Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ouderen die genoeg geld hebben vind ik overigens ook zo'n lastige kwestie![]()
Natuurlijk denk je dan: die hebben een smak geld op de bank staan dus kunnen best zelf hun scootmobiel (oid) betalen, dat hoeft de staat niet te doen
Helemaal mee eens
Maar echt eerlijk is het natuurlijk ook weer niet, als iemand altijd zuinig geleefd heeft zodat hij op zijn oude dag een appeltje voor de dorst zou hebben / iets om na te laten aan zijn nabestaanden...die zou dan zelf moeten dokken voor spullen en verzorging.
Terwijl de buurman (die altijd alles verbrast, vergokt en verzopen heeft of gewoon veel minder hard gewerkt heeft) wel alles voor niks krijgt.... dat kan toch ook niet het signaal zijn dat je als regering aan je burgers mee wilt geven: verbras alles maar want anders wordt het van je afgepakt.
Tieme schreef:Die vrijwilligers zijn er niet. Ja, ze willen mensen die in de bijstand zitten dwingen om dit te gaah doen. Leuk voor die oudjes, elke keer een vreemde, mensen die misshien helemaal niet geschikt zijn voor dit werk of er helemaal niet op zitten te wachten.....
Nee dit gaat echt de verkeerde kant op. In de thuiszorg (zowel zorg als huishoudelijk)zullen duizenden ontslagen gaan vallen die vervolgens grotendeels een uitkering aan moeten gaan vragen. Met deze diploma s kom je immers niet zo snel aan de bak. Wat gaan al die uitkeringen kosten???
1 voordeel, die werkloze mensen uit de zorg kunnen ze dan mooi dwingen om vrijwilligerswerk in de zorg te gaan doen
Onassa schreef:Sinds ik chronisch ziek ben geworden en meer afhankelijk ben geworden zie ik juist dat vrienden afhaken ipv helpen.
Dus nee...ik ben het hier absoluut niet mee eens!
De mensen in de huidige maatschappij hebben het veel te druk om een zieke vriendin eens te helpen.
Of je past als chronische zieke niet meer in hun gezellige lang leve de lol wereldje.