NL doet 15 en 16 maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovehorses4

NL doet 15 en 16 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 18:22

Het Oranje Fonds organiseert op 15 en 16 maart 2013, samen met duizenden organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Gisteren ben ik met 60 clienten met LG/NAH naar de Beekse Bergen geweest. Er waren een hoop vrijwilligers/medewerkers die mee gingen. Gisteren hoorde ik op het nieuws dat Het Koninklijke Huis, o.a. koningin Beatrix en prinses Maxima en prins Alexander zich ook hebben ingezet! Nu ben ik benieuwd, wat vinden jullie hiervan? Hebben meer bokkers meegedaan?

Laptopmuis

Re: NL doet 15 en 16 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:41

Heb geen extra vrijwilliger gezien :P

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 17:14

Haha.. in 2014 is er op 21 en 22 maart weer een NLdoet dag.. moet je namens de bedrijf waar je werkt een klus aanmelden ;) Ik weet niet waar je werkt... ?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:13

Kinderboerderij... maarja aan één dag vrijwilligers heb je toch niets.
Ze hadden het niet moeten afschaffen dat je meer uitkering kreeg als je ergens vrijwilligerswerk deed (en dat ook goed deed).
Nu krijgt iemand die vrijwilligerswerk doet de gehele dag evenveel als iemand die de hele dag op zijn luie reet op de bank ligt.
Eerst kreeg je dan 25 % meer ofzoiets.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:18

Ja, ik heb het van dichtbij gezien en heb ook eventjes meegeholpen :j

Kinderboerderijen hebben er trouwens zeker wat aan! Op de kinderboerderij hier in de buurt hebben ze met NLdoet een paar grote klussen gedaan met een groep mannen. Het hoeft niet per sé het werk te zijn wat elke dag moet gebeuren. Je kunt ook vragen of een groep op je bedrijf komt schilderen oid :j

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 19:24

Als je een heel groot team van vrijwilligers hebt en er moet iets opgeknapt worden.. ik denk dat het dan wel zin heeft! Ik ben vrijwilliger op manege de Hazelaar in Rotterdam. Een aantal jaren terug hadden we een groep vrijwilligers die de tuin op het terras gingen opknappen. De tuin zag er aan het einde van de dag toch wel een stukje beter uit. Ik vind dat mensen die werkloos zijn, best wel verplicht iets nuttigs kunnen doen en daar een kleine vergoeding voor kunnen krijgen! Door zulke acties, zoals NLdoet.. kunnen mensen misschien meer vrijwilligers werven voor een instelling/bedrijf!

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 19:29

Hhilde schreef:
Ja, ik heb het van dichtbij gezien en heb ook eventjes meegeholpen :j

Kinderboerderijen hebben er trouwens zeker wat aan! Op de kinderboerderij hier in de buurt hebben ze met NLdoet een paar grote klussen gedaan met een groep mannen. Het hoeft niet per sé het werk te zijn wat elke dag moet gebeuren. Je kunt ook vragen of een groep op je bedrijf komt schilderen oid :j

Leuk dat je even meegeholpen hebt! Ik vind het inderdaad een goede idee! Voor maneges en kinderboerderijen is een eenmalige opknapbeurt of een grote schoonmaak in de kantine of op stal best nuttig. Je kan er dan voorlopig weer tegen aan!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:51

2 jaar terug zijn we met een paar bokkers een weekend naar een vogelopvang geweest om daar te helpen met een paar grote klussen. En wat je met een paar mensen en veel motivatie in korte tijd voor elkaar kunt krijgen is geweldig.

Dit jaar niets gedaan, het massale past me echt niet.

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:52

Bij mij zijn er vrijwilligers op het werk geweest om onze gang te schilderen.
Daar zijn wij heeel blij mee. Ik vind dit zeker een goeie actie.
Ik werk trouwens in de gehandicaptenzorg.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 19:25

xxGermaXX schreef:
Bij mij zijn er vrijwilligers op het werk geweest om onze gang te schilderen.
Daar zijn wij heeel blij mee. Ik vind dit zeker een goeie actie.
Ik werk trouwens in de gehandicaptenzorg.

Dat is toch fijn! Wij zijn op het activiteitencentrum gewoon voor een deel gewoon afhankelijk van vrijwilligers. Eigenlijk hoort het niet. Vrijwilligers zijn boventallig blablabla. Door de verschrikkelijke bezuinigingen in de sector is zo'n dag natuurlijk wel fijn! Wat extra handen kan je op zo'n opknapdag meestal goed gebruiken.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 19:33

delerium schreef:
2 jaar terug zijn we met een paar bokkers een weekend naar een vogelopvang geweest om daar te helpen met een paar grote klussen. En wat je met een paar mensen en veel motivatie in korte tijd voor elkaar kunt krijgen is geweldig.

Dit jaar niets gedaan, het massale past me echt niet.

Een leuk initiatief om met een paar bokkers iets te doen! Ik vind het inderdaad heel mooi om te zien dat iedereen z'n benen uit zijn lijf rent om gezamelijk iets voor elkaar te krijgen.

Als ik vragen mag, wat bedoel je precies met het massale past me niet? Bedoel je de drukte om je heen en het gedoe? Of vind je dat dit gewoon meer dagelijks moet gebeuren en niet eenmalig een grote actie?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:42

Wij hebben welgeteld 1 vrijwilliger gehad die dag. Maar waren met genoeg zat!
Hele haag is gesnoeid enzovoort. Deze vrijwilliger deed alle tuinafval voor ons wegbrengen naar een adresje. Ondanks dat wij vaker klusdagen houden bij ons (gewoon de vrijwilligers) was het heel gezellig.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:05

Wij hebben met het verzorgingshuis ook mee gedaan.
Er is een start gemaakt voor een kippenhok. Ik ben er zelf niet bij geweest, het was die dag ook behoorlijk slecht weer, maar begreep dat het wel een succes was! :)
Kippenhok is nog niet klaar, maar een begin is er gemaakt :)