Beelden mishandeling eindhoven massaal verspreid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Beelden mishandeling eindhoven massaal verspreid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:09

EINDHOVEN -

Schokkende beelden van een laffe mishandeling op de Eindhovense Vestdijk zijn massaal verspreid op het web. Talloze Nederlanders spreken hun afkeer uit over het zinloze geweld.
De mishandeling gebeurde op de Vestdijk in Eindhoven. Het slachtoffer liep een zware hersenschudding en verwondingen aan zijn mond en kaak op. Bureau Brabant toonde maandag de schokkende beelden, die daarop een golf van nationale verontwaardiging veroorzaakten.

Om de politie te helpen in de zoektocht naar de acht daders plaatsen veel mensen de video op Facebook of Twitter. @Jubilee_79 zegt: "Herkent iemand deze totaal idioten? Graag even bellen met de politie!" "Wie herkent ze?" vraagt een ander.

Ook zangduo Nick en Simon uit Volendam riep via Twitter op om de video te verspreiden. Acteur Nasrdin Dchar: "Kunnen we er met z'n allen alsjeblieft voor zorgen dat deze groep zielige pubers wordt opgepakt?"

Hieronder de bron en het filmmateriaal , let op dit filmmateriaal kan als schokkend worden ervaren..
Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/2123 ... eid__.html

----

Ik vind het echt diep en diep triest en hoop van harte dat de daders herkend zullen worden en zullen worden berecht..
Hierbij dan ook van mij om dit filmpje en tekst hier te delen , hoe meer mensen het zien hoe beter , hoe meer kans dat deze schoften gepakt worden. En dan hopen op een passelijke straf en geen..

We zullen ze leren dus laten we ze 100 uurtjes schoffelen , dat is hard aanpakken !

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:14

_Nancy

Re: Beelden mishandeling eindhoven massaal verspreid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:18

Mijn god wat een zinloos geweld.. :n

Het kan tegenwoordig allemaal, straffen doen wij hier niet aan.
Een taakstraf van zoveel uren.

Dit tuig hoort de gevangenis in te gaan, bah!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:18

Ik vind dat altijd zo ongelofelijk sneu als een grote groep iemand aanvalt die alleen is..
Waar is je waardigheid dan?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:19

minderjarig.. te triest gewoon,keihard aanpakken die zooi . Mja zal wel weer mooi een staf van niets op zitten

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:20

Saillant detail hierin is dat je op een gegeven moment de camera die het allemaal opneemt, mee ziet bewegen met het hele gebeuren. Dit betekent dat er dus iemand live mee zit te kijken. Mijn vraag is dan meteen, waar was de politie? Want als ik zonder licht op mijn fiets door het Haagse banjer, zijn ze er altijd als de kippen bij om een bekeuring in mijn gezicht te smijten... Het is maar op observatie.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:20

Zag het filmpje net ook voorbij komen, het is werkelijk te belachelijk voor woorden.

Twee jongens van 15 en 17 ik denk als mijn ouders mij gezien hadden op het filmpje ik de rest van mijn leven op de blaren had gezeten. Hoe haal je het in je hoofd zoveel tegen 1 _-:(

Waarschijnlijk zijn ze er met een kleine boete en een aantal uur papier prikken vanaf.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:28

Dat soort tuig moeten ze meteen afschieten.. Walgelijk volk.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:30

Ik denk niet dat ze hier met een paar uur papier prikken vanaf komen hoor.

Vreselijk filmpje, echt verschrikkelijk. Hoe kunnen mensen zo tekeer gaan tegen een ander. Waar is wederzijds respect toch gebleven...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:31

@connectant
De beelden zullen waarschijnlijk bekeken zijn vanuit de Regionale Toezicht Ruimte omdat ze mee bewegen.
Deze zit in het politie bureau in Eindhoven.
Maar de hele mishandeling duurt een minuut. Zo snel kan er niemand ter plaatse zijn.

Hopelijk pakken ze deze lafaards en geven ze eens echte straffen.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:33

Te bizar voor woorden.
Ik wil eigenlijk niet geloven dat het echt is.
Voor die in het wit en het zwart. Kei en keihard afstraffen zulke gekke

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:29

Vreselijk dit!

En ben ik de enige die (ondanks dat ik eigenlijk helemaal niet rascistisch wil zijn) denkt: ziet er toch wel weer verdacht veel uit dat het jongens uit België zijn, maar met M....anse komaf :r .

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:31

Echt te bizar voor woorden!
gatverdamme, weg met die lui!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:36

jemig wat gaat dat hard!! das gewoon gericht op het hoofd trappe... dat ze de rest ook maar snel pakken!!

marlou, dat valt mij ook op hoor, altijd als je bij gezocht enz. kijkt zijn het 19 v/d 20 keer geen 'echte' nederlanders, of belgen...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:56

Marlou91 schreef:
Vreselijk dit!

En ben ik de enige die (ondanks dat ik eigenlijk helemaal niet rascistisch wil zijn) denkt: ziet er toch wel weer verdacht veel uit dat het jongens uit België zijn, maar met M....anse komaf :r .

Nee hoor, je bent niet de enige.

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:26

storrum schreef:
Marlou91 schreef:
Vreselijk dit!

Nee hoor, je bent niet de enige.

Dames Dames!
je hoort te zeggen een jongeman met een "Noord Afrikaans" uiterlijk! :j :j dat doen ze op TV ook altijd :j :j

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:29

little_king schreef:
@connectant
De beelden zullen waarschijnlijk bekeken zijn vanuit de Regionale Toezicht Ruimte omdat ze mee bewegen.
Maar de hele mishandeling duurt een minuut. Zo snel kan er niemand ter plaatse zijn.

Ja maar ze lopen in de winkelstraat van einhoven, deze heeft maar een paar "uitgangen" en is slecht 1 minuut met gillende sirenes verwijderd van het politiebureau. Dus in mijn ogen hadden ze ze best kunnen pakken, met een paar leuke herdershonden .... :Y)

Qua straf ben ik het helemaal met je eens. Deze mannen moeten in de gevangenis, een dikke boete en het liefst daarna nog een taakstraf. Gewoon een half jaar lang elke dag om 7.00 de stoep vegen. Zodat ze lekker moe zijn 's avonds en geen zin meer hebben om rottigheid uit te halen

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:31

Op zo'n moment schaam je je toch even om belg te zijn...
Walgelijk hopelijk keijgen ze een heel harde straf!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:37

Ik heb het ook meteen gedeeld. Wat een lafaards! Ik werd gewoon helemaal boos toen ik dat filmpje zag.
Als ik iemand had herkend, had ik 'm zeker aangegeven! Dit kan echt niet :n
En dan ook nog eens 2 jongetjes van 15 en 17 die zich gemeld hebben.

Ik hoop dat ze allemaal gevonden worden en een passende straf krijgen. Al ben ik voor dat laatste bang dat dat niet zal gebeuren -O-

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:13

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:46

Goedzo, fijn dat er een duidelijke foto is. Ik bekeek net de beelden voor het eerst en er borrelt zo'n woede in mij op. Bah. Dat ze dat tuig maar even flink aanpakken...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:46

Had de foto inderdaad gezien vanochtend...
Maar zoals hier aangegeven staat dat je voornamelijk medelanders bleek te zien.. beeld deze foto dan toch weer anders uit...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:50

Marlou91 schreef:
Vreselijk dit!

Nou, dat dacht ik eerst ook even, maar ik heb nu die foto gezien waar ze allemaal in close-up opstaan. En dan zijn het gewoon blanke jongens, op eentje na.

Edit: die Blauw00gje hierboven post dus.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:59

Die knul van 15 zal volgens het jeugdrecht berecht worden, maar vanaf 16 kan er onder bepaalde omstandigheden voor worden gekozen om volgens het volwassen recht te berechten. Mag hopen dat ze dat ook zullen doen.

Meer info over het jeugdstrafrecht en de uitzonderingen: Jeugdstrafrecht (Nederland)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:03

little_king schreef:
@connectant

Ik heb zelf ook nog een topic open staan. Nadat ik in elkaar geslagen werd afgelopen vrijdag had ik een topic geopend.
In elkaar geslagen
Hoelang het allemaal precies duurde weet ik niet, maar het gaat zo snel. Kan best zijn dat het bij mij ook maar 1 a 2 min duurde.
Bij mij gebeurde het overdag, en al weet ik niet hoelaat dit gebeurde, bij mij stonden er genoeg mensen, en NIEMAND deed iets. Dus al was er wel iemand geweest, had waarschijnlijk nog niemand wat gedaan... En daarbij, denk ik dat er in een minuut genoeg gedaan kan worden. Een voorbijganger had 112 kunnen bellen, als er echt zo dicht in de buurt een politie bureau zat (zoals ik hier net las) waren ze er zo geweest.... Dit had heel anders kunnen aflopen naar mijn idee...
Trieste personen heb je op deze wereld.... _-:( :n