Oke, jullie hebben gelijk, ik klink wel erg rasistisch, maar geloof me, dat ben ik niet. Ik heb respect voor iedereen, en iedereen die in Nederland woont, of ze oorspronkelijk nou Turks of wat dan ook zijn, die zijn ook in mijn ogen Nederlands. Ik wist alleen niet zo goed hoe ik de mensen die van oorsprong niet uit Nederland komen moest noemen, maar dat had ik beter wat anders kunnen verwoorden.
Er zijn helaas wel veel vooroordelen over buitenlanders (en ik bedoel de mensen die hier niet wonen). Ik ken iemand, die van oorsprong uit Albanië/Kosovo komt. Heel vaak vragen mensen ook of haar familie bij de maffia zit, alleen omdat daar veel corruptie is (zegt ze zelf ook).
Opzich is er bij mij in de buurt niet zo veel geweld, en ik durf midden in de nacht ook gerust in mijn eentje naar huis te fietsen, maar er zijn in een korte tijd in Groningen behoorlijk wat dingen gebeurd, waar ik toch wel van geschrokken ben, misschien wel juist, omdat er bijna nooit wat gebeurde (of niet zo uitgebreidt in de media werd besproken).
Ik hoop dat ik het zo wat beter heb verwoord, en het spijt me dat ik niet helemaal goed zat met mijn woordkeuze.
LoveBodin schreef:michelle933 schreef:Wat vinde jullie ervan van dat huurwoningen verhaal?
Kan ik niet over oordelen, want ik heb er (behalve van jou) nog nooit over gehoord. Heb je een bron hiervan?
Blue_Eyes schreef:michelle933 schreef:Jep op de telegraaf staat het en misschien nog wel meerdere kranten.
Als je bij google intypt criminelen top600 huurwoningen krijg je t artikel
Daar noem je ook wel een bron. Telegraaf, de Krant van Wilders' Nederland
michelle933 schreef:Het valt mij op, en zeker weten jullie allemaal ook, dat er steeds meer criminaliteit in ons land is.
En tuurlijk in elk land is dat er, maar in nederland word het nu wel heel veel.
In onze buurt is verleden week 4 x ingebroken en 1 auto gestolen.
1 maand geleden nog een snackbar en eengezin overvallen waarvan die man zwaar toegetakeld was. Maar ook veel diefstal. En dit is alleen nog maar in mijn wijk/dorp.
michelle933 schreef:Ik mag ook geen opsporings verzocht kijken van mijn ouders omdat ik daar aggesief van wordt. En dit meen ik echt xd
michelle933 schreef:Ik las net dat criminele van de top 600, een huurwoning toegekregen krijgen in Amsterdam.
Hoe bedoel je criminilaiteit loont?
Mijn moeder heeft een halfjaar moeten wachten op een huurwoning.
Nah schiet mij maar lek.