Hebben paarden in Nederland een beter leven dan de gemiddelde kip/koe/varken in Nederland?
Tegenwoordig komt het verwaarlozen van paarden steeds meer voor (wellicht vanwege de crisis?).
Er worden nog steeds veel paarden 23 uur per dag in hokjes van 3 x 3 gehouden, of ze worden alleen gehouden, of slecht verzorgt.
Als ik kijk naar ons eigen boerenbedrijf (gewoon melkveebedrijf) durf ik te beweren dat de koeien het beter hebben dan het gemiddelde paard in NL. De koeien hebben veel ruimte, staan niet alleen, hebben schone stallen, voldoende en goed afgestemd voer, ruim de helft van het jaar kunnen ze naar buiten en ze worden medisch gezien tot in de puntjes verzorgt. Ook worden er geen 'extreme' prestaties van ze gevraagd. (lees; 2 m hoog hoeven springen, in gedwongen houdingen moeten lopen enz.)
Ik denk dat er wat betreft varkens en kippen ook veel onwetendheid is, ook bij mijzelf. Kippen- en varkenshouders worden hier dan ook van harte uitgenodigd om hier hun verhaal te doen en hun kijk op het welzijn van hun dieren te geven.
Varkens, kippen en koeien zijn altijd een bron van inkomsten voor de boer, dus deze zal altijd goed voor ze zorgen, omdat je dat anders merkt in je portemonnee. Bij paarden is dat natuurlijk niet zo, dat is een luxe artikel, om het maar zo te zeggen. Ook hebben er veel mensen wel paarden, maar niet genoeg kennis, iets wat je bij varkens/kippen en koeien niet snel zult tegenkomen.
Let op, dit is geen persoonlijk aanval op individuen, ik ben enkel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken

duikt nu weg voor ze heel bokt over zich heen krijgt