Kudde olifanten gedood Kenia, Tsavo Oost

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Kudde olifanten gedood Kenia, Tsavo Oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 16:58

Lees net op teletekst dat er een hele kudde in het natuurpark Tsavo Oost is gedood. Dacht dat het wild daar streng gecontroleerd werd door opzichters. Ben daar 10 jaar geleden geweest en heb daar de olifanten in het wild gezien. Prachtige dieren in hun natuurlijke omgeving. Jammer dat er mensen zijn die ze stropen en dat dit nog steeds niet voorkomen kan worden. In en in triest. In de Masai Mara is er een kudde neushoorns die 24/7 bewaakt worden. Niet normaal dat dit noodzaak is. http://www.telegraaf.nl/buitenland/2120 ... ord__.html

Daphna

Re: Kudde olifanten gedood Kenia, Tsavo Oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:08

Heel erg triest voor de olifanten. De mensen zijn straat arm en dan is het begrijpelijk dat ze dieren gaan slachten als er zo'n prijskaartje aan hangt. Dat deze mensen arm zijn heeft er weer mee te maken, dat de 'rijke' landen hun corrupte regeringen steunen.

In Peru ben ik ook een miereneter tegengekomen met 24/7 bewaking.. diep triest (uiteraard wel fijn voor de miereneter).

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:05

Ik ben er vorig jaar geweest, prachtige reis en wat een ervaring om het wildlife daar te zien. Helaas ervaren de inwoners dit heel anders. Voor velen biedt het de enige manier van overleven & dan kan ik me voorstellen dat hun er anders over denken. Zolang dat niet veranderd, zal het wildlife gevaar blijven lopen omdat het voor de inwoners als een bron van inkomsten kan worden gezien...

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:25

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:31

Jeetje... echt triest dit soort verhalen.. Arme dieren, zo zonde.. En dat alleen voor dat stomme ivoor.. Walgelijk.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 15:51

Vanuit Ethiopië.....tjonge, die hebben lef. Hoop dat ze flink aangepakt worden, ivoor van hónderden olifanten....daar wordt je toch stil van...zoveel dieren....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:58

Wat erg dit, geen woorden voor..... :n

Heb zelf een adoptie-wees olifantje, die stichting zit ook bij Tsavo national park. Blijkt maar weer dat hun goede werk voor de olifant keihard nodig is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:39

Wat vreselijk dit ;(.

Sowieso, ik kan er met m'n hoofd niet bij dat het zover moet komen dat dieren 24/7 bewaakt worden :oo.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:34

Als je bijvoorbeeld je gezin niet te eten kan geven dan doe je soms rare dingen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:41

Wat vreselijk zeg....
Kan echt boos worden om dit soort dingen :(

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 20:48

wemkelover schreef:
Als je bijvoorbeeld je gezin niet te eten kan geven dan doe je soms rare dingen.

Ivoorsmokkel vind ik het zelfde als drugssmokkel. Geen pardon, men kan ook op een eerlijke manier, dan maar aan wat minder geld, komen. Het grootschalig stropen van olifanten voor het ivoor en het verhandelen aan de smokkelaars (voor zover ze beide niet zelf doen) is niet voor de kleine crimineel die voor zijn gezin wil zorgen. Dit zijn eerder profs die in de georganiseerde misdaad zitten.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:38

Verschrikkelijk dat het is gebeurd.
Ik ben ook in dat gebied geweest voor 3 dagen. Prachtig om die 'rode' olifanten in hun natuurlijke habitat te zien.
Ik weet dat er veel rangers door het gebied patroilleren, maar helaas niet voldoende en ze kunnen niet overal tegelijk zijn.
Van mij mogen ze die stropers hoge straffen opleggen. De olifanten worden vaak nog niet eens in 1x goed gedood maar lijden nog een tijdje alvorens ze sterven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:54

11 olifanten, vreselijk!
Ondanks de rangers.. hoeveel olifanten lopen daar eigenlijk?

Er moet echt, zoals voor zoveel in deze wereld, echt een oplossing komen voor dit vreselijke geweld.
Dieptriest om verschrikkelijk kwaad van te worden.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:19

dat je een dier dood wil maken, dat is nog een ding (NIET dat ik het daar mee eens ben!!!)
maar het gaat mij om de manier waarop zulk soort slachtpartijen altijd gedaan worden :r :r

het stelen van ivoor wordt meestal gedaan terwijl de olifant of neushoorn nog leeft, en vervolgens aan de verwondingen stikt in zijn eigen bloed.
zeehondjes worden ook dood geknuppeld omdat er anders bloed op die mooie pelsjes komt, en vaak zijn ze nog in leven wanneer ze gevild worden.

in wat voor achterlijke wereld leven wij??????

schiet een dier dood!!! echt dood!!! en steel dan wat je wil hebben, maar dat laten lijden maakt het nog gruwelijker!