Kaartenactie: Zou jij dat willen als je ziek was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Kaartenactie: Zou jij dat willen als je ziek was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 02:41

Ik moet er steeds aan denken als ik de topics zie...

Allereerst, diep respect voor mensen die het opstarten en ze versturen!

Maar ik zou er zelf echt niets mee hebben... Het idee dat mensen die mij niet kennen alleen uit medelijden een kaart sturen...

Ik vraag mij dan ook af of ik de enige ben, aangezien heel bokt er aan mee doet :)

secricible

Re: Kaartenactie: Zou jij dat willen als je ziek was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 02:50

Ik zou het ook een beetje vreemd vinden eerlijk gezegd...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 02:57

Het ligt aan het geval denk ik...
Daarbij is het vaak degene die iemand heel goed kent die een oproep doet, dus dan zal diegene dat wel weten. Ik zal het bijv zien aan dat mensen aan me denken, en niet aan dat iedereen dat doet uit 'ah wat ben je zielig'

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 03:27

Ik moet er niet aan denken zeg!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 03:30

Nee moet er niet aan denken, ik doe er ook zelf niet aan mee. Ik zou het wel op prijs stellen als ik het gewoon van vrienden en familie kreeg, maar van een wildvreemde :n

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:34

Ik doe er normaal niet aan :n maar de kaarten actie die gister is opgestart vond ik wel bijzonder. Daarbij had dat meisje op haar site ook een kaarten teller, dat maakt voor mij dat ik dan denk, ze vind elke gekregen kaart mooi, waarom dan ook niet één van mij?

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:28

Ik zou het wel waarderen, ik word bijvoorbeeld ook helemaal gelukkig al krijg ik ineens een spontaan compliment van een vreemde, maar ik snap dat niet iedereen zit te wachten op een hoop kaarten en medelijden van anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:35

Ik stoor mij er ook aan. Het lijkt soms wel een wedstrijd wie het meeste medelijden met iemand kan hebben.
Er worden kaarsjes gebrand, gehuild en heel veel aan zieke of zielige bokkers 'gedacht'. Ik vind het rot als iemand ziek is of verdriet heeft maar ik vind dat heel veel bokkers zich te veel mee laten slepen. Ik wed dat de meeste bokkers elkaar niet eens in real live kennen.
Maar er zijn ook bokkers die hun hele hebben en houden op bokt schrijven. Dat begrijp ik ook niet.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:37

ik weet het niet , het ligt aan de situatie denk ik :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:40

burl schreef:
Ik stoor mij er ook aan. Het lijkt soms wel een wedstrijd wie het meeste medelijden met iemand kan hebben.
Er worden kaarsjes gebrand, gehuild en heel veel aan zieke of zielige bokkers 'gedacht'. Ik vind het rot als iemand ziek is of verdriet heeft maar ik vind dat heel veel bokkers zich te veel mee laten slepen. Ik wed dat de meeste bokkers elkaar niet eens in real live kennen.
Maar er zijn ook bokkers die hun hele hebben en houden op bokt schrijven. Dat begrijp ik ook niet.

Vooral daar erger ik me mateloos aan..
Maar het ligt ook aan de situatie :)
Kijk, bij het overlijden van een bokker, tuurlijk! Kaarten sturen e.d. helemaal prima.
Maar voor een neefje van een buurvrouw van een bokker (oid), heb ik zoiets van nee sorry :n

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:43

Ik heb me dit laatst ook af zitten vragen en zelfs bijna een soortgelijk topic geopend. Ik zit inmiddels al een jaar aan huis 'gekluisterd' en heb onlangs een niet blij makende diagnose gekregen.
Ik zou heel blij zijn geweest met kaartjes van familie, vrienden en bekenden, maar dat contact wordt alleen maar minder. Het gevoel bij het niet fatsoenlijk functioneren en het steeds kleiner zien worden van je vriendenkring kan een berg kaartjes van wildvreemden echt niet goed maken. :n

Maar misschien ben ik inmiddels wel gewoon een cynische b*tch geworden. Of misschien is dat wat deze maand, een jaar nadat het goed misging met me, in combinatie met de donkere dagen voor kerst, in me losmaakt.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:45

Ik heb er zelf een opgestart vd week.

Ik heb toestemming gevraagd aan de ouders van het meisje, de eerste kaarten zijn binnen en wat is ze er ongelooflijk BLIJ!!!!!!!!!! mee, dat is niet in woorden uit te drukken, ze heeft idd een kaartenteller, ze spaart ze en hoe mooi is het, dat je er dan iemand in een moeilijke periode blij mee kan maken? Zo veel medeleven voor een bijzonder sterk meisje of persoon.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:46

Ik zou er super blij mee zijn! Kaarsjes branden hoeft dan weer niet.
Ik heb zelf een maand in het ziekenhuis gelegen en elke dag wachtte ik met smart op de postbode :D Hoogtepunt van de dag als hij met een kaart voor mij langskwam!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:35

Ik doe er zeker aan mee! Vind het wel een 'eer' om iemand met zoiets kleins blij te maken. Stuur trouwens alleen een kaartje als ik zeker weet dat de betreffende persoon zelf van de actie afweet en aangeeft er blij mee te zijn. Zelfs zou ik het denk ik ook wel fijn vinden :j

Kaarsjes branden.. Tsja, in de tijd van bietjuhh had ik 's avonds ineens een apart gevoel dat ik een kaarsje aan moest steken. Heel raar, normaal steek ik voor niks en niemand een kaarsje aan, maar toen dus wel :)

Vind het trouwens ook leuk om af en toe een spontaan pb-tje te sturen naar iemand, om bijvoorbeeld een compliment over hun profiel, iemand's prachtige cobs etc. Te sturen. Word meestal ook leuk gewaardeerd:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:36

Nee vreselijk, kaarten van mensen die je niet kent en dan alles van je situatie afweten.. Beetje privacy is wel fijn als je (erg) ziek bent.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:39

Ik zou zoiets wel waarderen :) .
Het gevoel dat een vreemde de moeite neemt om een mooie kaart op te tsuren vind ik leuk.
Maar ik ben sowieos een liefhebber van post krijgen. :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:40

Ik zou het wel een heel lief gebaar vinden ja. :j

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:41

Ik zou het ook leuk vinden :) Toch een gebaar dat mensen aan je denken en je een hart onder de riem steken!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:44

Ligt aan de situatie :j Als ik ziek zou zijn en ik zou allemaal opbeurende kaarten krijgen in het ZH bijvoorbeeld: fantastisch! Maar als ik zoals hier eerder genoemd al heel lang ziek zou zijn, m'n eigen contact en vrienden wat zouden verwateren en ik krijg een berg post van vreemden? No thanks.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:47

Wat is de toegevoegde waarde van vreemden die met je meeleven? Nogmaals, het idee is best lief, maar ik wilde dat ik post kreeg van mijn familie, van de mensen die ik mijn vrienden noemde. Ik wilde dat mensen zonder vragen, oordelen en adviezen waar ik niets mee kan gewoon eens langs zouden komen. Me op zouden halen voor een uurtje winkelen.
Maar het lijkt wel of het eng is als het een bekende is, waar moet je het over hebben met een 'zieke'? Dan is het inderdaad veiliger om een onbekende een hart onder de riem te steken...

En ja, ik post dit hier bewust heel zwart wit. Ik ben mijn vrienden die wel langs blijven komen heel dankbaar en de vriendin die zo ongeveer haar autootje demonteerde zodat er een rolstoel in paste en we konden wandelen en naar het pannenkoek huis gingen kon ik niet genoeg bedanken. Ik moest laatst vreselijk huilen van een lief kaartje van een vriendin die ik minstens elke 2 weken zie en waarmee ik het godzijdank nauwelijks heb over mijn gezondheid.
Maar dat zijn echt maar een handjevol mensen als ik het vergelijk met de mensen met wie ik 1,5 jaar geleden veel omging, drankjes deed en half Nederland mee doorkruiste. En dat terwijl ik vreselijk mijn best doe om 'leuk' te blijven, op de hoogte te blijven van wat er speelt en oprecht geïnteresseerd probeer te zijn in mijn medemens.
Oftewel, ik ben niet altijd de mopperkont die ik nu even in dit topic cynisch laat kijken naar anonieme kaartjesstuurders, dan zou het terecht zijn dat veel mensen nauwelijks tot niets zouden laten horen. ;)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:50

Nou, ik doe er niet vaak aan mee.. maar dingen die me aangrijpen, en kinderen meestal wel.
zelf zou ik t niet willen nee :)

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:55

pas geleden is er ook een kaartenactie geweest voor mijn dochtertjes(tweeling van nu 4 jaar oud),die meer therapeuten en ziekenhuizen hebben gezien,dan menig mens in hun hele leven.
meer dan 400 kaarten hebben we gekregen,en meiden vonden het fantastisch!!
rennen naar de brievenbus,,kaartjes open maken en blij worden van alle mooie plaatjes,die op de kaarten stonden.
meiden vonden het echt geweldig!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 01:17

Ik geloof ook wel dat het voor jonge kinderen anders is, die zien mooie kaarten met mooie plaatjes. :)
Ik, als volwassene die van zichzelf al veel piekert, vraag me af wat die anonieme kaartstuurders doen voor mensen in hun eigen omgeving die het moeilijk hebben, want ik denk dat dat veel vaker voorkomt dan dat we er erg in hebben.

edit; taalfout
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 14-12-12 01:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 01:28

Laatst ook nog een boek gelezen waarin duidelijk werd hoe een persoon die zijn óude' leven kwijt zich gruwelijk voelde bij het idee van zelfstandige nu 'hulpbehoevend' te zijn.

Zit niet in die situatie, maar ik zou het denk ik ook wel erg dubbel/ moeilijk vinden om van onbekenden 'medelijden' dmv een kaartje te ontvangen.. Is wel het laatste wat ik zou willen voelen en waar ik troost uit zou putten.

Maar sowieso ben ik best behoudend met de delen van dingen zoals ik ze echt ervaar. Ik betwijfel heel sterk of ik er ook maar enigzins troost aan zou ervaren. Met die gedachte erachter ben ik ook niet echt gevoelig voor de stuur een kaartje of deel acties die ik tegenkom..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 01:38

Ik zou het echt geweldig vinden als mensen dat voor me deden zodra ik in een zeer moeilijke situatie zou zitten. Oke de meeste kaarten zijn dan van onbekenden, maar het idee dat zij de moeite nemen om dat voor jou te doen.. En ik zou weer het gevoel hebben dat ik 'erbij' hoor en er wat mensen aan me denken. :)
Anderzijds snap ik ook heel goed dat mensen er niet zo blij mee zijn, hoewel dat voor mij niet opgaat. :D