en

en
http://www.vfi.nl/website/branche-infor ... ganisaties (PDF-bestanden)
vraag ik me toch echt af: Waarom blijven mensen geven als keer op keer een non-profit-organisatie in het nieuws komt wegens het geld in eigen zak stoppen.
Ik geef niet. Ik geef nooit. Ik ga nooit geven en daar blijf ik bij. (En ik heb het echte leed al van dichtbij gezien in Afrika) Hoe weet ik of het geld goed terecht komt?
Neem als voorbeeld de wandelende verkoopstudenten bij mij op school. Zij proberen je een BNN-abbo aan te smeren voor een X bedrag. Dit bedrag betaal je eenmalig. Ter ondersteuning voor BNN. Máár... Die studenten proberen je ook werk aan te smeren. Juist! Als BNN-verkoper. Hoeveel verdien je? Standaard iets van 8 euro en van elk binnen gehaalde klant krijg je laten we zeggen 4 euro. Het X bedrag dat een BNN-abbo kost is? Jawel, 5 euro...
Straks begint dat gezweef op 3fm weer. En god, wat kijk ik daar NIET naar uit... 3fm vind ik per defenitie al verschrikkelijk, maar ach, dat ter zijde

(Heel Nederland op zijn kop door de zelfmoord van Tim, terwijl aan de andere kant van de oceaan de lijken nog uit het water worden gevist en er mensen dood gaan van uitgebroken ziektes. Het is het ene uiterste naar het andere. Ik geef geen mening, ik constateer het nu alleen even

Wie geeft er? Wie geeft er niet? Waarom wel? Waarom niet? Waarom wel tijdens kerst of juist het hele jaar door en waarom niet doorgaands en bewust voor 3fm?
Oh, ik vroeg het net aan moeders. Wij geven schijnbaar wel. Maar aan 1 doel. Jaarlijks een X bedrag voor de Kankerbestrijding omdat mijn papa daaraan is overleden.
Edit: Toevoeging. Bron http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/
Citaat:Jaarlijks geven wij Nederlanders miljarden euro’s aan goede doelen. Je gaat als gulle gever ervan uit dat het geld dan ook op de juiste manier wordt uitgegeven. Maar wat weten we er eigenlijk van?
Kassa hield een enquête onder zijn nieuwsbrieflezers en het werd duidelijk: Nederlandse donateurs zijn niet op de hoogte van de beleggingspraktijken van hun goede doel. Uit de enquête blijkt dat 89% van de lezers geld geeft aan een goed doel. 91% geeft aan dat zij vinden dat er met hun gift niet mag worden belegd door het goede doel waar zij geld aan hebben gegeven. Daarentegen weet 94% eigenlijk niet of het goede doel wel of niet belegt. Mochten ze erachter komen dat hun goede doel belegt, dan zou 88 procent stoppen met doneren.