miljarden blijven spoorloos.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

miljarden blijven spoorloos.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 09:09

De pensioenfederatie staakt zijn pogingen om te achterhalen welke bedrijven hun pensioenkassen hebben geplunderd.
Het gaat volgens schattingen om bedragen van tientallen tot honderden miljarden.
De Nederlandse staat zou alleen al zo'n 25 miljard euro hebben onttrokken aan het ambtenarenfonds ABP.
CDA-kamerlid Pieter Omtzigt is zwaar teleurgesteld in de opstelling van de pensioenfederatie.
"Ik laat het er niet bij zitten,werknemers nemen verplicht deel aan de pensioenfondsen en hebben recht te weten wat er met hun geld is gebeurd".
Staatssecretaris Jetta Klijnsma (sociale zaken) zegt dat het onmogelijk is alle feiten op een rijtje te krijgen.
De Pensioenfederatie, koepelorganisatie van 350 pensioenfondsen, legt zich daar bij neer.
De Amsterdamse hoogleraar pensioenrecht Lutjens betwijfelt of de cijfers zo moeilijk te achterhalen zijn.
"Aan de hand van jaarstukken zou dit te traceren moeten zijn".

(bron: De Stentor)

Hier zakt toch je broek van af? Van de burger weten ze onderhand tot 1 cent achter de komma hoeveel hij bezit en wat hij er mee doet....
En dan zouden deze miljarden niet meer te traceren zijn?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:19

die zijn vast wel te traceren...maar sommige dingen kunnen gewoon beter niet aan het licht komen.
Stel je voor dat het volk een keer wakker wordt en kwaad wordt,dat moet je als land niet hebben natuurlijk. ;)
Legaal stelen heet dat,maar owee als je als brave burger je belastingbiljet niet juist invult :(

woofie

Re: miljarden blijven spoorloos.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 22:55

Valt me toch tegen hoe oppervlakkig de meeste bokkers blijkbaar zijn....
massale reactie's op een topic waar iemand verteld te zijn opgelicht, terwijl niemand het blijkbaar erg vind dat we voor miljarden bestolen worden via onze pensioenfondsen.....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:04

en niet alleen via de pensioenfondsen. wat te denken van dat tuig in den haag en al die buitensporige bonussen her en der?!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:06

Schandálig :(.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:37

@woofie
Klopt, maar ik denk ook dat oplichterij van marktplaats dichterbij staat voor veel mensen dan pensioenen waar de staat dingen mee doet. Daar weten veel mensen (zoals bijv. Ik) niet veel van. Om het bij mezelff te houden: oplichterij heb ik nog niet meegemaakt, maar mensen in mijn omgeving wel. Van pensioenen snap ik uberhaupt al eigenlijk niks, dat is zo vaag voor mij. Denk dat dat ook de reden is waarom dit kan gebeuren: veel mensen denken ook: ach, dat zien we later wel oid.. Ik denk nu echt nog niet aan mijn pensioen..

Maar dat houd niet in dat dit mij niet aangaat en dat ik hier niet geinteresseert in ben. Ik weet alleen niet goed wat ik erover moet zeggen, omdat ik er gewoon niet veel van weet

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:54

Sowieso zijn er dingen vreemd.
Er werken mensen bij banken die heel erg goed in staat zijn om te beleggen en daar, zelfs in deze crisis!!, het nodige rendement uit te halen (na aftrek van alle kosten e.d.) en dit kan liggen rond de 10%, mits je de juiste mensen e.d. hebt en dan spreken we nog niet in het vermogen zoals er is in de pensioenfondsen!!

Waarom kunnen mensen die bij een pensioenfonds werken en ook beleggen dit nu niet behalen?
Dan is in 1 keer alles opgelost.

Daarnaast is inderdaad vrij eenvoudig te achterhalen waar het geld gebleven is, een kwestie van de jaarcijfers naast elkaar gaan leggen en je weet vrij vlot waar het e.e.a. is gebleven, mits die cijfers uiteraard kloppen!!