Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 16:35

sjonge jonge...dat kan alleen in Belgie.....
Maar wat zou jij doen als je er na 20 jaar achter komt dat je partner niet geboren is zoals je dacht???

bron:spits

Citaat:
Een man uit Antwerpen kreeg na 20 jaar huwelijk de schrik van zijn leven; zijn liefhebbende echtgenote uit Indonesië bleek een omgebouwde kerel te zijn, aldus het Nieuwsblad.

De Belg had 20 jaar lang geen enkel vermoeden. "Ik heb me nooit afgevraagd waarom ze geen kinderen wilde." Nu het grote geheim uitgekomen is, voelt de man zich naar eigen zeggen "aangerand". "Ze heeft al die jaren de pil genomen, en ze deed ook altijd alsof ze menstrueerde. Ze gebruikte tampons en maandverband. Allemaal om de waarheid voor mij verborgen te houden. Ook tijdens het vrijen heb ik nooit iets gemerkt. Al begrijp ik nu wel waarom ze altijd glijmiddel gebruikte. Dat is blijkbaar typisch iets voor mannen die tot vrouw zijn omgebouwd", aldus de bedrogen Belg.

De Belgische justitie had destijds wel wat twijfels over de echtheid van haar geboorteakte en haar identiteitspapieren, maar uiteindelijk hebben ze het toch geaccepteerd. In 1993 is het stel getrouwd. De twee liggen nu in scheiding.

bfsunshine

Re: Echtgenote blijkt omgebouwde vent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:37

Jeetje, het is erg triest voor de man die zoveel jaar "bedrogen" en voorgelogen is.. Schandalig..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:38

Da's k*t.... of l*llig..?
Laatst bijgewerkt door Captain op 24-11-12 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:38

Pf, dat is nogal wat. Maar het lijkt me wel iets wat je vertelt of ben ik nou mis?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:39

Na de eerste schrik waarschijnlijk gewoon verder van hem/haar houden? Voordat je het wist was het toch ook OK? (Of niet, dan is dit waarschijnlijk de druppel om toch te scheiden.)

Edit: vind trouwens de titelkeuze een beetje grof. Als transgender valt het waarschijnlijk toch al niet mee ...
Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 24-11-12 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:40

Maflinger_S schreef:
Na de eerste schrik waarschijnlijk gewoon verder van hem/haar houden? Voordat je het wist was het toch ook OK? (Of niet, dan is dit waarschijnlijk de druppel om toch te scheiden.)

Ook als je zoveel jaar voorgelogen bent? Die persoon is blijkbaar geestelijk ook anders dan je dacht dan..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:42

Tja, wat is voorgelogen? En wat is geestelijk anders in elkaar zitten dan je dacht? Kijk maar eens naar het programma "Achter gesloten deuren", over een groot deel van de geheimen waarmee mensen lang rond blijven lopen verbaas ik me echt. In een goede relatie zou volgens mij veel bespreekbaar moeten zijn.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:45

Een transgender is GEEN omgebouwde vent. Het is een vrouw geboren in het lichaam van een man, en het is haar keuze dit te delen met mensen. Of niet, als ze dat niet wil. Ik snap dat het erg zwaar is als je er na 20 jaar achter komt dat iemand gekozen heeft dit niet met je te delen en het is zijn goed recht te willen scheiden, maar dat hier überhaupt een artikel over wordt geschreven, en dan al helemaal op deze manier, vind ik getuigen van enorme respectloosheid richting de trans-gemeenschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:49

En waarom kan dat alleen in België TS? Heb je daar een goede verklaring voor?
Natuurlijk is het een dikke fout dat ze de papieren toegelaten hebben maar dat wil niet zeggen dat dat enkel hier kan. Maar ik vind het wel kort door de bocht.

Dat die man wil scheiden lijkt me begrijpelijk. Het is 20 jaar van je leven dat voorgelogen is, je hele vertrouwen is geschonden, wie weet wat er dan nog aan het licht komt.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:54

Kan alleen in België zeg je? Wauw, applaus voor je.
Niet alleen tegenover Belgen, maar ook tegenover transseksuelen?
Het is niet zomaar een keuze, het ligt in je genetica of aan een verstoring in een deel van de hersenen, of je je al dan niet goed voelt in het lichaam waarin je geboren wordt. Je wordt er dus mee geboren.
Die vrouw heeft evenveel liefde nodig als elk ander persoon, en als zij die wilde vinden door het voor zichzelf te houden, heeft ze daar het recht toe.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:56

Tja. Die man heeft blijkbaar twintig jaar van iemand gehouden en nooit is er een lichtje gaan branden, en nu hij het weet is de liefde plots over. Ik noem dat hypocriet. Je hebt altijd van iemand gehouden, hoe ze was en hoe ze eruit zag. En nu je het weet, zou je plots geen gevoelens meer hebben?

Ik kan heel goed begrijpen dat een transgender zulke dingen liever niet vertelt, ook niet tegen de partner. Grote kans dat deze vrouw een gewoon normaal leven als normale vrouw wilde leven en niet met het etiket van "kijk, die was ooit een vent". Dan kan je wel zeggen dat je op zijn minst eerlijk kan zijn tegen je partner, maar als ze dat had gedaan was ze hem al op basis van hypcriete redenen kwijt geweest. En niet alleen hem, ik geloof dat het gros van de mannen niet staat te springen op een relatie met een vrouw die geboren is als man. Dan is de vrouw die graag geaccepteerd wil worden als een normale vrouw gedoemd tot het zoeken van een relatie met iemand die wel open minded genoeg is. Dus als je een perfect normale relatie kan hebben met een gewone man die je achtergrond niet kent maar die je wel gelukkig maakt...waarom niet...

Ik zou mijn vriend er ook niet voor in de steek laten. Uiteraard schrik je wel even en waarschijnlijk ben ik even boos omdat hij me nooit in vertrouwen heeft genomen, maar ik ben nu eenmaal dolverliefd op hem en alles draait goed zoals het is, dus waarom zou ik er plots anders over moeten gaan denken? Alleen als het mij op andere gebieden zou schaden, bv beloven dat je kinderen wil terwijl je weet dat je dat helemaal niet kan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:01

Als ik die man was dan zou ik me schamen dat mijn vrouw mij blijkbaar nooit in vertrouwen heeft durven nemen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:13

Killyenn schreef:
Een transgender is GEEN omgebouwde vent. Het is een vrouw geboren in het lichaam van een man, en het is haar keuze dit te delen met mensen. Of niet, als ze dat niet wil. Ik snap dat het erg zwaar is als je er na 20 jaar achter komt dat iemand gekozen heeft dit niet met je te delen en het is zijn goed recht te willen scheiden, maar dat hier überhaupt een artikel over wordt geschreven, en dan al helemaal op deze manier, vind ik getuigen van enorme respectloosheid richting de trans-gemeenschap.

_/-\o_ helemaal mee eens. Een vriend van mij heeft het er ontzettend zwaar mee gehad transgender te zijn, en is al een aantal jaar bezig met de metamorfose. Hij is qua karakter, gedrag en persoonlijkheid gewoon dezelfde persoon als vroeger, alleen is hij over de jaren qua uiterlijk een man geworden. Hij zit duizend keer beter in z'n vel, en is ontzettend gelukkig zo. En om dit niet te verstoren schreeuwt hij het ook niet over de daken, omdat sommige mensen dan anders gaan denken over hem. Ik vind dat hypocriet en erg teleurstellend van die mensen, maar het gebeurt vaker wel dan niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:18

Ik zou het eigenlijk wel heel bijzonder vinden en zeker geen reden tot echtscheiding :n

Je houdt immers van de persoon om wat hij of zij NU is, niet om wat hij of zij in het verleden was, of dit nu op lichamelijk of geestelijk vlak is ...

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:21

Tammy_ schreef:
Killyenn schreef:

_/-\o_ helemaal mee eens. Een vriend van mij heeft het er ontzettend zwaar mee gehad transgender te zijn, en is al een aantal jaar bezig met de metamorfose. Hij is qua karakter, gedrag en persoonlijkheid gewoon dezelfde persoon als vroeger, alleen is hij over de jaren qua uiterlijk een man geworden. Hij zit duizend keer beter in z'n vel, en is ontzettend gelukkig zo. En om dit niet te verstoren schreeuwt hij het ook niet over de daken, omdat sommige mensen dan anders gaan denken over hem. Ik vind dat hypocriet en erg teleurstellend van die mensen, maar het gebeurt vaker wel dan niet.

Heel herkenbaar :j
Mijn beste vriend is ook bezig met zijn transitie en voelt zich nu veel beter dan hij zich ooit gevoeld heeft. Hij mag eindelijk zijn wie hij is :)
Laatst bijgewerkt door SaZ op 24-11-12 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:21

Shirley schreef:
Ik zou het eigenlijk wel heel bijzonder vinden en zeker geen reden tot echtscheiding :n

Je houdt immers van de persoon om wat hij of zij NU is, niet om wat hij of zij in het verleden was, of dit nu op lichamelijk of geestelijk vlak is ...

Maar diegene heeft wel 20 jaar tegen je gelogen, en niet over iets kleins..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:28

Ik vind liegen iets anders dan verzwijgen ...

Misschien had het in het begin van de relatie beter geweest om te vertellen, maar werd het naderhand steeds moeilijker ?
Wellicht had ze deze reactie al voorzien door eerdere uitspraken van haar man ?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:32

vind er nog al veel ophef over komen,
tja die man voelt zich bedrogen en dat is zijn goed recht,
maar die vrouw heeft het goed voor zich weten te houden 20 jar is niet niks.

ik ben van mening dat elke persoon het recht heeft gelukkig te zijn, ongeacht hoe hij/zij is.
of hij nou blank of donker is, of hij nou op zijn eigen geslacht valt of op het ander geslacht.
en ja ook mensen die zich eigen laten om bouwen, omdat ze niet gelukkig zijn in hun eigen lichaam, hebben het recht om gelukkig te zijn.
ik begrijp dus heel goed dat ze het verzwegen heeeft, het is niet niks en veel mensen hebben er moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:36

Shirley schreef:

Misschien had het in het begin van de relatie beter geweest om te vertellen, maar werd het naderhand steeds moeilijker ?

Ze hebben het over kinderen krijgen gehad daar is dus wel over gelogen, dat je het niet op een eerste date zegt oké.. Maar 20 jaar later?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:49

Wat ik me dan wel weer afvraag....hoe is dit uitgekomen......

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:56

Ik denk dat je niet kunt oordelen of je wel of niet zou scheiden als je niet in die situatie hebt gezeten..

Ja ik vind het sneu voor beide.. Voor de vrouw die eindelijk zichzelf heeft 'blootgegeven' en dit wordt dus niet goed opgenomen door haar man.

En voor de man omdat hij 20 jaar getrouwd was met iemand die dit altijd verzwegen heeft, dat is ook nogal wat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:58

Ik heb ook niks tegen transgenders. Onder de patiënten die ik soms zag langskomen zat ook iemand die aan het veranderen was van vrouw naar man en hoe langer dat proces bezig was en vooruit ging, des te gelukkiger zag ik die persoon worden. Wie zijn wij dan om daarover te oordelen, om iemands gelukkig zijn te veroordelen omdat het niet in het hokje "normaal" past?

De dame in kwestie had echter wél kunnen voorzien dat de kindervraag ooit ter sprake zou komen. In plaats van de hele tijd te doen alsof ze ongesteld was en de pil en dergelijke had ze misschien beter open kaart gespeeld (op risico van haar relatie).kan me best voorstellen dat 20 jaar de schijn ophouden ook erg zwaar moet zijn, je moet immers in het oog houden dat je nergens door de mand valt door vb te vergeten dat je ongesteld moet zijn, je moet toch ook al dat materiaal aankopen én dan wegwerken (wat een geldverspilling eigenlijk) en het is niet alleen die man die ze voor de gek houdt maar ook heel de familie, vrienden, kennissen.

Het staat niet in het artikel maar wie weet is de man het op een erg confronterende en genante manier te weten gekomen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:02

@ppg
Lees ik hier toch enige jaloezie, Papagroom :D dat het jou zo intrigeert?
:D :D :evaw:

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:05

Shirley schreef:

moedwillig informatie achterhouden is toch echt wel liegen... liegen is de waarheid niet vertellen, als jij weet wat de ander wil horen en je houd deze nformatie achter, dan lieg je.

En iedereen die TS aanvalt over "Dat kan alleen in belgie" ... kom aan zeg... zien jullie nergens meer de humor van in? TS maakt duidelijk een grapje...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:47

Als mijn man van origine een vrouw blijkt te zijn dan mag ie toch echt z'n koffers pakken :') Ik ga niet met iemand verder die 6 jaar tegen me heeft gelogen, laat staan 20 jaar!