Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Hoe zit dat met de inkoop van voedingsmiddelen die over datum zijn maar nog best gegeten kunnen worden? Ik had begrepen dat dat niet naar de voedselbank mag. En dan zijn er ook nog de supermarkten die tegenwoordig zuiniger inkopen zodat er weinig overblijft wat uiteindelijk naar de voedselbank kan. Een kennis van mij is vrijwilliger daar en roept dat ze sowieso tekort hebben aan houdbare producten als rijst of pasta.
Kentaro schreef:Ik vind het ábsoluut zonde als er onnodig voedsel wordt weggegooid/verspilt. Maar wat al meer genoemd werd, bij ons gaat het ook weg als het over de datum is of net een klein beetje over (anders vriezen we het in).
Maar vanuit de voedselbank (of wie het ook is die bepaald of iemand er wel of niet mag komen halen) zouden de regels ook wel eens aangescherpt mogen worden en dan blijft er ook wat meer over voor de mensen die dat echt nodig hebben. Weet van enkele die daar 'doodleuk' gaan halen terwijl ze er eigenlijk helemaal geen recht op hebbenWeet zelfs dat doordat dat gebeurd er een paar voedsel verstrekkers zijn die daarom niet meer geven....
![]()
En nogmaals, dat het er is, vind ik echt fantastisch en ik gun het de mensen die het nodig hebben ook absoluut!! Maar kan heel slecht tegen misbruik....
MelanieB schreef:Dit vind ik altijd maar apart hoor.
Wat willen ze dan dat je met bijv je overgebleven eten doet. In een envelopje opsturen?