Ik moet het even van me afschrijven... Vorig jaar op 25 Februari is mijn lieve vriendinnetje Ximena op een vreselijke manier om het leven gekomen.
Zij is vermoord door Stanley A.
In dit topic kan je alles lezen:
Vriendin (15 jaar) verloren. RIP Ximena
Hij heeft zich de volgende ochtend op het politiebureau gemeld om zichzelf aan te geven.
Een jaar later, 25 Februari 2013 was er nog steeds niets bekend over zijn veroordeling.
Vandaag was er dan op de radio te horen, en op de TV dat Stanley A. wss maar 5 jaar + TBS krijgt.
Waarvan er uiteraard al 1 jaar voorbij is. Het is maar 5 jaar omdat hij autistisch zou zijn.
Met alle respect over deze beperking, maar dat je autistisch bent wil niet zeggen dat je dat als excuus voor een moord mag gebruiken.
Ik weet dat het er in het hoofd van iemand met autisme soms anders aan toe gaat, maar autisme betekent niet dat je zomaar een moord kan plegen.
Daarbij vind ik de waarschijnlijke straf heel erg laag, voor iemand die op 15 jarige leeftijd al iemand neerstak met een mes, en daarvoor jeugd TBS kreeg, en volgens mij ook 1 jaar jeugdgevangenis.
Iemand die dit tot 2x toe voor elkaar krijgt, en dus de 2e keer wel iemand vermoord, is een groot gevaar. Die mogen ze wat mij betreft veel langer opsluiten.. (dit is geen emotionele reactie van mij, maar zo denk ik over elke 'moordenaar'.)
Er is 7 jaar + TBS geeist, maar dit is dus waarschijnlijk minder.
De uiteindelijke uitspraak is 20 Maart, maar ik kijk er enorm tegenop, omdat ik weet dat het me tegen zal vallen..
Wat ik die jongen toe wens, ga ik me verder niet over uit laten.
Maar ik vind 5 jaar, waarvan er al 1 om is, veel te weinig. Het is natuurlijk altijd te weinig tegenover een heel mensenleven, maar dan nog.
Iemand die ZO ziek in zijn hoofd is, hoort behandeld te worden en lekker achter slot en grendel..

Pfff, ik kan wel een eeuw doorschrijven over hoe oneerlijk dit is, en hoe ik erover denk, maar denk dat ik duidelijk genoeg ben

Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd... Hij mag van mij 'levenslang' krijgen. Dus die 25 jaar. Ik weet dat hij zelf ook pas een jaar of 25 is, dus dan is mooi heel zijn eigen 'jeugd' om, en loopt hij pas weer vrij rond als ie 50 is. Misschien dat hij zich dan bedenkt dat hij niet alleen het leven van Xiempie ontnomen heeft maar ook dat van zichzelf..
"De mooiste bloemen, worden worden het eerst geplukt.."

Rust zacht lieve Ximena!
"06-06-'97 ~ 25-02-'12"