Citaat:IJSSELSTEIN - Bij een steekpartij in een woning in IJsselstein is woensdagmiddag een meisje van 16 jaar omgekomen.
Ze overleed ter plaatse aan haar verwondingen, zegt een woordvoerder van de politie. Een 42-jarige vrouw is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij haar dood.
De politie werd rond 15.00 uur gealarmeerd omdat er een ernstig gewonde vrouw in het huis aan het Saffierpad zou liggen. Een traumahelikopter werd opgeroepen maar kwam te laat.
De woordvoerder kan nog niets zeggen over de relatie tussen de vrouw en het meisje. Ook is nog niet bekend wat er precies is gebeurd. De politie doet onderzoek.
Ik kende haar niet. Ik weet wel wie het zijn. Ik heb er een half jaar de post gebracht. Bijna dagelijks rij ik langs het huis, stal ligt ernaast. Traumahelikopter is zelfs nog in de wei geland.
Het is raar dat het me zoveel doet. Ik ken die mensen helemaal niet persoonlijk, alleen vaag van gezicht. Aan de andere kant, ik ken dat huis goed. Dagelijks kwam ik er aan de deur, bijna dagelijks fiets ik er nu nog langs. Opvallend rijtje huizen... dat dit heeft moeten gebeuren.