Rabo: Winst gedaald, 6000 mensen eruit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Rabo: Winst gedaald, 6000 mensen eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 16:25

Gisteren las ik in de krant dat de winst van de Rabobank gedaald was tot 2,1 miljard.
Voor de Rabobank reden om op korte termijn 3000 mensen te ontslaan en de komende jaren nog eens 3000 man.
Maar jongens.....toch nog 2,1 miljard winst.... hoeveel nullen is dat wel niet?!
Hebben we hier te maken met rupsje-nooit-genoeg of zie ik dat te simpel?

Anoniem

Re: Rabo: Winst gedaald, 6000 mensen eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:30

Bij ons is de winst ook gedaald door teruglopende omzet en ook bij ons gaan er winkels dicht.. Er wordt steeds meer gericht op internet, dus is het vrij normaal dat er winkels (met name die in dure panden zitten) dichtgaan.. Zo zal het ook bij de Rabobank gaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:06

ik vind het nare van de rabo dat ze dus wel achterlijk dure patserige panden neer zetten , zoals veel banken en verzekeraars, daar zetten ze geen enkele stap in terug :n
maar mensen ontslaan is dan wel weer een goed idee :n

hier hebben ze (alweer) een nieuw pand neer gezet, totaal niet gericht op praktisch nut etc, maar wel op architectonisch "kijk ons eens een cool pand hebben" ergens voelt dat ontzettend verkeerd als je dan een bericht leest over ontslagen die gaan vallen.
ik vertrouw die geldschieters/harkers dan ook echt voor geen centimeter :n

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 22:30

Relaxed: Ja, ik kan me voorstellen dat als de omzet terug loopt dat je dan maatregelen neemt maar bij de Rabobank is de winst nog steeds 1,2 miljard. Dat is gewoon een belachelijk hoog bedrag. Om dan zo drastisch te moeten snijden kan er bij mij niet in. Aandeelhouders hebben ze niet, dus die hijgen niet in hun nek voor meer, meer, meer. Dan krijgen de hoge heren zelf maar wat minder. Of, zoals Sonja al aangaf, dan maar een minder luxe pand.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:25

Het grappige is dat iedereen steen en been klaagt over het artikel in de krant behalve het personeel van de Rabobank zelf :-) De afgelopen jaren is de Rabo als beste werkgever uit de bus gekomen en dat zijn ze nog steeds! Ga er maar vanuit dat er weinig gedwongen ontslagen gaan vallen en dat het voornamelijk om ingehuurd tijdelijk personeel zal gaan en het personeel wat door natuurlijk verloop weg zal gaan. Dus maken jullie je geen zorgen hoor, wel lief maar niet nodig :-)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:31

Ach, ingehuurd en tijdelijk personeel is niet belangrijk, dat zijn geen mensen die eten en onderdak nodig hebben. Die mogen er rustig uitgetrapt worden.

Als er 3000 arbeidsplaatsen verdwijnen, dan betekent dat defacto dat er voor 3000 mensen geen werk meer is, of dat nou tijdelijk werk is of niet. Dus 3000 uitkeringen erbij (onee, want die zijn ook bijna wegbezuinigd). O goed, we houden het positief, laten we zeggen dat er in de huidige economie 1000 wel snel weer aan het werk komen, is nog altijd 2000 arbeidsplaatsen minder dan voorheen. Of het nou om gedwongen ontslagen gaat of niet. Dus 2000 mensen/ gezinnen in de ellende. Maar dat is niet erg, want het waren maar tijdelijke krachten.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 10:00

Mick75: Goed verwoord!
En die 3000 ontslagen is alleen maar voor dit jaar; de komende jaren volgen er nog eens 3000...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:57

Mick75 geeft mijn sentiment ook goed weer :j
en hoe goed een werkgever ook is, de organisatie maakt nog steeds dikke winst , en stelt aanzien wat betreft panden etc nog steeds voor de mensen die er binnen de organisatie werken
dan mag een onderzoek uitwijzen wat het wil op het gebied van arbeidsvoorwaarden, maar dan doe je wat mij betreft nog steeds iets fout, zeker als de kosten voor de klant, degenen die de bank bestaansrecht geven ook blijven stijgen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:52

mick75 schreef:
Ach, ingehuurd en tijdelijk personeel is niet belangrijk, dat zijn geen mensen die eten en onderdak nodig hebben. Die mogen er rustig uitgetrapt worden.

Als er 3000 arbeidsplaatsen verdwijnen, dan betekent dat defacto dat er voor 3000 mensen geen werk meer is, of dat nou tijdelijk werk is of niet. Dus 3000 uitkeringen erbij (onee, want die zijn ook bijna wegbezuinigd). O goed, we houden het positief, laten we zeggen dat er in de huidige economie 1000 wel snel weer aan het werk komen, is nog altijd 2000 arbeidsplaatsen minder dan voorheen. Of het nou om gedwongen ontslagen gaat of niet. Dus 2000 mensen/ gezinnen in de ellende. Maar dat is niet erg, want het waren maar tijdelijke krachten.

Oh, je hebt mijn woorden overgenomen!!! :D (kan je gedachten lezen)
Wat ben ik het met je eens.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:08

maras schreef:
Het grappige is dat iedereen steen en been klaagt over het artikel in de krant behalve het personeel van de Rabobank zelf :-) De afgelopen jaren is de Rabo als beste werkgever uit de bus gekomen en dat zijn ze nog steeds!

Bijzonder.
Ik heb van zeer nabij ervaring met rabo als werkgever en zo'n fijne werkgever is het niet, not even close zelfs....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 06:17

Goof schreef:
maras schreef:
Het grappige is dat iedereen steen en been klaagt over het artikel in de krant behalve het personeel van de Rabobank zelf :-) De afgelopen jaren is de Rabo als beste werkgever uit de bus gekomen en dat zijn ze nog steeds!

Bijzonder.
Ik heb van zeer nabij ervaring met rabo als werkgever en zo'n fijne werkgever is het niet, not even close zelfs....

Vertel dan je 'zeer nabije ervaring', hier kan niemand iets mee en dat is alleen maar zwart praten. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:34

Ik ga hier niet een persoonlijk verhaal plaatsen, dus mocht je het weten willen, dan via pb. Niet hier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:21

Inderdaad heeft Mick het goed verwoord. Het zijn 3000 mensen straks zonder werk, of het nu ingehuurd/tijdelijk pesoneel is of vast personeel, voor de betreffende mensen is het een drama.