Elf vermisten na scheepsramp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Elf vermisten na scheepsramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 23:33

Bron: NOS

Op de Noordzee worden elf mensen vermist na een aanvaring tussen een vrachtschip en een containerschip. De aanvaring was op zo'n 65 kilometer uit de kust van Zeeland.

Het vrachtschip, met 24 mensen aan boord, is gezonken. Het containerschip liep nauwelijks schade op. Het schip vervoerde auto's en is 148 meter lang.

Vlotten
Dertien mensen zijn uit het water of van vlotten gehaald door helikopters van de kustwacht.

Vier geredde opvarenden worden rechtstreeks naar het Erasmus Medisch Centrum gevlogen. De Spoed Eisende Hulp is klaar om ze op te vangen.

Voor andere drenkelingen staan ambulances klaar op de luchthaven van Rotterdam. De meesten zijn onderkoeld. Naast reddingschepen van de KNRM zijn er ook marineschepen ingezet.

Over het hoofd gezien
Het gezonken vrachtschip vaart onder de vlag van de Bahama's en heet Baltic Ace. Het was van Zeebrugge, in België, op weg naar Finland. Het containerschip voer van Antwerpen naar Schotland.

Volgens de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij lijkt het er niet op dat het weer de oorzaak van de aanvaring was. De twee schepen hebben elkaar waarschijnlijk over het hoofd gezien.

Brr, ik hoop dat ze iedereen levend en wel kunnen redden :\

Lillian__

Re: Elf vermisten na scheepsramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:45

Lijkt mij sowieso al niks om te varen op zo'n groot schip, varende doodskisten brrr, ben bang dat de vermisten nog onderin het schip vast zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:17

Lillian__ schreef:
Lijkt mij sowieso al niks om te varen op zo'n groot schip, varende doodskisten brrr, ben bang dat de vermisten nog onderin het schip vast zitten.

Dat is jouw beleving, want dat zijn het niet hoor.

Vreselijk dat het gebeurt is, ik hoop dat er nog iemand levend uit de zee wordt gehaald.