Ik ben daar een beetje op gaan door zoeken, hoe heeft dit kunnen gebeuren?
De organisatie van de love parade was van te voren al gewaarschuwd dat er wel is hele gevaarlijke situaties zouden kunnen ontstaan in en rond de tunnel, de mensen daar werden namelijk in een soort van flessenhals gestuurd.
Maar de organisatie heeft alle waarschuwingen in de wind geslagen en toch de mensen door de "bottle neck" gestuurd.
Wat er nou precies echt mis is gegaan snap ik nog steeds niet helemaal, maar de politie heeft op een gegeven moment blokkades gemaakt aan 2 kanten van Kahler Strasse, zodat daar een opstopping kwam.
Toen deze blokkades werden opgeheven stroomde er veel te veel mensen aan beide kanten richting de tunnels en kwamen in het diepste punt van de tunnel vast te zitten, ze zaten als ratten in de val.
Er was 1 trap omhoog in deze ruimte, een container waar mensen op klommen en zo met behulp van andere mensen uit de ruimte getrokken konden worden, ook klommen mensen langs de lichtpalen omhoog.
De meeste doden zijn gevallen bij de trap, de meeste mensen wilde hier omhoog.
Toen er ook nog paniek uitbrak liepen de mensen over elkaar heen naar de trap.
21 mensen overleden die dag en er waren meer dan 500 gewonden.
Wat ik mij dus afvraag, zijn hier nog mensen voor vervolgt?
Daar kan ik namelijk niks over vinden, en het kan toch niet zo zijn dat de mensen die dit op hun geweten hebben vrij uitgaan?