suggestie: mobiel nummer moet persoon gebonden worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

suggestie: mobiel nummer moet persoon gebonden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 21:43

Ik ben benieuwd wat jullie van deze suggestie eigenlijk vinden.

Bijna iederéén heb nu wel een 06 nummer.
Die 06 nummers zijn afgegeven bij je vrienden,kennissen, bedrijven en andere plekken.

Het wordt vervelend wanneer je gaat overstappen, je 06 wijziging moet je bij elke instantie laten wijzigen en er zal altijd wel bij iemand zijn die je vergeten bent om door te geven.

Alleen ben ik wel benieuwd hoe het wordt gedaan als de mobiel wordt gestolen , ik denk het wordt gedaan met apart combinatie van mobiel nummer en een code (dat niet in je nummer komt) om te laten zien van welke provider je vandaan komt.

De nr van die mobiel wordt dan geblokt en krijg je een nieuwe code bij je mobiele nummer.

Anoniem

Re: suggestie mobiel nummer moet persoon gebonden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:46

Aan de ene kant een goed idee, aan de andere kant zou ik het niet willen.
Als je bijvoorbeeld bepaalde mensen niet wilt spreken of je word gestalkt kan je tenminste nog een ander nummer krijgen.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:47

Ik snap vrij weinig van je post als ik heel eerlijk ben.. Maar je vraagt je af of het handig is om iedereen een vast nummer te geven? zo ja of zo nee?

Het zou handig kunnen zijn maar ik vind wel dat als je b.v. gestalkt wordt je wel een nieuw nummer kunt krijgen en dat soort dingen. Ik heb eigenlijk geen probleem met het systeem op dit moment, want je kunt ook gewoon nummerbehoud kiezen bij het nemen van een abbonement.

Shadow0

Re: suggestie: mobiel nummer moet persoon gebonden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:49

Nummerbehoud bestaat al, als je hetzelfde nummer wilt behouden kan dat. Is bij mij tot nu toe ook altijd goed gegaan.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 21:52

Dus ik ben niet zo up to date ermee?
Ik hoor nog vrij vaak van mensen die hun nummer dan gewijzigd hebben omdat ze zijn overgestapt, wordt het bij een wijziging het meestal niet door vertelt dat het een optie is om dezelfde nummer te behouden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:54

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:32

moet er ook niet aan denken dat een nummer persoonsgebonden is , ik wil helemaal niet dat bepaalde mensen mijn nummer hebben , ik heb om die reden al eens mijn nummer laten veranderen :j

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:45

Hell no! :n
Ik heb m'n vingerafdrukken al gegeven toen ik m'n paspoort moest laten verlengen. Nog meer om me nog beter en overal in de gaten te kunnen houden lijkt me niks! Ik heb een prepaidkaartje en daar is op geen manier mijn naam aan verbonden en dat ik wil ik graaaaaag zo houden! :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:54

Wat doe je voor spannende dingen dat mensen je niet mogen vinden? :D

Een persoonsgebonden nr is inderdaad nu al mogelijk, gewoon je nummer houden bij overstappen :j

Stalkers kan je tegenwoordig ook laten blokkeren, in geval van bellen. Stalkers die je kunnen traceren dmv je telefoon vind ik wel heel FBI :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:12

kensha schreef:
Dus ik ben niet zo up to date ermee?
Ik hoor nog vrij vaak van mensen die hun nummer dan gewijzigd hebben omdat ze zijn overgestapt, wordt het bij een wijziging het meestal niet door vertelt dat het een optie is om dezelfde nummer te behouden?

Bij tegenwoordig elk abonnement staat wel de optie 'nummerbehoud aanvragen'. Ben zelf al 4x overgestapt in de afgelopen 8 jaar en altijd mijn eigen nummer weten te behouden. Dus zo nieuw is dit niet.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:02

Idd, dat nummerbehoud is echt heel oud nieuws. Zelfs als je je mobiel kwijt raakt, dan blokker je het desbetreffende kaartje en kun je met dat kaartje (in een andere foon) weer vrolijk verder bellen.
Als je met je 06 in het telefoonboek wil, dan kan dat.
Ik heb geen vast nummer, mobiel vind ik prima en vind het wel prettig om alleen bepaalde mensen mijn nummer te geven.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:22

Nummerbehoud bestaat.. Stel jij zit bij KPN en gaat naar Telfort, dan is het nummer in principe van KPN en moet Telfort het nummer van KPN 'overkopen'. Er is zelfs een tekort aan nummers. Je kunt ze bij het bedrijf OPTA inkopen, maar ze worden steeds schaarser. Er zijn heel veel prepaid nummers die maar wat in ronde zweven en niet meer worden gebruikt, maar die niet kunnen worden gebruikt omdat ze in het gegevensbestand nog wel als bestaand en gebruikt staan..

Citaat:
De nummerreeksen 061- tot en met 065- en 068- zijn door het ministerie van Financiën vastgelegd voor de mobiele telefonie. Dit zijn in totaal 60 miljoen telefoonnummers, er zijn nu nog maar 10,7 miljoen nummers over.

Dat was in 2010. Ondertussen zijn er andere beginnummers vrij gegeven; 061, 062, 063, 064, 065, 068, waardoor we er weer een poos tegen aan kunnen. Feit blijft wel, door al die vele zwevende verschillende nummers, word het steeds lastiger en lijkt mij ook, als een goed schaarser word, dat die ook duurder word. Je kunt nummers kopen bij het bedrijf OPTA. Door een nummer aan een persoon te koppelen ga je dat tegen.. Maar vind het ergens wel een eng idee, om een vast nummer te hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:24

Slecht idee. Trouwens, hoe moet dat dan met mobieltjes van de zaak?
Bedenk ik me, terwijl ik naar mijn 2 telefoons zit te kijken...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:26

heb als sinds 15 jaar hetzelfde mobiele nummer, neem 't overal mee heen (heeft ook echt 8 jaar geduurd voor ik 'm uit m'n hoofd kende, dus wissel nooooit meer :D)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:30

@ElineS
Prepaidkaartjes (nummers) die 1 jaar niet gebruikt worden, worden tegenwoordig geblokkeerd en ik heb begrepen dat deze na 2? jaar weer uitgegeven mogen worden.
Mijn nummer begint met 0645 en is zeker 12 jaar oud. Dus van ver voor 2010.

@Wendy
Dan staat degene van je werk toch op naam van de zaak?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:40

Dan kan idd, maar ik wil de twee wel gescheiden houden. Mijn privé mobiel is echt voor privé gebruik, die van de zaak voor zakelijk gebruik.
Ik stel het dan ook niet op prijs als iemand vanuit het werk zomaar mijn privé nummer doorgeeft (alleen als het echt gaat om noodgevallen, voor de rest heb ik niet voor niets dat ding van de zaak), die verwijs ik door naar het nummer van mijn werk.

Verder heb ik privé ook wel eens van nummer gewisseld ivm privacy redenen. Ik zou er niet blij mee zijn als die mogelijkheid er niet meer zou zijn.
Ook vind ik het belangrijk om zelf zeggenschap te hebben over waar mijn nummer vermeld wordt. Als het nummer levenslang is, wordt dat toch wat ingewikkelder.
En ik zie de meerwaarde niet echt, juist omdat het heel makkelijk is om bij overstap nummerbehoud te krijgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:44

Levenslang is ook wel heel lang... ;)
Er bestaat al nummerbehoud en daar ben ik heel blij mee.
Het is nu heel makkelijk om evt anoniem een 2de (3de..) nummer te nemen wat ook makkelijk kan zijn. Zoals voor op MP.
Je huisnummer hebt je ook niet heel je leven.