vuurwerk ook al bij jullie zo erg??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

vuurwerk ook al bij jullie zo erg??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 20:35

pff mijn hondje weet nu al niet meer waar die t zoeken moet...de vuurwerk verkoop is gestart en er gaat al voor honderden euro,s de lucht in terwijl dit niet eens mag...
was net ff hondje uitlaten en toen bam een klap daar werd ik bang van nou mijn hondje die wurgde zichzelf nog net niet in ze riem en zit nu ook al in een hoekie van de bank onder de kussen -O-

politie bellen heeft toch geen nut want dan zijn die kids al lang al weer weg...maar jeetje wat heb ik een hekel aan oud en nieuw
ik weet dat er een meldpunt is voor vuurwerk overlast maar wat doen ze er aan?? volgens mij niks...

meer mensen die hier met hun dieren al last van hebben?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:37

Ja heel erg, kwamen er vanavond pas achter dat de verkoop al was begonnen. Het is al weken kloten met vuurwerk maar nu toch flink meer. Onze witte herder is inmiddels bekaf van het blaffen bij elke knal. Wil ook niet naar buiten. :n

Zucht nog zeker 5 dagen volhouden. :\

Meldpunt is uit de lucht ivm overbelaste server en melden, andere jaren wel gedaan maar nu geen diee wat we gaan doen, er zijn 3 politieauto s voor een mega regio die vooral aan de andere kant van een rivier zit. Alleen vorig jaar jacht met een motor door de wijk. Toen hebben ze ze te pakken gekregen. ~~}>
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-12-12 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:37

ja maar die van mij raakt er nu gelukkig wel een beetje aangewend,en dat moet ook want met oudjaarsdag heb ik oefenspringen en daar hoor je het vuurwerk altijd vrij goed!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:38

Gelukkig valt het hier overdag nog wel heel erg mee, echt pas de laatste 2 dagen of oudejaarsdag/avond word het wel steeds meer, hondje is ook niet zo gecharmeerd ervan :=

__nina

Re: vuurwerk ook al bij jullie zo erg??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:39

Ja hoor, hier gingen net ook al de nodige pijlen in de lucht..
Dat wordt dus ook niet paardrijden tot na oud en nieuw ben ik bang.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:40

Hier ook al wat maar mijn poezen kijken er niet van op. Zij zitten dan ook veilig binnen. Misschien verschilt het dat met kat en hond. Krijg je hond straks geen kalmeringspilletje of zoiets als hij er nu al zo bang voor is.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:41

Vanmiddag waren ze hier ook aardig aan het knallen terwijl ik aan het rijden was! En 's avonds hier ook..
Hond zat afgelopen jaren steeds bang onder de bank, maar nu springt ze blaffend door het huis :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:42

Hier zijn ze alleen de hele dag aan het carbidschieten,maar dat is al een paar weken zo. De paarden kijken daar gelukkig niet van op.
In het buitengebied gelukkig amper last van vuurwerk. Eigenlijk is het hier alleen tijdens nieuwjaar,van 12 tot half 2 het ergste,die dagen daarna steken de buurkindjes hooguit een paar babyvuurpijltjes of rotjes af.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:47

Hier zijn ze helaas al weken bezig. En ben in staat om de politie voor de zoveelste keer te bellen. Want het zijn niet alleen rotjes die de lucht in knallen..
Gelukkig hebben de dieren er nog weinig last van, af en toe slaan ze een keer aan als er hier in het fietsentunneltje een stuk illegaal vuurwerk de lucht in gaat. Maar verder slapen ze er gerust door heen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:48

Hier valt het tot nu toe heel erg mee :j
Tot nu toe reageert m'n hondje gelukkig ook (nog) niet echt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 20:51

hier is t over t algemeen t heftigere spul wat er nu al afgestoken word en je moet oppassen voor putdeksels die missen enzo en dat die niet zijn opgeblazen want de grond er om heen is gewoon zo onstabiel dat is echt gekken werk...

hier geen kalmerings pillen gewoon rust zoeken in de momenten dat hij wel naar buiten wil en dan ook gewoon even wandelen...en plassen en poepen en dan weer veilig naar binnen...

hier heeft politie bellen geen nut voordat de politite hier is zijn die kids alweer weg

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:58

Och, hier zijn ze zo dom om gerust een uur te blijven staan of ze verhuizen een paar straten verderop. Dus als de politie wil.. Helaas zit er 1 bij die een agent als vader heeft, dus hier komen ze helaas niet zo snel. {:)-: Hoezo vriendjespolitiek 8)7

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:02

xJitskee schreef:
Hier zijn ze alleen de hele dag aan het carbidschieten,maar dat is al een paar weken zo. De paarden kijken daar gelukkig niet van op.
In het buitengebied gelukkig amper last van vuurwerk. Eigenlijk is het hier alleen tijdens nieuwjaar,van 12 tot half 2 het ergste,die dagen daarna steken de buurkindjes hooguit een paar babyvuurpijltjes of rotjes af.

hier ook veel aan het carbid schieten. Heb het idee dat de knallen erger zijn dan andere jaren. Mijn paarden staan redelijk dicht tegen de bebouwde kom aan, maar kijken er niet meer van op. Mijn jaarling staat voor het eerst deze winter hier, vorige winter stond ze nog in de Eifelopfok. Maar zij wordt er ook niet echt anders van.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:31

Niet alleen de beestjes, maar ook ik heb last van het vuurwerk. Vind het ronduit vervelend. Om twaalf uur met Oud&Nieuw vind ik het wel mooi om het siervuurwerk te zien, maar die rotknallen... Wat dat betreft zou het van mij net als in Australië mogen: alleen georganiseerd vuurwerk en geen particuliere verkoop meer.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:00

Hier valt het nog wel redelijk mee, maar als er vuurwerk wordt afgestoken kunnen het echte bommen zijn. Helemaal niet fijn om over straat te gaan, zeker niet tegen de avond uurtjes.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:37

hier zijn ze al maanden bezig met illegale rotzooi, wat zeg ik? hier hoor je het hele jaar door vuurwerk, elke week! of het nou lente, zomer herfst of winter is.. niks 1 januari is het over. gaat gewoon hier het hele jaar door!

zelfs overdags in de zomer steken ze vuurpijlen af die mongolen! :r

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:44

Hier sinds vrijdag ook al enorm veel vuurwerk.
De afgelopen 3jaar een panische hond gehad die dan niet naar buiten te krijgen was (probeer 47kg maar te dwingen).
Nu begint ze "gelukkig" de lagere frequenties minder te horen, (ze is 11l.
Dus dat scheelt, maarja melden heeft toch geen nut helaas...

*en weer een knal*
Btw hier ook veel zelfgemaakte vuurwerkbommen...

Oh en vuurwerk in vuilnisbakken is ook leuk...
(die ondergrondse dingen)
Laat ook leuk een auto alarm afgaan... :\

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:21

Heb ook al een melding gemaakt begin deze week. Op maandag waaide het bij ons echt hard.. was één of andere idioot vuurpijlen in de lucht aan het schieten. Je zag dat ze in de lucht meegenomen werden door de wind en alle kanten op schoten.

Aantal jaren geleden is bij de overburen bijna het huis afgebrand door een verdwaalde pijl. Die was in de coniferen terecht gekomen die gingen natuurlijk goed fikken.

Hier zijn de nodige maatregelen al genomen begin deze week. Op de vuilnisbakken zijn deksels geplaatst zodat deze niet opgeblazen kunnen worden, de brievenbussen van de ptt zijn al dichtgemaakt.. je kan nu alleen post in de winkel afgeven,... alleen maar voor die vandalen?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:55

Er loopt momenteel al een vuurwerktopic op [NM], zie [NM] Vuurwerk, onbegrijpelijk.. Bovendien lijkt dit topic zich vooral te richten op dieren die last hebben van het vuurwerk, waardoor het beter zou passen op [BB]. Ook daar loopt momenteel al een vuurwerktopic, zie [BB] Hond overdreven bang voor onweer/vuurwerk.. tips nodig :(. Voor het delen van specifieke verhalen over vuurwerkschade, kun je terecht in dit topic: [LZP] Al vuurwerkschade?. Dit topic gaat niet over een onderwerp dat niet in de zojuist genoemde topics besproken kan worden, daarom hier een slotje.