Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 17:38

Bron: http://www.nu.nl

Vanmorgen heb ik het nieuws op de radio gehoord: een grensrechter uit Almere is mishandeld door drie jongen van 15 en 16 jaar.
Zelfs nadat de man overeind kon komen en weg rende, zijn deze jongens hem achterna gegaan om het opnieuw te mishandelen.
Vanmorgen lag deze meneer nog in coma, zojuist lees ik dat hij is overleden.....

Dit nieuws grijpt me erg aan. Hoe komen drie van deze jongens erbij om iemand zo toe te takelen!
Blijkbaar is het tijdens een voetbalwedstrijd gebeurt, er moeten dan ook omstanders zijn geweest.
Hebben zij niets gedaan? Hoe kan zoiets gebeuren? Ongelooflijk, ik ben er echt een beetje stil van....

Wil iemand zijn gedachten hierover delen?

http://www.nu.nl/binnenland/2972986/mis ... leden.html

http://www.nu.nl/binnenland/2972421/jun ... rijd-.html
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 03-12-12 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_moi

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:40

Verschrikkelijk... Ik heb er geen woorden voor.
Wat geeft die jochies het gore lef, het leven uit iemand te slaan, met hun poten aan iemand anders te zitten, en zich te gedragen als een stel wilde dieren, maar dan zonder ook maar enige invoelende intelligentie...

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:41

Onbegrijpelijk hoe iemand zoiets in z'n hoofd kan halen... :n
Wens alle betrokkenen veel sterkte.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:43

Omdat ze van thuis niets meekrijgen in de zin van rekening houden met anderen. Krijgen nooit nee te horen, leren niets meer over mijn en dijn, de ouders vinden dat de school de kinderen maar moeten opvoeden, omdat ze er zelf te beroerd voor zijn, etc. En het heet tegenwoordig de applausgeneratie te zijn, dus de kinderen kunnen in de ogen van de ouders noooooit iets fout doen. De grond voor hun voeten wordt nog niet niet gekust, maar bijna wel. Volgens mij kweek je dan onuitstaanbare en onaangepaste individuen die het niet meer dan normaal vinden om iemand in elkaar te timmeren als iets hen niet aan staat. Zoiets duss......

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:44

Echt bizar inderdaad. Vanwege een spelletje! Driedubbbele maximale straf voor ze allemaal, echt geen goed woord voor over.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:44

Walgelijk, deze jongens hebben geen recht meer op een vrij leven.

Het zal je vader,echtgenoot, vriend of familielid maar zijn die zoiets overkomt..

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:46

Dit is echt te bizar voor woorden. Je durft toch haast niets meer te zeggen als je ergens wat ziet gebeuren. Vreselijk gewoon.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 17:47

Wat ik ook niet zo goed begrijp:

Ik kan me niet voorstellen dat dit soort jongens nooit iets doet en dan 'in 1x' iemand doodslaan.
In ieder geval niet vanwege een potje amateur-voetbal.

Er zal toch wel een soort 'geweld-curve' in zitten, lijkt mij?
Hun club noemt het een exces, maar ik heb er mijn twijfels over.
Het kan toch niet anders dat deze jongens vaker agressief zijn....?
Of ben ik nu bevooroordeeld?

Waar ligt de verantwoordelijkheid van de ouders, de trainer, de coach, de wedstrijdleiding, het publiek.....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:47

Diane65 schreef:
Omdat ze van thuis niets meekrijgen in de zin van rekening houden met anderen. Krijgen nooit nee te horen, leren niets meer over mijn en dijn, de ouders vinden dat de school de kinderen maar moeten opvoeden, omdat ze er zelf te beroerd voor zijn, etc. En het heet tegenwoordig de applausgeneratie te zijn, dus de kinderen kunnen in de ogen van de ouders noooooit iets fout doen. De grond voor hun voeten wordt nog niet niet gekust, maar bijna wel. Volgens mij kweek je dan onuitstaanbare en onaangepaste individuen die het niet meer dan normaal vinden om iemand in elkaar te timmeren als iets hen niet aan staat. Zoiets duss......

Dit dus. En ze zijn nog wel van mijn leeftijd. :n Verschrikkelijk, arme man. Bah, die man ging ook gewoon voor zijn plezier grensrechter spelen, en vervolgens wordt hij doodgetrapt/geslagen. :c Dat die jongens hem nog achterna zijn gegaan is helemaal verschrikkelijk, ik hoop dat ze de rest van hun jeugd in de gevangenis blijven, dit soort types horen niet rond te lopen :\

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:47

Vreselijk! Ik snap dit dus echt niet he..?!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:48

Diane65 schreef:

Hooligans zijn helaas niet alleen mensen die niets van thuis mee krijgen hoor. Er zitten ook hoger-opgeleiden tussen. Al vraag je je af hoe slim ze werkelijk zijn.
Maar het slaat werkelijk nergens op. Waar is de tijd gebleven dat de jeugd nog respect had voor de oudere medemens? Waar gaat het heen met de wereld...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:49

Als je op deze leeftijd kan bedenken dat het acceptabel is om iets dergelijks te doen. Wat voor reden dan ook, dan hoef je voor mij de eerstkomende paar jaar de maatschappij niet meer in. En dan daarna mag je eens beginnen met intensieve behandeling. Iedere misstap is terug de cel in.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je zo ver zou gaan. Blind van woede of wat danook, het is gewoon allemaal geen excuus...
Sneu voor de man, nog sneuer voor zijn omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:50

Voetbal..
Echt een enorme veroorzaker van problemen.
Ik begrijp niet dat er niet eens wat harder wordt ingegrepen in deze ontzettend "ziek" geworden sport.

Agressie op het veld bij amateur voetbal.
Uit de klauwen gelopen agressie door o.a. Hooligans bij prof voetbal. Waarbij rellen, vernieling en mishandeling eerder regelmaat dan uitzondering zijn.
Clubs die amper het hoofd financieel boven water kunnen houden terwijl ze topspelers van miljoenen inhuren, en dan nog steun zoeken bij gemeentes (belastinggeld) ook...
Taboe op homoseksualiteit.

Hoeveel blunders moet deze sport nog gaan voordat er eens serieus wat aan gedaan wordt?

Ja, natuurlijk zijn er ook duizenden mensen die zonder problemen/agressie de sport beoefenen.
Maar de laatste 20 jaar wordt de sport echt gehuld in een zwarte sluier van agressie en vernieling. Vreselijk. Gewoon naar.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:50

Heel eng dit, dat er zo onverschillig met een mensenleven wordt omgegaan. Jij doet iets wat ik niet leuk vind, dus schoppen we je even naar de andere wereld. Af en toe griezel ik ervan in wat voor wereld ik mijn kinderen moet laten opgroeien.
En omdat deze heren minderjarig zijn, is er na hun 18e geen vuiltje meer aan de lucht. Als volwassenen berechten deze beesten!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:53

ONGELOOFLIJK!!! -O-
Ze hadden het er net op de radio over, dat een 'volwassen daad', volwassen gestraft mag worden en ik hoop zo dat het inderdaad ook zo gaat gebeuren!!!
In- en intriest voor die man en iedereen die hem lief had! Y;(

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:54

Berichten worden nu wel tegen gesproken op nu.nl, zijn zoon zei dat hij niet was overleden.

Ik word er gewoon ontzettend kwaad om, hoe kun je dit nou doen?? Het is verdorie een spelletje..

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:55

Bah, heel veel sterkte nog voor de nabestaanden.

Ik vind het dan ook nog eens erg dat de 3 jongens waarschijnlijk volgens het jeugdrecht bestraft gaan worden ( dus minder zwaar)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:55

Het was net op het nieuws dat die arme man was overleden.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:57

ik vind het echt afschuwelijk!
Ik las t hier boven ook al, zullen deze jongens normaal altijd brave jongetjes zijn? Ik weet t niet!
maar dit is iets, hier mogen ze niet ongestraft vanaf komen! de zwaarste straf die ze kunnen krijgen verdienen ze, de rest van hun leven boeten!

Meneer was bezig zijn hobby (denk ik) uit te oefenene, amateurvoetbal! waar gaat dit heen jongens??!!

heel veel sterkte voor de familieleden van deze meneer.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 17:58

Hier ook, maar ik zie inderdaad berichten voorbij komen van zijn zoon.
Erg verwarrend allemaal. Maar goed; dat doet er naar mijn mening helemaal niks aan af...... :n

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:58

Ophangen aan de hoogste boom. Schoften.
Van zulke berichten krijg ik, met mijn goede gedrag, neigingen om deze mensen de nek om te draaien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:58

Idd, als volwassenen straffen ipv tot je achtiende jeugd detentie. Of direct het meest smerige werk krijgen wat er is en elke maand veel betalen aan een pot met geld voor slachtoffers van misdaden. Stel je voor dat deze man een vrouw met twee kinderen en een koopwoning heeft, woning weg, kinderen misschien niet studeren en het allerergste, mensen zijn hier hun vader, man, broer, zwager, kind misschien wel kwijt. Stelletje hufters.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 18:01

Femke schreef:
Voetbal..
Echt een enorme veroorzaker van problemen.
Ik begrijp niet dat er niet eens wat harder wordt ingegrepen in deze ontzettend "ziek" geworden sport.

Agressie op het veld bij amateur voetbal.
Uit de klauwen gelopen agressie door o.a. Hooligans bij prof voetbal. Waarbij rellen, vernieling en mishandeling eerder regelmaat dan uitzondering zijn.
Clubs die amper het hoofd financieel boven water kunnen houden terwijl ze topspelers van miljoenen inhuren, en dan nog steun zoeken bij gemeentes (belastinggeld) ook...
Taboe op homoseksualiteit.

Hoeveel blunders moet deze sport nog gaan voordat er eens serieus wat aan gedaan wordt?

Ja, natuurlijk zijn er ook duizenden mensen die zonder problemen/agressie de sport beoefenen.
Maar de laatste 20 jaar wordt de sport echt gehuld in een zwarte sluier van agressie en vernieling. Vreselijk. Gewoon naar.

_/-\o_

Gulpje

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:03

Volgens het nieuws is hij niet overleden. Dat doet niets af aan het feit dat die jongens de meest zware straf moeten krijgen wat mij betreft. Dat doe je niet. Nooit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:04

Zojuist wordt weer gezegd van wel... :P
Maar inderdaad, het is en blijft vérschríkkelijk!!!