Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:Je mag ook niet vloeken.......
Ik weet absoluut niet (en ik hoop ook nooit uit te vinden!!) hoe ik zou reageren, maar als ik voldoende bij m'n positieven ben, zal ik m'n spullen verdedigen ook en zal het me echt een worst zijn wat de eventuele gerechtelijke gevolgen zijn!!! Daar zou ik dan op zo'n moment me echt geen seconde druk om maken!
DaniBanani schreef:Levensgevaarlijke situatie (schiet- of steekwapens) betekent dat jij vergelijkbaar geweld mag toepassen (dus een keukenmes tussen zijn ribben steken). Als een inbreker zich doodschrikt en het huis al uitrent lijkt me logisch dat je niet datzelfde mes tussen zijn ribben mag steken, daar hoef je als het goed is niet bij na te denken. Een rechter snapt gerust wel dat iemand niet rustig na kan denken in zo'n situatie en dat een klap ook nog wel onbedoeld hard aan kan komen, of zoiets.
En hoezo 'als je al bent neergestoken'? Je mag ook handelen vóór je zelf gewond bent, hoor.
Air schreef:Ja, je mag alleen doen wat de ander ook doet. Heb je alleen zo weinig aan als je al bent neergestoken.
En je hebt ook de tijd om na te gaan denken wat de rechter proportioneel vindt....
slokkie schreef:Niet proportioneel maar evenredig is de term.