Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 20:53

Hoihoi.

Ik zat net het RTL nieuws te kijken, en verbaasde mij enigszins over het onderwerp van de A2. Daar is een trajectcontrole, en er worden boetes uitgedeeld aan mensen die te hard rijden. Vervolgens gaan die mensen klagen.

Waarom ga je klagen om een boete? Te hard is te hard, en dat kost geld. Dat wéét je als je dat gaspedaal verder intrapt dan mag. Dan wéét je dat je zo'n vervelende enveloppe op de mat kunt verwachten.

Als je het niet eens bent met die 100km, waarom ga je dan nádat je die boete hebt zeuren en je beklaag doen? Doe dat dan van te voren...

mayniac_val

Re: Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:56

Ik hoorde laatst iemand klagen over het feit dat de boetes omhoog gaan := Vond dat een heel bijzonder beklag, dan rij je inderdaad toch gewoon de toegestane snelheid?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:57

Oh, dat doet iedereen óók van tevoren hoor. 100 daar is namelijk belachelijk.
Dit is gewoon een staaltje geniale 'journalistiek', om mensen op een bepaalde manier om te vragen en het vervolgens zo te monteren. Je kunt ook kiezen over een item met een serieuze inslag.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:58

Laatst had ik ergens gehoord dat je soms niet te hard rijd,maar dat dat ding dat flitst op de vangrail en dan kaast het terug of zo iets..En dan rijd je niet te hard,maar dan flitst dat ding gewoon op de vangrail.

Ik weet niet of ik het helemaal juist heb verteld. :')
Laatst bijgewerkt door SienenIvo op 16-11-12 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 20:58

Wow wacht, die laatste 2 zinnen snap ik even niet :')

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:00

SienenIvo schreef:
Laatst had ik ergens gehoord dat je soms niet te hard rijd,maar dat dat ding dat flitst op de vangrail en dan kaast het terug of zo iets..En dan rijd je niet te hard,maar dan flitst dat ding gewoon op de vangrail.

Ja dat heb ik enkele dagen geleden ook op het nieuws gehoord. Er was een politieman geflits maar hij reed aan de toegestane snelheid. Bleek dus dat de flitser een weerkaatsing had op de vangrail waardoor hij een verkeerde snelheid mat.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:01

dollyspikkel schreef:
SienenIvo schreef:

Ja dat heb ik enkele dagen geleden ook op het nieuws gehoord. Er was een politieman geflits maar hij reed aan de toegestane snelheid. Bleek dus dat de flitser een weerkaatsing had op de vangrail waardoor hij een verkeerde snelheid mat.

Ja!Dat was het!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:04

Regeltjes zijn regels.

En handhaven zorgt er voor dat de regel gevolgd wordt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:04

Knoffer schreef:
Oh, dat doet iedereen óók van tevoren hoor. 100 daar is namelijk belachelijk.
Dit is gewoon een staaltje geniale 'journalistiek', om mensen op een bepaalde manier om te vragen en het vervolgens zo te monteren. Je kunt ook kiezen over een item met een serieuze inslag.

100 daar is inderdaad echt belachelijk. Ik rij er bijna dagelijks. Nog nooit een boete gehad, maar ik irriteer me mateloos. Vooral omdat 5 banen naast elkaar allemaal rond de 100 rijden, rij je op de 4e baan en je moet eraf, dan moet je of remmen, of versnellen, om uit te kunnen voegen. Soms rij je daar helemaal klem omdat iedereen naast je ook 100 rijdt. -O-

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:10

100 daar is echt belachelijk. Vijfbaansweg en vervolgens moet iedereen 100 rijden. Mijn broer rijdt er dagelijks en heeft 5 bekeuringen in een week omdat hij wel 4 km/h te hard reed.
Dat is pure geldklopperij naar mijn idee.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:29

En stelen mag je ook niet.

Eerlijk gezegd zouden ze elk stukje weg en straat in Nederland van een traject controle systeem moeten voorzien.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:43

Natuurlijk, want degene die de regels verzinnen zijn god en daar zouden wij burgers geen kritiek op moeten hebben.

Rij je weleens op de A2 Ariebren? Heb jij nooit kritiek op regels?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:47

Helaas mag je in het democratische Nederland stemmen.

En daarnaast, rijd ik alleen met de paarden trailer achter mijn Patrolieboot.
En dan mag je toch niet harder dan 90, ik heb geen probleem met die 100 km wegen.

Mensen die kritiek op regels hebben zijn eigenlijk mensen die zeer zwaar gestrest zijn.
Altijd haast, een ander doet het nooit goed.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:48

Of 100 rijden, of de boete betalen zonder te zeuren...

Simpel als wat :j

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:50

Die weg vraagt erom om het gaspedaal even in te drukken. 100 is daar inderdaad echt belachelijk (even voor de discussie ik heb niet eens een rijbewijs dus ook nooit een boete daarop gehad)
Maar de oplossing is natuurlijk even de cruise control op 100 zetten ;)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:52

Ariebren schreef:
Helaas mag je in het democratische Nederland stemmen.

En daarnaast, rijd ik alleen met de paarden trailer achter mijn Patrolieboot.
En dan mag je toch niet harder dan 90, ik heb geen probleem met die 100 km wegen.

Mensen die kritiek op regels hebben zijn eigenlijk mensen die zeer zwaar gestrest zijn.
Altijd haast, een ander doet het nooit goed.

Nee hoor, ook als ik daar zonder haast rij, raak ik zwaar gefrustreerd. Ik heb geen cruise control, dus de hele tijd panisch op de meter kijken en je voet in de kramp houden. Op vijf banen asfalt en nauwelijks verkeer lijk je namelijk een kruipende slak op die weg als je 100 rijdt. Ondertussen wat Nelleke zegt, is het niet echt bevorderlijk voor het in en uitvoegen als er wel verkeer is.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:55

kwartier eerder naar je werk aanrijden. hoef je niet te haasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:57

Ah, de moraalridderclub van Bokt.nl is weer paraat!
Alle mensen die standaard 30km onder de limiet rijden, die zijn op bokt verzameld. Ik zie toch een verband met het aantal % vrouwen op dit forum en het gezeur om verkeersregels :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:00

paardje1983 schreef:
kwartier eerder naar je werk aanrijden. hoef je niet te haasten.

Het heeft niets met haast te maken. Het heeft te maken met dat 100 rijden op 5 banen asfalt nergens op slaat.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:00

Ohhhh is dat dáár! Ja, die weg vraagt idd om 120/130... Geen typische 100-weg.

Aan de andere kant houd ik me wel altijd zo goed mogelijk aan de snelheid, dan maar ergeren aan de idioterie van de maximumsnelheid, nog altijd beter dan een boete.

Zag ook een opmerking over dat mensen klagen dat de boetes omhoog gaan? Want dat snap ik namelijk wel. Boetes zijn totaal niet meer in proportie tot het 'vergrijp''... Maar als je iets serieus ernstigs doet kom je er met een paar tientjes vanaf, leg het mij maar eens uit :+

Begrijp me niet verkeerd; wie zn billen brandt moet op de blaren zitten, maar ik ben voor een ander boetesysteem. Las ook een keer een relaas van een politieagent die klaagde over het feit dat hij iemand die door net-niet-meer-oranje rijdt dezelfde boete moet geven als iemand die bij rood gewoon nog effe het gaspedaal intrapt. Kan me daar volkomen in vinden; het eerste kan (!) een inschattingsfout zijn waar de tweede een zwaardere 'straf'' verdient voor het moedwillig door rood rijden...

Klagen over boetes an sich vind ik iets vreemds, je hebt dat zelf in de hand. Maar klagen over de hoogte van de boetes/het boetesysteem, dát snap ik wel.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:02

Gelukkig is het mijn probleem niet.
Ik hoef niet met 200 km/hr naar de volgende klant.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:07

hollywood86 schreef:
Ah, de moraalridderclub van Bokt.nl is weer paraat!
Alle mensen die standaard 30km onder de limiet rijden, die zijn op bokt verzameld. Ik zie toch een verband met het aantal % vrouwen op dit forum en het gezeur om verkeersregels :D

Dat iemand zich netjes aan de maximale snelheid betekent nog niet dat ze standaard 30 km te langzaam rijden hoor :roll:

Hier een dame die ontzettend houdt van hard rijden, maar té hard zul je mij niet snel doen... dat laat de bankrekening niet toe.
Maar daar heb ik dan weer een prima oplossing voor gevonden, lekker op de duitse autobaan rijden af en toe :j
Dus missschien een idee om de opgekropte frustraties er eens lekker uit te rijden op de duitse autobaan??

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:07

Het is levensgevaarlijk, 5 banen waar iedereen naast elkaar zo 90 tot 100 rijdt. Rechts inhalen is orde van de dag. Had het dan lekker 2 baans gelaten met trajectcontrole, was het fileprobleem ook opgelost. Had de gemeenschap een hoop geld gescheeld van de aanleg.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:16

Heerlijk dat iedereen zo lekker hard wil rijden.

Heerlijk dat er nog ambulance en brandweer lieden zijn die zo'n hard rijder uit de auto willen peuteren.

En je zal maar naast zo'n 5 baans weg wonen, wat vroeger een 1 baans weg was.

Is dat niet de reden van de max snelheid, geluids overlast ??

Nee, die stoere en sportieve auto rijder heeft schijt aan de wereld.

Ikke en ikke, de rest kan stikke. :7

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:18

Nee hoor, zoveel woont er niet langs die weg.