Na paardenvlees,nu ook poepbacterie bij Ikea

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Na paardenvlees,nu ook poepbacterie bij Ikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 01:41

Paardenvlees vind ik niet zo`n probleem,maar coliformebacterien....das andere poep.

ANP | 05 maart 2013, 19:43
Poepbacterie in taarten van Ikea

Ikea heeft twee partijen amandeltaarten met chocolade en butterscotch in Nederland uit voorzorg uit de schappen gehaald, nadat in China coliforme bacteriën in het gebak waren gevonden. Ook in 22 andere landen staakte het bedrijf de verkoop van deze producten, aldus een woordvoerder van Ikea.

Coliforme bacteriën komen voor in uitwerpselen van mensen en dieren. De verontreinigde partijen zijn op last van de Chinese autoriteiten vernietigd. Volgens Ikea bestond er geen gevaar voor de volksgezondheid. Het gaat niet om een totale verkoopstop zoals met de gehaktballetjes waarin paardenvlees zat.
De besmette partijen werden al in november in China aangetroffen. Door interne miscommunicatie was de internationale organisatie van de Zweedse meubelketen pas maandag op de hoogte. Toen werd de verkoop in de 23 landen onmiddellijk gestaakt, aldus de woordvoerder.
Ikea doet onderzoek
Het gebak werd geleverd door Almondy, een Zweedse leverancier van Ikea. Ikea gaat zelf testen uitvoeren om na te gaan of het gebak dat het nog in voorraad heeft, ook is verontreinigd.
Een week geleden maakte Ikea bekend in bijna heel Europa te stoppen met de verkoop van Zweedse gehaktballen, nadat Tsjechische autoriteiten paardenvlees in balletjes hadden aangetroffen.
Laatst bijgewerkt door papagroom op 11-03-13 01:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Saars

Re: Na paarden vlees nu ook poepbacterie bij Ikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 01:44

Ik ben een tevreden veganist, nu. Al kan zelfs ik niet meer zeker zijn van dingen die ik in de winkel koop...

Paardenvlees in de gehaktballen en paardenstront in de cake.
Er zal wel niemand van doodgaan...

anneliesdj

Re: Na paardenvlees,nu ook poepbacterie bij Ikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 01:53

Je zult maar verzot zijn op die dingen en wekelijks zo'n cake halen :P
Je gaat je toch afvragen hoe zoiets daar terecht kan komen, vind dit een stuk ernstiger dan rundvlees wat paardenvlees blijkt te zijn.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 02:07

Wat een Kak bende is het ook!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 02:09

Misschien was de chocola op? :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 07:54

Saars schreef:
Ik ben een tevreden veganist, nu. Al kan zelfs ik niet meer zeker zijn van dingen die ik in de winkel koop...

Paardenvlees in de gehaktballen en paardenstront in de cake.
Er zal wel niemand van doodgaan...

Veganist zijn beschermt je totaal niet, al die bacteriëen kunnen gewoon ook op groenten zitten, helaas.

Ik krijg meteen hele leuke beelden van Chinezen die het verschil niet kunnen zien tussen chocola en hun eigen poep O:)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:49

T was toch ook al bekend dat je er niet ziek van werd of dood van gaat?
Wat niet maakt dat ik dit schandelijker vind dan dat paardenvlees schandaal. De gedachte dat die ontlasting bacteriën in een taart zitten vind ik een stuk smeriger dan een stukje koeienvlees wat paard blijkt te zijn haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:40

Ach, goed voor je immuunsysteem :+

Als men elk soort voedsel zou gaan controleren dan denk ik dat ze nog veel meer tegenkomen.. beter maar niet over nadenken, anders smaakt niks meer lekker :Y)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:46

Wat een gezeur zeg.. Mensen zijn zo naïef. Je wilt niet weten hoeveel van dat soort bacteriën er op vaatdoekjes zitten.. Of openbare toetsenborden, deurknoppen, openbare toiletten.. Dan kun je die dingen ook maar beter mijden :roll:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:50

Liesje89 schreef:
Wat een gezeur zeg.. Mensen zijn zo naïef. Je wilt niet weten hoeveel van dat soort bacteriën er op vaatdoekjes zitten.. Of openbare toetsenborden, deurknoppen, openbare toiletten.. Dan kun je die dingen ook maar beter mijden :roll:

of ga een keer met de metro.. :+
Of op vakantie in Azie.Dan krijg je genoeg coli's binnen voor de rest van je leven.
Een bad in de rivier de Ganges in India wil ook nog weleens helpen :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:51

Liesje89 schreef:

Dan was Micheal Jackson toch zo gek nog niet bezig.......... :')

Klinkt niet echt smakelijk, maar zoals mensen al eerder noemden, als je alles goed gaat onderzoeken, komt er vast wel veel meer boven water :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:14

Ik denk dat het er juist bij IKEA uitkomt omdat dat gecontroleerd wordt. Je wilt vermoedelijk niet weten wat je allemaal naar binnenschuift. Heb van de week nog een oude Quest gelezen met Amerikaanse voedingsrichtlijnen, dat er driehonderdzoveel insectenvleugels aangetroffen mogen worden per ...
:r

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:54

Daarom heb ik altijd hygienische doekjes standaard altijd bij me en voor ik iets vast pak of aan raak haal ik er eerst even een doekje eroverheen. Dit voornamelijk deurknoppen, openbare toiletten.
Vind het te goor hoeveel mensen er wel niet hun handen niet doen wassen na toiletbezoek :r .
Liesje89 schreef:

Alweer de Ikea bah... Godszijdank eet ik nooit geen taart als we in de Ikea zijn. Bah wat een viezerikken zeg...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:25

Ik vrees eigenlijk dat dit bij alle produkten er wel in zit qua mogelijkheid XFiemoX.
Net wat je zegt: heel veel mensen wassen na toiletbezoek hun handen niet, er hoeft maar een zo'n viezerik in de fabriek te staan.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:16

Lepeltje schreef:

:') _O-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:53

Ikea heeft ook schijt op alles... sorry. Kon het niet laten...

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:55

Pff, ik vraag me nu wel af wat we nog meer allemaal dagelijks eten :D

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:04

Bijna 1 april of wa ?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:50

Lepeltje schreef:

HAHA _O-