De politie in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

De politie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:00

Vorige week kwam dit plaatje voorbij op de facebook pagina van een kennis van me:
Afbeelding

Ik heb hem zelf onmiddelijk gedeeld, vond het ook niet meer dan logisch; handen af van onze hulpverleners en wetshandhavers. Tot een vriendin van haar zei dat ze de brandweer en de ambulance medewerkers idd alle rust gunde, maar dat de politie maar eerst weer eens haar respect terug moest verdienen. Verderop zei iemand dat ze het agenten gunde als ze zo nu en dan een klap voor hun hoofd krijgen.

Sprong vooruit naar vandaag, een kennis post "Ik HAAT de politie". Toen er gevraagd werd waarom bleek dat hij vandaag een aanvaring had gehad: hij reed rond in een auto met te weinig profiel op de banden. Daar heeft hij een boete van €200,- voor gehad, en hij moest de auto laten staan. Hij vond het belachelijk dat hij de boete had gekregen, vond dat je als agent blijkbaar geen geweten hebt. Een stukje verderop noemde iemand agenten honden.

Ik ben er best van geschrokken. Naar mijn idee verdient niemand het om een klap voor z'n kop te krijgen, of om hond genoemd te worden omdat hij z'n werk doet. Respect voor de politie vind ik niet meer dan normaal. Ik heb ook nooit slechte ervaringen gehad met de politie (eerder het tegenovergestelde) en ben van mening dat de houding die je zelf aanneemt ook de houding is die je terug krijgt.

Nu ben ik wel benieuwd wat bokt ervan vindt: zijn agenten honden? Verdienen ze een klap voor hun kop? En zo ja: waarom dan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:03

Zo zijn mensen tegenwoordig, als er iets gebeurd wat ze niet aanstaan, is het iemands anders schuld

dit geval, politie, aangezien die boetes geven.

Ik vind idd dat politie soms dingen doet waarvan ik wel heb "moest dat nou" en dan bedoel ik niet naar mij toe :P maar honden... :n :n

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:05

%) excuse me?

Volgens mij kunnen politiemensen zelf er niets aan doen dat die boetes zo hoog zijn. Dan moet je bij ministers zijn! En dat je een bekeuring krijgt? Tsja, ik krijg ze bijna nooit en als ik hem wel krijg, heb ik zelf iets verkeerd gedaan. Dus als je het mij vraagt: BELACHELIJK!

Ik stel voor: deze mensen zelf een klap voor de kop geven! _-:(

Want voor degenen die dat uit het oog schijnen te verliezen, die politieagenten gaan na hun dienst gewoon naar huis, naar hun gezinnetje, en vinden ook écht niet altijd leuk dat ze wederom een bekeuring uit hebben moeten schrijven, of iemand aan hebben moeten houden. Maar die wet is er nou eenmaal. Als winkelmedewerker geef je een klant toch ook geen boodschappen gratis 'omdat je een geweten hebt'?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:07

Volgens mij zijn een hoop daders stoer genoeg om (kleine) misdaden uit te voeren.
Maar te laf en onnozel om de consequenties te aanvaarden, dat ze dus met de politie te maken krijgen.
Dan hebben opeens andere mensen de schuld en de politie deugt ook niet. Niks deugt maar ze zien niet in dat ze zelf ook fout zitten, want dat is nooit zo.
De politie doet gewoon hun werk, hoe het wordt uitgevoerd wordt van bovenaf geregeld.

Mensen die politie honden noemt etc, dat is een bepaald slag mensen waar ik liever ook niks mee te maken heb.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 16-01-13 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:09

Ik heb momenteel met iemand (die ik niet ken) een discussie naar aanleiding van deze foto.
Afbeelding

Hij schreef dat hij hoopte dat de agenten geen gordel om hadden want dan waren het er weer een paar minder :x

-:(-

Waarop ik reageerde dat deze mensen waarschijnlijk ook kinderen en een vrouw/man thuis hebben zitten.

Hij vond dat ze maar een ander beroep hadden moeten kiezen :r

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:09

_Bianca schreef:
%) excuse me?

Je bedoeld dit op TS of op mij? :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:11

moyra schreef:
Ik heb momenteel met iemand (die ik niet ken) een discussie naar aanleiding van deze foto.
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3784_n.jpg
Hij schreef dat hij hoopte dat de agenten geen gordel om hadden want dan waren het er weer een paar minder :x

Waarop ik reageerde dat deze mensen waarschijnlijk ook kinderen en een vrouw/man thuis hebben zitten.

Dat soort opmerkingen dus. Dat mensen agenten het liefste doodwensen, het normaal vinden dat ze mishandeld worden etc. Dat kan toch niet? Dat we niet meer braaf alles voor zoete koek aannemen wat oom agent zegt, affijn. Zolang je een normaal gesprek voert is dat geen enkel probleem. Maar je kunt toch niet andere mensen doodwensen en mishandelingen gunnen om het beroep wat ze hebben?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:12

moyra schreef:
[ Afbeelding ]

:x

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:13

Mensen hebben helaas altijd wat te klagen, maar als ze de politie zelf een keer nodig hebben zijn ze blij dat ze er zijn..al zullen ze dan er ook wat op aan te merken hebben. Het is heel makkelijk om af te geven op een groep mensen die hun werk proberen te doen als je zelf niet in die schoenen staat. De maatschappij wordt harder naar elkaar en helaas ook naar hulpverleners. Maar gelukkig zijn er ook genoeg mensen die hulpverleners een warm hart toe dragen zoals jij TS :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:16

Nouwe ik vind de politie ook verschrikkelijk.

Een voorbeeldje, toen wij ( ik mn vent en ons dochtertje ) naar ons huidige huis waren verhuisd, en we hier een paard maanden woonden.
Was er een keer een achtervolging ( politie achter een scooter) mijn vriend en ik nog lachen daarom.
scooter is weggekomen. Klein half uurtje later werd er bij ons aangebeld keihard, om 22.00 savonds ofzo...
Politie aan de deur, of ze mochten kijken bij ons binnen want ze hadden mn vriend verdacht ervan omdat hij een "scooterverleden" heeft. Nou waren we niet echt blij mee...

Nog een voorbeeld, ik was hoogzwanger ( de volgende dag was ik bevallen dus echt echt hoogzwanger)
Werden we we aangehouden ( mn vriend en ik ) met getrokken pistolen, ik moest op mn knieen gaan op de grond handen achter mn hoofd de hele mik mak, niet zachtejes aan gedaan ofzo nee hoor, in een cel gestopt.
Tot ze na een paar uur achter kwamen dat het verkeerd was...
Zo heb ik er wel nog een paard, maar hier dus alleen maar slechte ervaringen met politie

Amber_

Re: De politie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:21

Maar wat wil je Sammy?! Politie maar afschaffen?

Ik kom genoeg haat tegen, wat mensen dan echt persoonlijk bedoelen. Dat kan ontzettend kwetsen! Ze doen ook hun werk en natuurlijk kunnen we niet iedereen altijd naar hun zin maken, maar mensen vergeten dat we er ook zijn als ze bijvoorbeeld dubbel gevouwen in een auto zitten na een ongeval.

Kahawa

mika11 schreef:
Mensen die politie honden noemt etc, dat is een bepaald slag mensen waar ik liever ook niks mee te maken heb.

Inderdaad... Doe je niks aan denk ik, die mensen leren het nooit. Gaan bij voorbaat al van het meest negatieve uit en als je bij voorbaat al zo'n houding hebt, tja.

Gianti

@Samy: Ik heb zelf (nou ja, in directe omgeving, nooit persoonlijk) ook wel wat slechte ervaringen, maar dan wens ik ze nog niet dood, dat ze maar een klap kunnen krijgen, dat het honden zijn. Ze doen ook zat goede dingen :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:22

Ja... Wat ze ook doen, het is nooooooooooit goed genoeg.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:23

Amber_ schreef:

Ik kom genoeg haat tegen, wat mensen dan echt persoonlijk bedoelen. Dat kan ontzettend kwetsen! Ze doen ook hun werk en natuurlijk kunnen we niet iedereen altijd naar hun zin maken, maar mensen vergeten dat we er ook zijn als ze bijvoorbeeld dubbel gevouwen in een auto zitten na een ongeval.

Heey rustig maar hoor :Y) politie hoeft niet afgeschaft te worden, maar ik vind ze gewoon 3x niks.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:24

Sammy_xxs schreef:
Nouwe ik vind de politie ook verschrikkelijk.

Een voorbeeldje, toen wij ( ik mn vent en ons dochtertje ) naar ons huidige huis waren verhuisd, en we hier een paard maanden woonden.
Was er een keer een achtervolging ( politie achter een scooter) mijn vriend en ik nog lachen daarom.
scooter is weggekomen. Klein half uurtje later werd er bij ons aangebeld keihard, om 22.00 savonds ofzo...
Politie aan de deur, of ze mochten kijken bij ons binnen want ze hadden mn vriend verdacht ervan omdat hij een "scooterverleden" heeft. Nou waren we niet echt blij mee...

Nog een voorbeeld, ik was hoogzwanger ( de volgende dag was ik bevallen dus echt echt hoogzwanger)
Werden we we aangehouden ( mn vriend en ik ) met getrokken pistolen, ik moest op mn knieen gaan op de grond handen achter mn hoofd de hele mik mak, niet zachtejes aan gedaan ofzo nee hoor, in een cel gestopt.
Tot ze na een paar uur achter kwamen dat het verkeerd was...
Zo heb ik er wel nog een paard, maar hier dus alleen maar slechte ervaringen met politie

En, wat zijn de stappen die je hebt ondernomen?

Gianti schreef:
@Samy: Ik heb zelf (nou ja, hier in het gezin) ook wel wat slechte ervaringen, maar dan wens ik ze nog niet dood, dat ze maar een klap kunnen krijgen, dat het honden zijn. Ze doen ook zat goede dingen :)

Sowieso alsof er sprake is van een 'ze' :+ Dan denk je echt op de verkeerde manier van denken imo, als je altijd problemen met 'ze' hebt moet je je eens af gaan vragen of je daar niet zelf de oorzaak van bent.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:24

En jij kent alle politienagenten :') politiemensen zijn ook maar mensen, met vast hun fouten... Over het algemeen doen ze waar ze voor opgeleid zijn: de wet handhaven

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:25

Sammy_xxs schreef:
Amber_ schreef:

Heey rustig maar hoor :Y) politie hoeft niet afgeschaft te worden, maar ik vind ze gewoon 3x niks.

Maar wat moeten ze dan doen?

Als ze jullie met getrokken pistolen ingerekend hebben dan moeten ze gedacht hebben dat jullie behoorlijk gevaarlijk waren. Nu hadden ze de verkeerden, dus jullie waren niet gevaarlijk, maar dat konden zij op dat moment niet weten.

Hetzelfde gaat voor dat scooter verhaal, het is lastig dat ze om 22.00 aan de deur komen, maar als ze een dag later komen (bij mensen die wel problemen geven) dan was alles weg geweest.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:25

Skygirl schreef:
Gianti schreef:
@Samy: Ik heb zelf (nou ja, hier in het gezin) ook wel wat slechte ervaringen, maar dan wens ik ze nog niet dood, dat ze maar een klap kunnen krijgen, dat het honden zijn. Ze doen ook zat goede dingen :)

Sowieso alsof er sprake is van een 'ze' :+ Dan denk je echt op de verkeerde manier van denken imo, als je altijd problemen met 'ze' hebt moet je je eens af gaan vragen of je daar niet zelf de oorzaak van bent.

Idd :') er zal best wel wat rotte appels tussen zitten, maar allemaal :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:26

@ gianti, nee ik wens ze ook niet dood, zal er ook geen nare dingen over zeggen, laat ze lekker in hun waarde. Zal ook nooit onvriendelijk doen tegen ze, ik heb altijd respect. Praat met u, ga niet schelden enz...maar alsnog vind ik ze gewoon verschrikkelijk. maar dat is mijn mening en dat mag toch ook :D
Ik zal er ook echt niet zo snel heen gaan ofzo, behalve als er echt iets ernstigs is ofzo..maar verder zou ik er nooit heen gaan voor hulp.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:26

Je kunt eerder een waarschuwing krijgen als je meewerkt dan dat je er volop tegenin gaat. :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:27

Niet over de politie, maar wel een verhaal over de andere kant v.w.b. een hulpverlener.

Mijn moeder heeft Morbus Crohn en had plotseling behoorlijke last. Daarop de huisarts gebeld voor een verwijskaart naar de eerste hulp. De huisarts weigerde om deze uit te schrijven en ook om mijn moeder te ontvangen voor onderzoek. Het ging vrij snel bergafwaarts en daarop heeft mijn vader contact opgenomen met de huisarts, hetzelfde antwoord. Daarop heeft mijn vader gedreigd om die kaart persoonlijk op te komen halen en toen kregen ze hem ineens wel en dat was maar goed ook want 2 uur later lag mijn moeder op de IC. Als er langer was gewacht was ze er nu gewoon niet meer geweest...

Ieders mening hier is dat je andere mensen met respect moet behandelen, dus ook hulpverleners, maar ze zijn zeker niet heilig.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:29

bromfiets schreef:
Niet over de politie, maar wel een verhaal over de andere kant v.w.b. een hulpverlener.

Mijn moeder heeft Morbus Crohn en had plotseling behoorlijke last. Daarop de huisarts gebeld voor een verwijskaart naar de eerste hulp. De huisarts weigerde om deze uit te schrijven en ook om mijn moeder te ontvangen voor onderzoek. Het ging vrij snel bergafwaarts en daarop heeft mijn vader contact opgenomen met de huisarts, hetzelfde antwoord. Daarop heeft mijn vader gedreigd om die kaart persoonlijk op te komen halen en toen kregen ze hem ineens wel en dat was maar goed ook want 2 uur later lag mijn moeder op de IC. Als er langer was gewacht was ze er nu gewoon niet meer geweest...

Ieders mening hier is dat je andere mensen met respect moet behandelen, dus ook hulpverleners, maar ze zijn zeker niet heilig.

Wauw, dat vind ik best ernstig hoor! Als HA moet je dat toch weten of ben ik nu achterbaks? :\

Ik heb ook niet de beste ervaringen met hulpverleners, maar dat terzijde. Ze kunnen om sommige momenten gewoon erg goed van toepassing komen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:29

Altijd piepen, tot je ze echt nodig hebt. :)
Ik ken er ook zo een die altijd op facebook loopt te blaffen over 'joden' en de politie verrot scheldt. Ben toch altijd benieuwd wat zo iemand doet in een geval van aanrijding, diefstal of (gewapende) inbraak oid.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:30

@ skygirl, nou ik heb die keren geen stappen onder genomen.
Dat komt omdat ik eerder wel stappen heb ondergenomen, ben naar interne zaken geweest e.d. om aangifte te doen tegen een agent. maar daar is nooit wat mee gebeurd...de betreffende agent is niet eens op het matje geroepen, geen waarschuwing gehad niks.
Dus stappen ondernemen tegen de politie is ook gewoon kansloos...dus dat heb ik die 2 keren ( wat ik hierboven heb beschreven) niet gedaan.