Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 20:43

Ik snap er geen bal van. We leven in crisis, alles wordt duurder, we moeten meer met minder doen en overal wordt op bezuinigd. En dan? Dan is het einde van het jaar en wordt er geld over de balk gesmeten!
Zit ik het nieuws te kijken, vertellen mensen doodleuk dat ze voor €1400 en €2100 aan vuurwerk kopen! Dat is voor mij 1-1,5 netto maandsalaris. Een kind die het hele jaar gespaard heeft om €350 uit te geven aan vuurwerk! Wat is de lol om zoveel geld in een half uurtje kapot te knallen? Kunnen we dat met z'n allen niet beter gebruiken?
En dan de overlast. Omdat er dit jaar een zondag tussen zit, is de vuurwerkverkoop een dag eerder begonnen. Het resultaat? De ene knal na de andere knal gaat al af (en het lijkt ook steeds zwaarder te worden). Groepen mensen en dieren durven een aantal dagen nauwelijks meer op straat, omdat er ook van die lolbroeken zijn die het vuurwerk naar mensen en/of dieren gooien.
Van mij mag het vuurwerk afsteken door particulieren compleet verboden worden. Doe per stad/dorp/gemeente officiële vuurwerkshows.

Vuurwerk, ik zie er de lol niet van in! Iemand die voor mij een tipje van de sluier kan oplichten?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:45

Maak me er niet druk om, iedereen mag zelf weten wat ze met hun eigen centen doen. Hoeveel geven wij wel niet uit aan onze hobby op jaarbasis? Daar is een pakket vuurwerk niks bij.

Ik heb het er zelf niet voor over.. 1000 andere leuke dingen om het aan uit te geven. Vind het wel mooi om te zien dus ik ben blij dat iedereen zo zijn eigen hobby heeft

;)
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 28-12-12 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:46

mensen mogen toch zeker zelf wel weten wat ze met hun eigen verdiende geld dat ze misschien het hele jaar wel hebben opgespaard doen?
En nee ik zelf zou het neit doen, maar goed het is die mensen hun goed recht. Hebben er waarschijnlijk ook zelf voor staan sparen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:47

Ik zou ook nooit zoveel geld de lucht in kunnen schieten :')
Maar ik besteed veel geld aan mijn pony's... Tsjah er zullen zat mensen zijn die dat gek vinden :Y)

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:48

Wij snappen niet waarom iemand zoveel geld uitgeeft aan vuurwerk, een ander snapt niet waarom wij zoveel geld uitgeven aan paarden. Ieder zijn eigen hobby, ik houd er zelf ook niet van maar mensen moeten het zelf weten :)

Musiess

ik 'hoorde' dat ze mensen die schade oplopen (door zichzelf, niet door vuurwerk wat naar je toe eggooit ect. word)door eerder of illigaal afgestoken vuurwerk niet geholpen worden in het ziekenhuis. Je heb van die grapjassen die hun eigen bommen maken, verlies je je oog? Je wacht maar tot alle andere geholpen zijn of je loopt het risico nietmeer geholpen te worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Nou en? De een steekt 1400 euro in de fik, de ander gooit het in een bodemloze put dat Afrika heet. Leven en laten leven.

Lauralco

Ben het helemaal met je eens!
Onbegrijpelijk dat er voor zo'n EUR 75 mio de lucht ingeknald wordt. :(
Wat zou je allemaal wel niet voor nuttige dingen kunnen doen met dat geld.

tiny_tiger

ik ben het eens hoor ts ;)

Niwla

Tsja, ik vind het ook belachelijk, maar ieder zijn ding!
De een geeft € 1000 uit aan setjes voor zijn paard en de ander aan vuurwerk. Ik zou het wel saai vinden als er niets de lucht in ging om 12.00 uur met oudjaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:49

ik haat het maar woon lekker afgelegen.

verder maak ik me niet druk om dat een ander voor veel geld vuurwerk koopt.

voor mensen/dieren is het niet leuk nee.

ik vind het op een dag van de 365 nog kunnen maar zelf hier hoor ik het al in de verte.

en toen ik nog in een dorp woonde.. hoorde je begin decmeber al de illigale rotzooi.

KM_Ris

Re: Vuurwerk, onbegrijpelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:51

Tsja, ieder zijn ding.
ik spaar mn geld en geef t uit aan een paard dat niet eens van mij is, dat vinden sommige ook raar.
ik zou nooit zoveel uitgeven aan vuurwerk, maar nogmaals, ieder zijn ding :D

LibertyHorse

Ik vind dat iedereen het recht heeft om te kopen wat hij of zij wil, is eigen geld, toch?
Maar het is echt schandalig dat je het voor de neus van een dier of mens afsteekt.
Dieren kunnen er verschrikkelijk angstig van geraken of verwondingen aan oplopen.
Mensen hetzelfde.

eclair98

Het is een traditie en sommige mensen vinden het helemaal geweldig, waarom snap ik ook niet? Ach gun hun ook hun lolletje voor die paar dagen. Maar andere er mee lastig vallen, not done.

Iwandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:52

Tsja, je zou toch zeggen dat mensen dat geld eigenlijk ergens anders voor nodig hebben in deze tijd... en dan hebben we het nog niet over de milieuvervuiling. Het hele jaar betaal je je blauw voor alles wat niet "groen" is en in december gaat alles in de fik en schieten we de hele atmosfeer vol en hoor je niemand ergens over :Y)

EmmaVZ

Tjah, het is je eigen keus waaraan je je geld uitgeeft, maar dan vind ik dat je de rest van het jaar niet mag zeuren over geldtekort want je kon in december opeens wel een boel kopen!?

Mars

Voor mij is dat ook onbegrijpelijk hoor TS, ik zou voor die 2100 euro heerlijk op vakantie gaan :D Goed, ieder zijn hobby zullen we maar zeggen :j

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:54

Als ze nou eens de btw op vuurwerk naar 30% gooien, als eindejaarsbonus voor de staatskas :)*

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:54

Musiess schreef:
ik 'hoorde' dat ze mensen die schade oplopen (door zichzelf, niet door vuurwerk wat naar je toe eggooit ect. word)door eerder of illigaal afgestoken vuurwerk niet geholpen worden in het ziekenhuis. Je heb van die grapjassen die hun eigen bommen maken, verlies je je oog? Je wacht maar tot alle andere geholpen zijn of je loopt het risico nietmeer geholpen te worden.

Kan ik me niet voorstellen. Bewijs dat maar eens. Zou het ook asociaal vinden aangezien onverzekerden ook geholpen worden.

Moet zeggen dat ik de reacties in dit topic mee vindt vallen, in dit [NM] vuurwerk ook al bij jullie zo erg?? topic is dat wel anders.

Is het nou echt zo erg dat je een paar dagen per jaar wat knallen hoort? Nee toch? Nederland wordt steeds intoleranter heb ik het idee en dat vind ik eigenlijk best een ernstige zaak.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:55

Jezus TS. Waarom eet je eigenlijk? Je poept het toch weer uit? :') Iedereen heeft een andere (levens)behoefte.

En het geld beter besteden? Weet jij hoe goed dit voor de economie is? Maak je druk om wat anders :+

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:57

Nies_ schreef:
Musiess schreef:

Kan ik me niet voorstellen. Bewijs dat maar eens. Zou het ook asociaal vinden aangezien onverzekerden ook geholpen worden.

Moet zeggen dat ik de reacties in dit topic mee vindt vallen, in dit [NM] vuurwerk ook al bij jullie zo erg?? topic is dat wel anders.

Is het nou echt zo erg dat je een paar dagen per jaar wat knallen hoort? Nee toch? Nederland wordt steeds intoleranter heb ik het idee en dat vind ik eigenlijk best een ernstige zaak.

wil jij eerst even goed lezen please.

Ik zei ook ik 'HOORDE'. Dan wel in de wandelgangen.
Dan kan ik dus niet zeggen dat het waar is.

HEt is idd niet eerlijk, maar soms denk ik ook wel eens "jammer joh, eigenschuld!'
Laatst bijgewerkt door Musiess op 28-12-12 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:57

Ik vind dit net zoiets als dat gezeur over kerstbomen die er 'te vroeg' staan.
Waar bemoei je je mee? Iedereen mag toch lekker zelf weten wat ze met hun geld doen? :')

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:58

[knip]
Laatst bijgewerkt door LibertyHorse op 28-12-12 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:59

Nies_ schreef:
Musiess schreef:

Terechte opmerking. Laat mensen lekker knallen die paar dagen in het jaar dat het mag.

Wil je er niks van meekrijgen, zet een koptelefoon met muziek op.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 20:59

Ok, tuurlijk, iedereen heeft jet recht om zijn/haar geld uit te geven hoe ze het zelf willen. Maar zoveel geld voor een half uurtje lol ofzo.....tja, ik geef mijn geld echt liever uit aan iets waar ik er langer van kan genieten!
Maar wat me ook enorm stoort is de overlast. De bommen die hier neergegooid worden, worden steeds zwaarder. Dit is minstens al 2 weken aan de gang en ik ben benieuwd hoe het hier op oudejaarsdag gaat zijn....ik weet wel dat ik maandag binnenblijf en zondag mijn auto in de garage bij werk ga zetten! Vorig jaar zijn hier lantaarnpalen, prullenbakken en weet ik wat niet nog meer compleet de vernieling in geholpen.

En eclair, lolletje voor een paar dagen? Het mag alleen op oudejaarsdag worden afgestoken!

Van mij mag het snel weer voorbij zijn!