Beneluxtrein verdwijnt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Beneluxtrein verdwijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 22:35

Dag bokkertjes allemaal!

Zoals sommigen onder jullie misschien wel weten wordt binnenkort, 9 december, de beneluxtrein vervangen door de Fyra.
Tot voor kort (vorig schooljaar) maakte ik of mijn vriend wekelijks gebruik van deze trein om elkaar in de weekends te kunnen zien, en ik weet dat veel andere Nederlanders en Belgen ook geregeld over en weer reizen. Ik vroeg mij af wat jullie hiervan denken.

Persoonlijk vind ik de beslissing om enkel de Fyra als alternatief aan te bieden echt geen goede. De Fyra is veel duurder, je moet je plek reserveren en anders wordt het ticket fiks duurder, en daarnaast rijdt de Fyra een andere route waardoor stations die de oude beneluxtrein wel aandeed niet meer zullen worden bediend. Kortom, je moet verder rijden met binnenlandse stoptreintjes voor je de trein kan nemen.
Er is maar 1 alternatief en dat is een klein boemeltreintje dat tussen Roosendaal en Antwerpen rijdt. Hiermee verliest de reiziger ongelooflijk veel tijd. Ik verloor zelf altijd een volledig uur.

Wat denkt bokt hiervan? En wat ik nog liever wil weten, hoe denken de Nederlandse studenten die in België studeren (of vice versa) hierover, en wat zal jullie alternatief voor deze trein zijn?

Bronnen:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/18-10-2012/den-haag-boos-over-verdwijnen-beneluxtrein
http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/treintickets_naar_antwerpen_en_brussel_duurder_door_fyra-144688

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 15:15

Niemand hier die deze trein geregeld neemt? :wow:

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:43

Ik neem hem maar heel af en toe, maar vind het ook echt jammer dat hij verdwijnt. De HST is zo duur, denk niet dat ik die gauw zou nemen -O-

Schuur_

Re: Beneluxtrein verdwijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:13

Ik werk als treinbegeleider en ik sta er ook niet volledig achter. Het is da wel een snellere verbinding maar veel reizigers gaan er nadeel van ondervinden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:09

Als hij wat vaker op tijd zou rijden zou ik hem misschien wat vaker nemen, maar dat ding heeft altijd eeeeuwen vertraging lijkt het wel. :=
Wat komt er eigenlijk voor in de plaats tussen A'dam en Roosendaal? Een andere intercity? Of krijgt Roosendaal nu ook alleen nog maar een uursverbinding met de bewoonde wereld, tenzij je bereid bent in dat rotte stopding tussen Den Haag en Roosendaal te stappen en dan op Dordrecht of Rotterdam nog eens over te stappen?
Want daar heb ik dus geen zin in, dat kreng doet er zo lang over dat je dan nog beter op de volgende inter kunt wachten... :roll:

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 19:25

Voor zover ik weet komen er geen alternatieven. Vanuit BE toch niet. Er is wel sprake van bepaalde bestaande lijnen door te trekken tot Roosendaal, maar of dat zoveel zoden aan de dijk zet is maar de vraag. Ook voor reizigers vanuit NL richting Roosendaal heb ik geen flauw benul.
De IC heeft inderdaad ontzettend vaak vertraging, maar goed. Het is alsnog beter dan sowieso àltijd een uur extra reistijd te hebben x)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:34

Er was ooit sprake van de 'nieuwe' trein naar Noorderkempen door te trekken naar Breda, maar denk niet dat dat er ooit van gaat komen..

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:45

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 01:14

Nou, het ziet er naar uit dat het dus niet beter gaat worden... *zucht*
Morgen voor de laatste keer met het oude vertrouwde ICtreintje richting NL :(

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:57

Ik hoop dat ze toch een oplossing vinden. Anders moet je straks eerst naar breda om daar op te kunnen stappen. Nou laat maar dan hoor, kijk ik papa wel lief aan om met de auto te rijden.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:57