Huishert moet de natuur in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Huishert moet de natuur in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 17:31

Citaat:
Een Canadese vrouw moet na 10 jaar afscheid nemen van haar hert Bimbo. Ze kreeg dinsdag een brief van het ministerie van Milieu dat haar huisdier terug de natuur in moet.

"Ze is als een kind voor me", vertelt Janet Schwartz donderdag bij National Post. "Mijn eigen kinderen zijn al lang het huis uit, sindsdien zorg ik voor Bimbo. Ik kan haar niet zo maar laten gaan."
Volgens de vrouw heeft het ministerie haar verteld dat het verboden is om een hert in huis te hebben. Daar komt nog eens bij dat het hert te dik is en slechte tanden heeft.
"Ik poets elke dag haar tanden. Er is helemaal niks mis met haar tanden", werpt Schwartz tegen. [Noot van TS: in het originele artikel staat dat ze bang zijn dat ze slechte tanden krijgt door haar bijzondere dieet, niet dat ze nu al een slecht gebit heeft]

De vrouw kreeg in 2009 al te horen dat het dier terug de natuur in moest. Zonder duidelijke reden is het daar toen nooit van gekomen, tot er onlangs anoniem werd geklaagd.

Schwartz vond Bimbo volgens de nieuwssite 10 jaar geleden langs de weg, naast haar dode moeder. Ze heeft het dier al die tijd in huis gehad. "Ik had haar buiten kunnen laten staan, maar ik wil dat ze altijd bij me is."

Bron = nu.nl, origineel is te vinden (in het Engels) op http://news.nationalpost.com/2013/01/17 ... eer-bimbo/

Wat vinden jullie hiervan? Aan de ene kant kan ik me de zorgen van de regering voorstellen, maar aan de andere kant - als dit beestje in de natuur wordt uitgezet, terwijl het van baby af al bij deze vrouw woont, kan het daar niet meer overleven en is het ten dode opgeschreven!

_Reneee

Re: Huishert moet de natuur in

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:37

Oooh dat vind ik echt sneu voor haar :(

En inderdaad, het beestje is ten dode opgeschreven als het wordt uitgezet...

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:39

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 17:39

@Kipzel, en ik maar zoeken. Dank je!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:41

Nee, hert moet blijven bij die vrouw.

Die kan niet eens in de natuur overleven, het is bijna als een huishond.

Dus ik snap die mensen niet die vinden/ willen dat het 10 jarig hert de natuur in moet???? dat beest leeft dan niet lang meer.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:45

zou ik eerder kiezen dat het hertje naar een boerderij gaat waar meer soort genoten zit...met stal enz en zo langzaam laten wennen aan de buitenlucht..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:46

mvermeulen1 schreef:
zou ik eerder kiezen dat het hertje naar een boerderij gaat waar meer soort genoten zit...met stal enz en zo langzaam laten wennen aan de buitenlucht..

Dat is ook een goede optie en misschien ook wel beter voor het dier.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:51

Als ze hadden willen ingrijpen hadden ze dat 10 jaar geleden moeten doen. Zo`n oudje heeft vaak gewoontes waar hij niet meer zonder kan en kun je beter laten zitten waar hij zit, ook al is dat niet ideaal.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:58

ik weet niet hoe oud herten kunnen worden..10 is in paarden jaren niet oud maar bij herten weet ik het niet

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 18:02

Hangt van het soort hert af. Edelherten kunnen 25 worden, maar komen in de natuur niet vaak voorbij de 15.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:04

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:26

Omdat er al een topic over dit hert is, hier een slotje.