Kankergala voor tonnen opgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Kankergala voor tonnen opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 11:03

Het is een groffe schande!!!!!

bron:telegraaf.

Citaat:
Kankergala voor tonnen opgelicht door Bart Mos
AMSTERDAM - Een bestuurslid van het Quality of Life Gala, dat geld inzamelt voor onderzoek naar kanker bij kinderen, blijkt ruim een half miljoen euro in eigen zak te hebben gestoken. Justitie in Amsterdam heeft de fraude in onderzoek.

Dit wordt bevestigd door het stichtingsbestuur van het gala, waarin theatermaker Erwin Lambaart en hoteldirecteur Jaap Liethof zitting hebben. „Het is een schande dat dit mannetje met z’n vingers aan het geld voor zieke kinderen heeft gezeten”, aldus een zegsman namens het bestuur.

Het gewraakte bestuurslid, Erwin de K., stak het geld in zijn eigen bedrijf en dat van zijn vrouw.

en dit vind geen stijl er van :

Citaat:
Erwin de Kruijff jat 600K van kinderkankergala

Erwin de Kruijff heeft 600.000 euro verdonkeremaand wat opgehaald was met BN'er-gala's tegen kinderkanker. Erwin (LinkedIn, mirror) zat in het bestuur van The Quality of Life Gala als accountant. Dit BN'er infested gala (met CBF-keurmerk! *) haalt jaarlijks veel geld op tegen kinderkanker. Erwin was zijn baan kwijt geraakt, kwam in de financiële problemen en dacht dat het wel okee was als hij in dat geval fraude zou plegen met geld wat bedoeld was voor de bestrijding van kinderkanker. Uhm. Nee. Niet echt. Via het cosmetica-bedrijf Inglot (*) van zijn vrouw Bianca sluisde hij onder toeziend oog van penningmeester Patrick van Zuiden van het Rijswijkse hotel-restaurant Savarin voor meer dan een half miljoen naar zijn eigen rekening. Tja, zijn villa van 1,3 miljoen euro nabij Scherpenzeel -hier in alle glorie te zien in het programma Van Kavel Tot Kasteel (via)- moest toch betaald worden, ondanks het baanverlies. Desnoods over de rug van kinderen met kanker. Dat is toch zeker bijna net zo erg als het in kwetsende volgorde zetten van woorden in een gratis treinkrantje, zou je zeggen. Qua nationale ophef, bedoelen we dan. Zo'n man mogen we immers toch best een banketstaaf vinden, met zijn allen. De stichting laat weten dat het meeste geld inmiddels gelukkig weer teruggevorderd is en dat alle goede doelen volgens belofte zijn betaald. Volgens de Telegraaf waren zowel Patrick als Erwin gisteren niet bereikbaar voor commentaar. Nee, dat mogen we hopen. Die zouden zich in een klein hoekje heel stil moeten houden en zich kapot moeten schamen voor deze kinderkankerfraude.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:33

Hij moet zich doodschamen en ik hoop dat er aangifte is/wordt gedaan en hij een passende straf krijgt.
Ik vraag mij altijd bij dit soort praktijken af, hoe betalingen/ontvangsten geregeld zijn? Zijn er geen (waterdichte) controles? Wie tekent voor de overdrachten?

Edit: ik hoorde net op het nieuws dat de penningmeester het al eerder wist, maar er op vertrouwde dat het geld snel terug kwam, wat naief!!
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 10-11-12 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:35

Wat een schoft |o !

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:36

Er zijn diverse goede doelen waar ik graag mijn laatste cent aan uit zou willen geven, als ik dan maar wist dat dat geld ook dáár terecht zou komen waar het voor bedoeld is. Helaas is dat maar al te vaak niet het geval. Er lopen veel te veel zakkenvullers rond bij dit soort organisaties.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:19

Voor elke 100 euro die naar een goed doel gaat
Gaan daar bog administratie kosten af
Kosten om de stichting in stand te houden
Een x percentage naar de mensen die reclame maken voor het goede doel.

Zo ontvang ik voor iedereen die via mij op de site van het wwf £10 stort maar liefst £7.
Daar moeten dan nog administratie kosten etc vanaf.

In mijn ogen niets nieuws dus.

Ramooontje

Re: Kankergala voor tonnen opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:29

En weer een feit waardoor dit soort instanties in een slecht daglicht staan. Als ik alleen maar kijkt naar de lonen van de directie dan besluit ik al per direct om dus géén geld te 'geven'

Prins Bernard Cultuurfonds
Adriana Esmeijer
€190.330

Hartstichting
Dr. J.C.G. Stam
€184.713

Rode Kruis
Cees Breederveld
€172.000

Unicef
Jan Bouke Wijbrandi (alg. dir.)
€154.106
I.A. Visscher (operat. dir.)
€143.576
Totaal
€297.682

Etc etc

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:33

Oeps... die erwin de k blijkt gewoon mijn oude buurman te zijn :+ Van toen ik nog bij mijn ouders woonde, mijn ouders wonen er nog steeds bekant naast... Wat een loser... Grootste huis van heel het dorp, sinds kort nog een paar nieuwe auto's, zeker niet van het minste soort... en dan er op deze manier aankomen...tja.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:46

Mensen zouden inmiddels toch moeten beseffen dat hun goedbedoelde geld niet naar het doel op zich gaat, maar naar de mensen die er werken... (zoals de directeuren). Dit gebeurt al zo lang!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:50

Je kunt tegenwoordig nergens je geld meer aan geven. Het komt toch terecht bij de grote graaiers.

Walgelijk gewoon dat zoiets over de rug van zieke kinderen/volwassenen/dieren moet gaan..
Hoe kunnen dat soort mensen nog slapen??

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:51

Even off-topic:

CBF-keur houdt in dat er maximaal 25% aan fondsenwervende kosten mogen worden gemaakt.

Die bedragen bij de directiesalarissen zijn inclusief werkgeversdeel (rond de 40%) en onkosten en dus níet wat deze mensen in hun loonzakje ontvangen. Directie van CBF-keur goede doelen mogen geen salaris boven den Balkenende-norm verdienen. Daar wordt op gecontroleerd.

On topic:
Dat deze fraude uiteraard volkomen tegen alle CBF- en fatsoensregels ingaat is uiteraard duidelijk.