Van Baalen bij mislukte moordaanslag Sofia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Van Baalen bij mislukte moordaanslag Sofia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 14:56

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2123 ... lag__.html

Afbeelding

door Charles Sanders, bron: http://www.telegraaf.nl
SOFIA - VVD coryfee Hans van Baalen is vanochtend in het Nationaal Cultuur Paleis van Sofia door het oog van de naald gekropen bij een mislukte aanslag op voorzitter Ahmed Dogan van de liberale Bulgaarse partij.

Een aangeslagen Van Baalen tegenover De Telegraaf: ,,ik zou het congres van de Beweging voor Rechten en Vrijheden toespreken en liep op Dogan af om hem de hand te schudden. Op hetzelfde moment rende een klerenkast van een vent op de voorzitter af en richtte een pistool op zijn hoofd. Ik hoorde de droge klik van de patroon die vastgeklemd bleek in het wapen. Puur geluk dat de aanslag mislukte.”

De dader werd vervolgens geboeid afgevoerd. ,,Had die kerel geschoten, dan was ook mijn leven in gevaar geweest”, aldus een aangeslagen Van Baalen kort na de mislukte aanslag.

De VVD’er, voorzitter van de Internationale Liberale, is in Sofia op uitnodiging van Dogan. Van Baalen zou een toespraak houden over het belang van politiek stabiele partijen in Bulgarije. Het land is berucht vanwege corruptie en wetteloosheid. De maffia heerst in Bulgarije en is verantwoordelijk voor de productie van grote hoeveelheden valse eurobiljetten.

,,Maar ik weet niet of deze voorgenomen moord gepland was door de maffia of dat het een politieke aanslag was”, zegt Van Baalen. Eerder moest de VVD’er halsoverkop Nicaragua verlaten, omdat hij kritiek had uitgeoefend op de Sandinisten. Toen hij Nicaragua ontvluchtte, scandeerden liberale aanhangers: ,,Hans van Baalen, man met ballen!”

De VVD’er keert zondag terug naar Nederland.

Op een video van het incident is te zien hoe het pistool van de man weigert en hij vervolgens tegen de grond gewerkt wordt door beveiligers. Verschillende aanwezigen slaan vervolgens op de man in.

Klik hier voor de video van de mislukte moordaanslag: http://www.telegraaf.nl/s/21232180

Sammie

Re: Van Baalen bij mislukte moordaanslag Sofia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:59

ON is alleen voor paardennieuws. Coby van Baalen is een vrouw en getrouwd met Arie, dus ik ga even TeM'men met verzoek dit te verplaatsen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:59

:oo

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 15:00

Sammie schreef:
ON is alleen voor paardennieuws. Coby van Baalen is een vrouw en getrouwd met Arie, dus ik ga even TeM'men met verzoek dit te verplaatsen.

Ik wist ook wel dat dit niet de man van Coby was, maar ik dacht dat dit 'gewoon' geen voorpagina nieuws was :) Sorry!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:01

Na drie keer kijken snap ik nog steeds hoe het toch kan dat die man zomaar op het podium kon komen... Gelukkig weigerde zijn wapen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:01

Kan gebeuren, maar dit soort topics horen eerder op Nieuws en Maatschappij of Leven zonder paarden :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:05

WTF! :oo

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:11

zo he die bewakers die timmeren er ff goed op los haha! Vreselijk zeg om dit mee te maken met zo'n gestoorde _-:(

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:25

Jeetje! :oo
Gelukkig is de aanslag mislukt!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:59

ON > NM

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:07

das niet best! Een geluk dat het wapen niet afging, maar hoe iedereen er op los slaat :n
Geen haar beter dan die man met het wapen zelf!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:12

Feria schreef:
das niet best! Een geluk dat het wapen niet afging, maar hoe iedereen er op los slaat :n

Hoezo, poging tot moord, voorbedachte rade wss.

Mag van mij wel flink afgestrafd worden, en zo hard trappen en slaan de meeste van die opatjes toch niet.

Lijkt me echt eng, opeens een pistool naast je gezicht -O-

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:05

xSlvna schreef:
Feria schreef:

Hoezo, poging tot moord, voorbedachte rade wss.

Mag van mij wel flink afgestrafd worden, en zo hard trappen en slaan de meeste van die opatjes toch niet.

Lijkt me echt eng, opeens een pistool naast je gezicht -O-

De maatschappij zou er niet beter op worden hoor, moest iedereen eigen rechter spelen. Tuurlijk moet hij flink gestraft worden, maar niet fysiek en wel door een rechter.
Ik vind dat er hier en daar best goeie trappen verkocht worden.
Ik begrijp je gevoel, dat hij gestraft moet worden, maar op deze manier vind ik die mannen geen haar beter dan de dader zelf.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:07

Nee beter zijn ze niet, klopt, maar anderzijds verdient hij die klappen wel vind ik.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:14