Citaat:Een Canadese vrouw moet na 10 jaar afscheid nemen van haar hert Bimbo. Ze kreeg dinsdag een brief van het ministerie van Milieu dat haar huisdier terug de natuur in moet.
"Ze is als een kind voor me", vertelt Janet Schwartz donderdag bij National Post. "Mijn eigen kinderen zijn al lang het huis uit, sindsdien zorg ik voor Bimbo. Ik kan haar niet zo maar laten gaan."
Volgens de vrouw heeft het ministerie haar verteld dat het verboden is om een hert in huis te hebben. Daar komt nog eens bij dat het hert te dik is en slechte tanden heeft.
"Ik poets elke dag haar tanden. Er is helemaal niks mis met haar tanden", werpt Schwartz tegen. [Noot van TS: in het originele artikel staat dat ze bang zijn dat ze slechte tanden krijgt door haar bijzondere dieet, niet dat ze nu al een slecht gebit heeft]
De vrouw kreeg in 2009 al te horen dat het dier terug de natuur in moest. Zonder duidelijke reden is het daar toen nooit van gekomen, tot er onlangs anoniem werd geklaagd.
Schwartz vond Bimbo volgens de nieuwssite 10 jaar geleden langs de weg, naast haar dode moeder. Ze heeft het dier al die tijd in huis gehad. "Ik had haar buiten kunnen laten staan, maar ik wil dat ze altijd bij me is."
Bron = nu.nl, origineel is te vinden (in het Engels) op http://news.nationalpost.com/2013/01/17 ... eer-bimbo/
Wat vinden jullie hiervan? Aan de ene kant kan ik me de zorgen van de regering voorstellen, maar aan de andere kant - als dit beestje in de natuur wordt uitgezet, terwijl het van baby af al bij deze vrouw woont, kan het daar niet meer overleven en is het ten dode opgeschreven!