Nieuwe regeerakkoord.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Nieuwe regeerakkoord.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 23:11

Hallo bokkers!

Weten jullie nou hoe het zit met het regeerakkoord over drank leeftijd?
Want ik hoor verhalen over dat als je voor 1997 geboren bent,
je dan gewoon nog drank mag halen?

Ik snap niet echt veel van dat regeerakkoord?
En wat vinden jullie dat de drankleeftijd naar 18+ gaat?

Ik vind het niet leuk. Ben ik eindelijk 16, word de leeftijd weer naar 18 + verhoogd!
En wat zullen de discotheken hiervan vinden? Die zijn dan best veel omzet kwijt.

Hoe denken jullie hierover?

*Sorry dat ik het hier neerzet, ben benieuwd hoe jullie er over denken! *

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:13

Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik vind het super dat het naar 18 jaar gegaan is :j

Depende

Re: Nieuwe regeerakkoord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:10

Vind het een perfect voorbeeld van symboolpolitiek. Jongeren komen heus wel aan drank.

Er kan beter geïnvesteerd worden in goede campagnes voor bewustwording en ouders meer handvatten geven om met alcohol en jongeren om te gaan.

Het is echt naïef om te denken dat deze maatregel drankgebruik onder jongeren beperkt.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:15

Ik ben vrijwilliger in een poppodium. Wij zitten nu ook met de handen in het haar. Wij hebben nu veel 17 jarige die al een jaar bij ons binnen komen. Maar nu de alcoholleeftijd word verhoogd moeten wij misschien van de gemeente onze leefstijdgrens ook omhoog gooien. Beetje vervelend voor zelfs een aantal vrijwilligers, die dan ineens niks meer mogen drinken of uberhoud nog naar binnen mogen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:17

"Onderzoek in de Verenigde Staten van Amerika heeft uitgewezen dat met het optrekken van de leeftijdsgrens voor het kopen van alcohol naar 21 jaar niet alleen alcoholgebruik onder de 21 jaar maar ook in de periode van 21 tot 25 jaar wordt tegengegaan. Het optrekken van de leeftijdsgrens had aanmerkelijke vermindering van verkeersongevallen waarbij adolescenten betrokken waren tot gevolg" (Brown et al., 2008).

Alstublieft. Zo onzinnig hoeft 't dus helemaal niet te zijn. Nu hoef je niet elk onderzoek te geloven, maar zonder meer blèren dat het onzin is die nergens op slaat is dus ook niet terecht.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:23

Verkeersongevallen met of zonder alcohol, dat staat er niet bij ;)

Daarbij staan er ook geen cijfers bij en ik ben zeeer zeer benieuwd naar hoe significant het verschil is. Heb je misschien een linkje?

Ik kan hem nu natuurlijk niet vinden, maar ik kan mij een onderzoek herinneren naar alcohol gebruik onder 14 jarige in de VS en volgens mij waren de cijfers flink hoger.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:34