geld aannemen om iemand te mogen helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

geld aannemen om iemand te mogen helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 12:09

Moet niet gekker worden zeg....hier valt mijn mond even van open...

goed,...ben net verhuist, de kids zijn sinds kort naar school en heb ik smorgens dus wat uurtjes over.
Nu kan ik wel de hele ochtend binnen gaan zitten,maar ja,.daar heb ik dus geen puf in.

ik heb dus besloten om leuk vrijwilligerswerk te zoeken,zodat ik mezelf nuttig maak en ook zelf de deur uit kom.Helpt mischien ook wel om te kijken of ik ooit nog de arbeidsmarkt op kan of zo.(ivm mijn eigen medisch gezeur en zo)

nou goed,.ik dus internet opgedoken en gezocht naar vrijwilligerswerk hier in de buurt.
was niet veel te vinden,behalve een gehandicapte mevrouw die af en toe even naar de winkels toe zou willen en dus iemand nodig heeft die haar kan duwen.
Super! Lijkt me echt geweldig,.. zo heb ik mijn "loopje" en komt die mevrouw er ook uit. win-win-situatie dus.

ik dus opgebeld naar het nummer wat er bij stond(was bemiddeling en dus niet de mevrouw zelf)...en verteld dat ik het heel graag zou willen doen.

Aan de andere kant vd lijn waren ze erg enthousiast,en ze vertelden me dat er ook een vrijwilligersvergoeding tegenover staat.

uhhh??maar dat wil ik helemaal niet,.dat gaat tegen mijn principe in! Ik wil gewoon helpen ,zonder er wat voor te krijgen.Kan elk duppie goed gebruiken,maar niet op deze manier.

Ik vertelde dit dus ook,maar toen begon het tegen sputteren.
Ik ben verplicht om die vergoeding aan te nemen!
ik nogmaals:"het spijt me geweldig,.ik wil dit vrijwiliig doen,en er niks voor ontvangen"
zij:"ja maar dat hoort dus moet u dat aannemen"
ik:"kunt u dan die paar centen dan niet aan iets of iemand anders geven?aan stichting zonnebloem of wat dan ook?"

zij:"nou mevrouw,..ik hoor het al. U wilt niet meewerken,dus ik denk dat u toch niet geschikt bent.fijne dag verder"

nou oke,.....dan niet....

vind het alleen maar sneu voor die mevrouw in die rolstoel.Die wilt er heel graag eventjes tussenuit,.. en ik wil dat heel graag doen..en nou doet die bemiddeling zo raar:s
Moeten we tegenwoordig elkaar dan elke cent afhandig maken en geld vragen om elkaar te kunnen/mogen helpen??

waar gaat het heen met de wereld?

ps.en ja,..ik kan dit geld uiteraard gewoon aannemen en aan een goed doel schenken of zo,maar druist gewoon tegen mijn principe in....

Even ter verduidelijking: gaat me niet om het wel of niet aannemen ,dus dat hoeft niet een discussie te worden,..gaat me puur om het Waarom!?! waarom moet je geld aannemen om iemand te mogen helpen....geloof dat zoiets liefde voor je medemens hoort te zijn toch?
Laatst bijgewerkt door mackkwek op 07-03-13 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Froemel

Re: geld aannemen om iemand te mogen helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:12

Ik zal gewoon het geld aannemen en zelf aan een goed doel geven. Vrouwtje blij, jij blij en het doel blij :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:13

wat raar? heel apart verhaal ;) vrijwillig is toch vrijwillig? hoezo ben je niet geschikt als je geen vergoeding wilt?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:15

Ik weet niet of je afgekeurd bent en daarom geen vergoeding wil aannemen? Maar anders zou ik gewoon het geld aannemen en zelf een leuke bestemming er voor vinden.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 12:16

pluisje88 schreef:
wat raar? heel apart verhaal ;) vrijwillig is toch vrijwillig? hoezo ben je niet geschikt als je geen vergoeding wilt?

ja geen flauw idee haha

kan wel geld aannemen en zelf uitgeven aan iets,maar dan passeer ik mijn eigen principes en dat wil ik dus niet.

wil gewoon met liefde kunnen helpen,..en niet omdat ik ervoor betaald krijg.
nou ja,..ik zoek gewoon lekker verder....zal vast wel iemand zijn die er blij mee is :j
Doe mij maar een lach als beloning,..dat is voor mij genoeg

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:16

Ja dat is wel heel vreemd... :\ Ehm weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.. Ik lees even mee

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:17

of er het kopje koffie van betalen die je samen met mevrouw nuttigt tijdens het winkelen ;)
(en als het nog meer is, een lekker gebakje erbij)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:17

Wat ben jij ontzettend goed bezig zeg!!
belachelijk verhaal gewoon!
Weet niet of er nog een mogelijkheid voor je is om het alsnog te doen (zo klonk het niet :P ) maar anders zou ik het geld aannemen en er voor/met de mevrouw in de rolstoel een goede bestemming aan geven!!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 12:18

Sky_As schreef:
of er het kopje koffie van betalen die je samen met mevrouw nuttigt tijdens het winkelen ;)
(en als het nog meer is, een lekker gebakje erbij)

tuurlijk kan je leuke dingetjes doen met dat geld(gaat trouwens om 3 euro per uur),..maar nogmaals,..gaat me om het principe...

waarom alleen mogen helpen als je geld aanneemt

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:18

huh vrijwilligers werk is toch juist 'vrijwillig'
daar zou toch helemaal geen vergoeding tegenover moeten staan.

het verklaart wel hoe sommige mensen een huishoude draaiende kunnen houden, terwijl ze alleen vrijwilligers werk doen.

Ik vind het in elk geval heel vreemd dat er betaald word voor vijrwilligers werk

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:19

Dat is wel heel erg vreemd. Toen ik vrijwilligerswerk deed kon je ook een vergoeding krijgen voor benzine kosten en dergelijke, maar dat deed ik ook nooit. Vind het wel heel erg raar dat je zo ongeveer verplicht wordt om het aan te nemen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 12:25

ja,.vind dat ook gek...... mij is altijd geleerd: mensen help je uit liefde

wie goed doet,goed ontmoet toch?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:28

Hoi Mackkwek,

ik vind het lief van jou, dat je er geen geld voor wilt.
En idd: als iedere menselijke relatie maar meteen van geld voorzien moet gaan worden, daar word je ook niet vrolijk van.

En ik vind het raar, dat die bemiddeling er zo krampachtig over doet. "Je moet en zal er geld voor aannemen...!"Aan de andere kant: geld is ergens ook heel beladen; soms voelen 'mensen in een rolstoel' zich prettiger, als hun vrijwilligers *iets* betaald krijgen.

Maar voor jou was het simpelweg een win-win situatie: jij je loopje, zij er uit, allebei blij. Dus dan speelt er al geen ongelijkheid. En dan is het idd veel prettiger, als het gewoon iets onderlings, buiten het geld om kan zijn.

(En dan is er ook nog de kwestie, dat het "besmet werk" kan zijn. Werk, dat vroeger a 8 euro per uur door beroepskrachten werd gedaan - en dan nu voor 3 euro door vrijwilligers.... Rare wereld!!)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:39

Dat je geen geld wil aannemen, terwijl je wel iemand wil helpen, dat siert je. :j
Maar een vergoeding voor vrijwilligerswerk , staat niet in verhouding met de inspanning die je er aan besteed. Ook ben je niet in dienst van deze mevrouw als je wel "aangenomen" was. De vergoeding is bijvoorbeeld voor gemaakte reiskosten en misschien een verzekering, voor als je iets kapot maakt bij/van die mevrouw.
Je schrijft over een bemiddeling, waardoor ik de indruk krijg dat er een organisatie achter zit. Als organisatie is het handig te weten hoeveel vrijwilligers er zijn
en hoe makkelijk is dat, als iedereen een vrijwilligers bijdrage(wat echt niet hetzelfde is als een salaris)heeft.
Dat je de mevrouw niet kan helpen nu, omdat je die bijdrage niet wilt, voelt niet leuk aan.
Maar aan de andere kant is die bemiddeling vrij om mensen te laten helpen, waarvan zij denken dat die in hun profiel past.
Er is ook vrijwilligerswerk die geen bijdrage geeft.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:42