Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Als journalist vind ik het goed dat journalisten kritisch zijn. Maar dan aub wel over onderwerpen die het maatschappelijk belang dienen. Wat maakt het nou uit of het een sms of brief was. En harde bewijzen voor pesten? Mss voelde hij het wel zo, terwijl anderen zich van geen kwaad bewust waren. Dat hoor je vaker dat de gene die gepest wordt het erger opneemt dan het vaak bedoelt is. Dus ik zie geen enkele toegevoegde waarde in dit stuk journalistiek.
capopjekop schreef:Maar die jongen kan het wel als pesten ervaren hebben. En of dat zo is of niet kun je nooit achterhalen aangezien hij er niet meer is. Ik geloof ook niet dat iemand die zelfmoord gaat plegen eerst een leugen gaat verzinnen om mensen dwars te zitten. Dus ik had dit nieuws niet gebracht. Maar goed, daar denkt iedereen anders over.
Electra63 schreef:Maar nu worden er misschien (ex-)klasgenoten of kennissen afgerekend op pestgedrag dat er misschien niet was? De maatschappelijke verontwaaridiging is groot en als deze dan niet terecht is?
maura schreef:Kon het niet laten dus heb even in het profiel van Capopjekop gespiekt. En ik zag dat je pas 24 bent, dus misschien ben nog in opleiding? Zin om die documentaire over maatschappelijke verontwaardiging te maken als afstudeerproject? De VPRO is daar vast wel warm voor te krijgen en je hebt alvast twee kijkers (iets zegt me namelijk dat Electra63 daar ook wel voor zou thuisblijven :D )
Misschien ben ik gewoon een oud wijf, maar ik krijg ook regelmatig de indruk dat er in medialand nog wel wat ruimte is voor kritische journalisten. En ik krijg ook regelmatig de indruk dat veel journalisten denken dat 'kritisch' hetzelfde is als willekeurige slachtoffers afbluffen met een grote bek en het feit dat die mensen dan perplex hun mond houden interpreteren als een schuldbekentenis voor iets waarvan die mensen niet eens wisten dat ze ervan beschuldigd werden. Gelukkig zijn er ook heel erg goede journalisten met een passie voor hun vak en het onderwerp waar ze mee bezig zijn.