Kleuter van school gestuurd na beschuldiging ontucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kleuter van school gestuurd na beschuldiging ontucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:51

Kleuter van school gestuurd na beschuldiging van ontucht

AMSTERDAM - Een 4-jarig jongetje is van de Rotterdamse Albert Plesmanschool gestuurd na beschuldigingen dat hij een meisje uit zijn klas had toegetakeld en een ander had betast.

Foto: Thinkstock

Een grote groep ouders heeft de overplaatsing afgedwongen door hun kinderen thuis te houden tot de school een oplossing had bedacht, schrijft het AD vrijdag.
Een meisje uit de klas van de jongen werd vorige week betast. Op hetzelfde plein werd begin dit schooljaar een 5-jarig meisje ernstig toegetakeld. Zij is nog niet hersteld van haar verwondingen, heeft nachtmerries en is bang om naar school te gaan, zegt haar moeder in de krant. "Het ging veel verder dan doktertje spelen."
De ouders denken dat de jongen achter beide incidenten zit. De schooldirectie heeft hier geen bewijs voor, maar heeft de kleuter vorige week toch geschorst. Inmiddels is hij overgeplaatst naar een andere basisschool.

Onschuld
Zijn ouders geloven heilig in zijn onschuld. "Maar we hebben gezamenlijk geconcludeerd dat de aanhoudende onrust op school ook niet goed is voor de ontwikkeling van hun kind", zegt een woordvoerder van de school in de krant.
De school heeft van allebei de incidenten melding gedaan bij de politie, maar die zou geen onderzoek doen omdat een 4-jarige niet strafrechtelijk kan worden vervolgd. Verder zijn instanties als jeugdzorg ingeschakeld en werden voor de ouders informatieavonden gehouden. De schorsing was tegen de wil in van de onderwijsinspectie, maar de school vond dat de rust moest terugkeren.

Pauze
Aanvankelijk was de school zelf ook tegen het wegsturen van een leerling zonder dat er bewijs is voor slecht gedrag. Het 5-jarige meisje was in een andere klas gezet, maar zag de jongen alsnog in de pauzes.
De jongen zit nu op een kleinere school. "Hij krijgt betere begeleiding en het valt eerder op als er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen", zegt de woordvoerder.

Door: Novum

bron www.nu.nl
http://www.nu.nl/binnenland/2965309/kle ... tucht.html

dit is toch te gek voor woorden? waar gaat dit heen?
VIER (!!!) jaar!?

AdnerB

Re: Kleuter van school gestuurd na beschuldiging ontucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:55

ik weet niet wat ik hier van moet geloven..
vreemd verhaal..

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:55

Mijn eerste gedachte is bij zulk soort berichten altijd waar heeft dat jongetje dat geleerd of waar komt de interesse vandaan op zo'n jonge leeftijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:11

Het kan er gewoon inzitten, dan ben je als ouders mooi jarig.

Of hij is er idd jammer genoeg zelf al mee in aanraking geweest, waar dan ook.
Lijkt mij beter om hulp te zoeken voor het kind en er verder geen media aandacht aan te schenken, wat heb je hier nou aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:36

Je weet natuurlijk niet of het waar is..... wat ik lees, zijn heel veel vermoedens, en geen enkel bewijs.

Mocht het waarzijn, vind ik het heel schokkend, en denk ik dat alleen een kleinere school bij lange ná niet voldoende is.......

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:50

Voor hetzelfde geld is het gewoon opgeblazen door de ouders.
Op die leeftijd of iets vroeger beginnen ze toch te ontdekken dat jongetjes en meisjes verschillend zijn. Straks is dat jongetjes van geen kwaad bewust dat hij iets deed wat niet mag OF dat hij helemaal niks gedaan heeft en gewoon vals wordt beschuldigd.

Het zijn vermoedens, leraren hebben zelf niks gezien. Dus hoe weet je of het waar is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:34

Nouja verwondingen? Ze zullen toch niet zo'n heisa om niks maken?

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:37

Hmmm, klinkt een beetje raar. Een kindje van 4 die al meisjes betast. Als het waar is dan is het heel erg en is een kleinere school lang niet genoeg maar ik geloof er niet zoveel van.
Waar zou zo'n kindje het geleerd hebben?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:38

Ik ben eerlijk gezegd geneigd dit verhaal met een hele grote korrel zout te nemen.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:41

guccio schreef:
Mijn eerste gedachte is bij zulk soort berichten altijd waar heeft dat jongetje dat geleerd of waar komt de interesse vandaan op zo'n jonge leeftijd..

Ook mijn eerste gedachte.. :\

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:41

Kinderen van 4 of 5 jaar spelen toch niet alleen buiten?
Hoe kan zoiets gebeuren?
Hoop dat het niet waar is, maar vind het nogal heftig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:34

Een kind van 4 of 5 weet normaliter helemaal niet wat sexuele handelingen zijn en zal dat dan ook niet met die bedoeling uitproberen.
Een kind wat misbruikt is, daar kan ik het me van voorstellen dat hij daar wat van weet.
Ik vind het nogal een hetze van volwassenen naar een erg klein kindje, ik schrik daar best van. Een kind van 4 of 5 als 'dader' bestempelen. Als dit kindje meer weet van sexuele handelingen dan een kind op deze leeftijd hoort te weten, dan moet je juist mededogen hebben met het kind en het kind helpen, niet nawijzen en het als een crimineel behandelen. Voor het kindje maar beter dat het van school is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:38

Neem toch aan dat er toezicht is op het speelplein? Raar verhaal.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:41

ik schrik hier ook wel van, ontdekken is op deze leeftijd heel normaal, maar zoals je dit leest schijnt het toch wat heftiger te zijn geweest. Moeilijk iets, vooral omdat er niks echt gezien is.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:59

BalouArera schreef:
Hmmm, klinkt een beetje raar. Een kindje van 4 die al meisjes betast. Als het waar is dan is het heel erg en is een kleinere school lang niet genoeg maar ik geloof er niet zoveel van.

Ik heb een tijdje terug een docu gezien over een meisje van 6 ongeveer, die altijd door haar vader misbruikt was,
en daarna haar broertje en andere kindjes ging mishandelen en seksueel misbruiken.. Was heel ingewikkeld en erg allemaal, maar daar moest ik aan denken. (Ik weet hier natuurlijk niks van, maar omdat het zo'n klein kind is, en ook nog verwondingen moest ik daaraan denken)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:25

Tja wat is normaal en wat is niet normaal voor kleuters?

Als kleuter was ik ook heel nieuwsgierig naar de "slangetjes" van de jongetjes uit mijn klas.

Ik heb zelfs een keer een drama geschopt omdat ik wilde zien hoe jongetjes dan plassen.

Ik heb toen ik zelf kleuter was voorgesteld het "slangetje" van een klasgenoot af te knippen zodat ik hem kon lenen en ook staand zou kunnen plassen.

Dus wat is normaal voor kleuters en hun nieuwsgierigheid?

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:45

NeverGiveUp schreef:
BalouArera schreef:

Ik heb een tijdje terug een docu gezien over een meisje van 6 ongeveer, die altijd door haar vader misbruikt was,
en daarna haar broertje en andere kindjes ging mishandelen en seksueel misbruiken.. Was heel ingewikkeld en erg allemaal, maar daar moest ik aan denken. (Ik weet hier natuurlijk niks van, maar omdat het zo'n klein kind is, en ook nog verwondingen moest ik daaraan denken)

Daarom, waar zou zo'n kindje het geleerd hebben...?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:47

Ik speelde op die leeftijd ook doktertje hoor, is vrij normaal om interesse te hebben daarin. Ontucht vind ik wel een heel groot woord bij deze leeftijd onder elkaar...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:47

Insinueer je nu dat de ouders het kind misbruikt hebben, BalouArera?

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:49

Lastig, ik zou het niet geloven als ik deze school niet goed zou kennen.
Ik kan alleen maar zeggen dat deze school nooit iemand zou schorsen als er geen reden is om deze jongen niet te verdenken.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:00

_San87_ schreef:
Insinueer je nu dat de ouders het kind misbruikt hebben, BalouArera?

Nee, zo bedoel ik het niet, sorry als het zo over komt