Zieke huisdieren massaal gedumpt in asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Zieke huisdieren massaal gedumpt in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 14:56

Bron: AD
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... siel.dhtml

Het is toch te triest voor woorden dat mensen het er op aan laten komen een dier niet tijdig bij een dierenarts te brengen? Dat de kosten hoog zijn klopt, maar om een dierenartsbezoek dan uit te stellen...en een dier langer te laten lijden? Toch denk ik dat de mensen die toch de moeite en de kosten opbrengen om hun dier naar het asiel te brengen eerlijker naar hun dier zijn dan het thuis maar te laten voor wat het is.

Eleionomae

Re: Zieke huisdieren massaal gedumpt in asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:39

ik denk dat het ook komt dat mensen hoe ziek hun dier ook is/wordt het moeilijk vinden om er afscheid van te nemen. Diep in hun hart weten ze heus wel dat het niet goed is om hun dier te laten lijden, maar de andere optie is er afstand van doen en dat is natuurlijk ook niet niks.

Nu probeer ik het niet goed te praten, absoluut niet en ik ben er ook groot voorstander van dat je een potje geld apart houdt voor dit soort gevallen bij je huisdieren, maar ik snap ook dat het andere uiterste je dier afstaan ook niet bepaalt gemakkelijk is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:45

is niets nieuws, ik vang al jaren oude nierpatienten, zwaar verwaarloosde of aidskatten op van asielen. Afstaan doen ze meetal niet, dumpen is een betere optie (= goedkoper)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:45

Ik vind het ontzettend triest en zielig voor de dieren.
Alles wordt inderdaad duurder en duurder, maar dat weet je.
Je weet als je huisdieren aanschaft dat deze geld kosten en zeker de dierenarts.

Naar het asiel brengen is nog altijd vele malen beter als dumpen, maar toch...

Nee, ik zou mijn dieren never nooit weg doen.
Dan eet ik zelf wel minder en dan sla ik de feestdagen en vakanties wel over.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:42

verschrikkelijk, ik ben een echte dierenvriend en kan hier slecht tegen
mijn hond heb ik 6 jaar geleden uit het asiel gehaald, en thuis dachten we dat hij dood ging na heel raar spartelen, schuimen enz, bleek dat mijn hond epilepsie had en dat de vorige baasjes zijn medicijnen niet konden betalen...
had liever gehad dat die mensen het eerlijk door hadden gegeven aan het asiel, dan had ik haar alsnog meegenomen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:43

Echt he :\ .... Zo'n dier geeft je liefde... En wat krijgen ze er voor terug? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:32

Als het dier niet in aanmerking komt voor herplaatsing en je het niet kunt betalen om te behandelen, dan zou ik persoonlijk kiezen voor euthanasie en niet voor het asiel...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:12

Ik begrijp het wel, de dierenarts is zo beláchelijk duur!!!

Niet dat ik het ooit in mijn hoofd zal halen hoor, als het nodig is doe je dat gewoon. Anders had je geen huisdier moeten nemen. Als het echt zo erg is vraag je iemand om hulp, leen je geld of weet ik veel.
(Niet dat ik er te makkelijk over wil doen, want het kan heel moeilijk zijn als je echt het geld niet hebt)