Hurricane Sandy!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Hurricane Sandy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 20:48

Raar dat hier nog geen topic over is op Bokt, maar ik ben nu al de hele dag het nieuws erover aan het volgen en het ziet naar uit dat die storm alleen maar erger en erger wordt! Ook President Obama heeft gezegd dat dit een HELE ZWARE hurricane wordt, misschien wel de zwaarste in de historie van de VS.

http://new.livestream.com/breakingliven ... t/sandycam << Live webcam

Afbeelding

Ook wordt er flink gehamsterd voor de komende dagen want het ziet er naar uit dat het nog wel even gaat duren...

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:49

Ik hoop heel ergr dat ik vrijdag nog mag vliegen !!! de plannen zijn namelijk dat ik vrijdag ochtend naar New York zou vliegen voor de marathon op zondag !

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 20:51

flamon schreef:
Ik hoop heel ergr dat ik vrijdag nog mag vliegen !!! de plannen zijn namelijk dat ik vrijdag ochtend naar New York zou vliegen voor de marathon op zondag !

Kan zijn dat die afgelast wordt... maar je weet het maar nooit!

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:51

Jaaa ik kijk ook, voel me net een ramptoerist. Moest wel even denken wat ik met de paarden zou doen als t hier was.. Dat dak van de stal waait er echt wel af.. En je kunt ze moeilijk in je huiskamer zetten. Hoewel.. We hebben plavuizen toch, zegt mn dochter hahaaa. Ik kijk naar cnn trouwens, hele tijd live. Over een uurtje of 4 wordt t serieus daar...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:51

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:53

Een vriend van ons zou gister vliegen, maar alles is gecanceld.
Is Sandy eigenlijk inmiddels al aan land?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 20:53

Pally schreef:
Een vriend van ons zou gister vliegen, maar alles is gecanceld.
Is Sandy eigenlijk inmiddels al aan land?

Bijna, op de cam is het aardig woei woeiiiiii :P

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:57

Op het moment valt het nog redelijk mee (behalve aan de kust), maar alle voorzorgsmaatregelen zijn genomen - subway ligt plat, tunnels zijn dicht en als de wind aanhoudt sluiten ook de bruggen - Manhatten in lockdown..! Over een paar uur zal de storm aan land komen.. We zullen zien!

Cam van de New Jersey kust: http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... o65ozA2BaH

goiis

Re: Hurricane Sandy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:02

Het beeld op de cam van New Jersey ziet er wel al pittig uit!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:04

Jeetje ik had hier nog helemaal niet over gehoord...

@ Macavity: Woon jij in New York? :oo Heel veel sterkte! Ik hoop dat 't meevalt.

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:04

Pff, ik heb in dit gebied voor 2 jaar gewoond {in de buurt van philadelphia]. Ziet er eng uit zo'n hurricane. Ik hoop dat de schade mee zal vallen!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:12

Ik vind het ook altijd maar eng. Hoop dat het straks allemaal meevalt voor deze mensen en dieren.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:12

_Tara_ schreef:
@ Macavity: Woon jij in New York? :oo Heel veel sterkte! Ik hoop dat 't meevalt.

Yep, zit in Manhattan. Op het moment valt het nog mee, al zien de supermarkten er zo uit: http://i46.tinypic.com/n2bcl1.jpg

Zuidelijk Manhattan is geevacueerd, ook heeft een van m'n huisgenoten een vriend te logeren die geevacueerd is omdat hij aan de kust in Brooklyn woont.

Momenteel is het nieuws vol van een hijskraan dat afgebroken is en aan een wolkenkrabber hangt: http://newyork.cbslocal.com/2012/10/29/ ... n-midtown/

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 21:13

Wat dacht je van de paarden die ze gebruiken in de parken van NY? Arme beessies :'(

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:16

Wij kijken nu ook naar CNN, zag het net van die kraan.
Ik kan het alleen niet zo goed volgen. Ze praten iets te snel.
Ik hoop ook dat het mee gaat vallen.
MacavityL: Sterkte daar!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:19

Toch wel heftig allemaal jeetje... Die foto ook van die supermarkt :oo

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:24

Mijn oom woont in canada. Ik word door hem op de hoogte gehouden. Ook volg ik Reed Timmer op facebook. Het erge is dat de orkaan over een dichtbevolkt gebied gaat... ben bang dat er heel veel doden en gewonden zullen zijn.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:27

Ik ga het nieuws maar even aanzetten. Woon in Canada dus kan alles goed in de gaten houden. Vanochtend was er nog geen nieuws, even kijken ze er nu iets over zeggen.

Edit: Op het nieuws praat de minister over het voorbereiden voor de orkaan in Ontario.. Geen idee of die daar komt maar ze maken zich wel klaar en het ligt niet zo ver van New York. Gelukkig woon ik aan de andere kant van Canada.
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 29-10-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:29

MacavityL schreef:
_Tara_ schreef:

Yep, zit in Manhattan. Op het moment valt het nog mee, al zien de supermarkten er zo uit: http://i46.tinypic.com/n2bcl1.jpg

Zuidelijk Manhattan is geevacueerd, ook heeft een van m'n huisgenoten een vriend te logeren die geevacueerd is omdat hij aan de kust in Brooklyn woont.

Momenteel is het nieuws vol van een hijskraan dat afgebroken is en aan een wolkenkrabber hangt: http://newyork.cbslocal.com/2012/10/29/ ... n-midtown/

Jeetje, wat heftig!! Zou toch echt wel bang zijn als ik daar woonde..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:34

Eskimo schreef:
MacavityL schreef:

Jeetje, wat heftig!! Zou toch echt wel bang zijn als ik daar woonde..

In de stad valt het wel mee hoor, zal flink gaan stormen (understatement), maar gewoon binnen blijven en hopen dat er geen water overlast zal zijn en dat de stroom niet uit valt (dan wordt het pas vervelend). Het is allemaal wat erger voor de mensen die meer aan de kust of op het platte land wonen - meer bomen, meer water overlast etc.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:36

Maar dan alsnog zal ik echt wel bang zijn haha :D Lig het liefst al onder de dekens van een klein stormpje of onweer, laat staan van dit.. Je wordt ook wel bang gemaakt door het nieuws. Heb jij je nog moeten voorbereiden? Extra water, voedsel etc? Of valt dat ook allemaal wel mee.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:41

Zie bovenstaande foto van toen ik in de supermarkt stond :D

We hebben sowiso wat drinken en eten in huis, vanavond en morgen ochtend wordt waarschijnlijk wat lastig naar buiten gaan, maar we hebben geen kasten vol staan..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:43

Oke.. Dan is het maar gewoon afwachten. Heb hier een live zender opstaan. Regent hier hard (zoals altijd) dus vandaag wordt het een op-de-bank-hang dagje met deze zender op, kan ik mooi op de hoogte blijven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:59

zo hee gave link net de new york police door de kamer

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:03

Wij krijgen het staartje er ook nog van mee (Toronto gebied).
Naar alle waarschijnlijkheid geen school en thuis zitten kijken naar wind/regen/hagel/storm...