De nazi achtergrond van de EU te Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

De nazi achtergrond van de EU te Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 19:27

Wie heeft dit boek (vrij te downloaden) al gelezen en zo ja wat vind je ervan?
http://www.relay-of-life.org/nl/chapter.html

Ik wil het gaan downloaden maar ben benieuwd naar evt meningen.

Bijna driekwart eeuw lang werd de wereld verteld, dat de Tweede Wereldoorlog (WO II) werd veroorzaakt door een krankzinnige (geesteszieke heet dat tegenwoordig), Adolf Hitler en zijn aanhang van racisten, de Nazi’s. De feiten zijn, dat WO II een veroverings- oorlog was ten gunste van het chemie, olie en farmaceutisch kartel. Met als doel bezit te krijgen over de miljarden dollar-afzetmarkt op de zich ontwikkelende terreinen van gepatenteerde chemische pro- ducten.

Dani

Re: De nazi achtergrond van de EU te Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:21

Tsja. Er bestaat zoiets als een 'confirmation bias', wat zoveel betekent als dat wanneer je ergens in gelooft, je van alles als bewijs gaat zien. Complottheorieën werken ook zo: irrelevante zaken worden als bewijs aangehaald en als dat goed en overtuigend geschreven is, ga je het zelf ook zo zien.

Als je dat boek leest zal het vast geloofwaardig klinken en overtuigend. Maar waarschijnlijk staan er verdraaiingen van de waarheid in, worden bekende feiten gepresenteerd als Grote Geheimen, en wordt de macht toegekend aan Geheimzinnige Genootschappen waar ze verder weinig over kunnen schrijven.

Gebruik je gezond verstand bij zo'n boek. Wat is waarschijnlijker: een enorm complot waar honderden mensen weet van hadden wat 60 jaar later nog altijd grotendeels geheim is? Of een man die de macht greep op het juiste moment met vreselijke gevolgen, zoals dat eerder in de geschiedenis ook al is voorgekomen met andere dictators? ;)

Daphna

Re: De nazi achtergrond van de EU te Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:23

Ik heb het niet gelezen maar wat ik wel weet is dat de EU veel vooruitstrevender is wat betreft mensenrechten dan de meeste EU landen. De EU is verre van perfect maar ze hebben wel een relatieve vrede gebracht in het Europa waar eeuwen lang flink gevochten werd. Nazis doen naar mijn weten het tegenovergestelde.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:22

Ik heb het half gelezen (nog niet af)
Op zich wel interessant. Het heeft volgens mij niet zo heel veel met vrede te maken.
Ik kan er wel een boel over schrijven maar beperk me tot dit:

Het is volgens mij wel al goed aan de gang dat we erop voorbereid worden, dat straks de EU één politiek Europa zal worden.
Dit keer niet via een oorlog, maar via 'de crisis'.

En wat ook zeker het moeite waard is om over na te denken: onze levens zijn extreem afhankelijk van enkele multinationals.
(zie ook de stukken in dat boek)

Die lobbyen ook weer in de EU top, dat gaat hand in hand.
Straks hebben we bijna geen keuze meer.

Onze kleding wordt met gif gemaakt, onze kleine middenstand gaat weg, ons eten wordt met gentech gemaakt, we worden steeds meer speelbal van de buitenlandse energiemaatschappijen, enz..

Citaat:
Onze huidige manier van leven, waarbij wij vrijwel volledig afhankelijk zijn van een wereldeconomie, plaatst ons onvermijdelijk in een positie van naïeve onwetendheid en onverantwoordelijkheid. Deze wereldeconomie – en daarvoor de nationale economie – werkt vanuit een overdreven geloof in het principe dat gebreken, behoeften of verlangens van de ene plaats kunnen worden gecompenseerd door het vernietigen van een andere plaats.

Om hier huizen te bouwen, plegen we kaalslag op bossen elders. Om hier te kunnen stoken, graven we bergen in een ander land af. Om hier in onze auto’s te kunnen rijden, slaan we ergens anders olieputten. Het is een economie gebaseerd op afwezigheid. De meeste mensen gebruiken of vernielen immers geen dingen die ze kunnen zien. Als we ons eigen afval niet kunnen zien, als we niet kunnen zien dat we ons eigen graf graven door een gigantische energieverspilling, leven we in de valse veronderstelling dat het allemaal wel goed gaat. Daarom blijven begrippen als draagkracht en overbevolking abstract voor ons.

De kritiek op ons misbruik van het milieu weerleggen we door te wijzen op het marktsysteem, de wet van vraag en aanbod, waarbij geen enkele limiet wordt gesteld aan vraag of aanbod. Een economie zonder grenzen is een economie zonder discipline.

Wendell Berry