Hoe kan zoiets toch gebeuren!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Hoe kan zoiets toch gebeuren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:18

Gezinsmoord boerderij Schalkwijk,
De doden die vanmorgen zijn gevonden in een boerderij in Schalkwijk in de provincie Utrecht, zijn leden van een gezin. Het zijn een man, zijn vrouw en twee dochters, geboren in 1997 en 2001.

De politie zegt dat de man de vrouw en de meisjes met geweld om het leven heeft gebracht. Daarna heeft hij de boerderij in brand gestoken en de hand aan zichzelf geslagen. Een zoon van de vrouw was op dat moment niet thuis.
Bron: http://nos.nl/artikel/431692-gezinsmoor ... kwijk.html

Elke keer als deze berichten voorbij komen dan vraag ik me toch af wat mensen ertoe drijft om zoiets rigoureus te doen, zelfmoord plegen is tot daar aan toe maar bijna je hele gezin, ik snap het niet.

MirandaMalikJarig

Re: Hoe kan zoiets toch gebeuren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:19

Nou ja, volgens mij is die man dan al over the edge...
Wel vreselijk he, dat soort dingen.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:22

en toch gebeurt het nog best vaak je hort het wel vaker dat een ouder zoiets doet

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:06

Het is zo bizar... ik ken de ouders goed van gezicht, deze kwamen beiden heel regelmatig bij ons in de winkel. Erg leuke mensen. En hun jongste dochter ken ik wat beter, toen ik vrijwilliger was bij de kinderboerderij was ze daar erg vaak, en op de manege heb ik haar ook vaak gezien. Paar jaar terug heeft ze nog even op mijn vorige pony gereden....

Het is zo onwerkelijk....echt goed kende ik deze mensen niet, maar toch... ze waren altijd zo vriendelijk en aardig als ik ze tegen kwam...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 19:29

Calanddra, dan zal de schok wel groot zijn daar in de buurt, omdat het totaal geen mensen zijn waar je dit verwacht, ook erg voor de zoon van deze mevrouw, in één klap moeder en stiefzusjes weg.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:09

Een kennis van me schreef net op facebook dat zij tegenover hen had gewoond en de familie kende. Ze waren kort geleden naar Schalkwijk verhuisd. Volgens haar was het altijd al een verknipte man geweest...

Het sneue is ook dat door de verhuizing naar schalkwijk het jongste meisje haar allergrootste droom uit kwam, ze kreeg 2 shetjes. Helaas heeft ze maar 4 weken van ze mogen genieten...

Ik heb er echt geen woorden voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 06:44

Er zit vaak een heel verhaal achter, dat hoor je toch nooit. Denk dat oordelen ook niet wijs is. Mensen hebben hun eigen verleden, en hun eigen verhaal..... je kan denk ik pas echt een mening hebben (en dan nog, waarom zou je?) als je alles weet.
Dit soort dingen zijn heel tragisch, maar ze komen zelden uit de lucht vallen. Er gaat vaak heel veel leed aan vooraf.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:36

Ik zag op FB een mooi bericht voorbij komen van de manege, waar het jongste meisje les had, vreselijk dat zulke dingen gebeuren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:42

Las het vanmiddag ook in de krant ... verschrikkelijk !!
Of het je nu meer raakt vanwege het ponyverhaal van het meiske .. ik weet het niet .. het brengt het in elk geval op de één of andere manier wel dichterbij.

Maar ik heb alle begrip voor een zelfmoord, hoewel ik het zelf nooit zou doen.
Maar waarom andere mensen daarin meeslepen ?
Jonge kinderen, nog vol dromen en met een toekomst ??

Kan daar echt om janken |(

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:51

Het jongste meisje reed bij ons op stal en was daar ieder vrij uurtje te vinden dag in dag uit, ze hielp mij altijd met het poetsen en opzadelen voor de longelessen als ik tussendoor van pony naar paard moest wisselen, ze wou altijd helpen met vanalles en vroeg me altijd de oren van mn hoofd over voeding, verzorging, waarom is dit, waarom doe je zus of zo? ze was altijd zo vrolijk en enthousiast... Kan echt niet geloven dat zoiets gebeurd is, heb vrijdag nog met haar zitten kletsen over pony's en door regen uitlopende mascara op de fiets :')
iedereen is ontzettend aangeslagen door wat er zondagochtend gebeurd is, het is gewoon niet te bevatten... We hebben in de kantine een tafeltje voor haar ingericht waar de kinderen kaartjes, briefjes en bloemen bij kunnen leggen. zondagavond hebben we een kleine herdenking gehouden en hebben alle kinderen kaarsjes aangestoken voor haar en haar familie, was allemaal erg ontroerend.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:54

Ik las ook van de vlag halfstok ... vond dat ZO ontroerend ...
Veel sterkte voor jou en de mensen op stal, moet voor jullie ook heel moeilijk zijn :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:00

Ja ik heb het ook gezien...niet normaal meer in wat voor maatschappij leven wij dat dit gebeurt...

Ik vind het verschrikkelijk aan de ene kant gelukkig dat de zoon niet thuis was, aan de andere kant wat ontzettend naar die jongen loopt met een schuldgevoel rond van heb ik jou daar...hoe kan die man dat zijn zoon aan doen denk ik dan...wat heeft hem bezielt op dat moment!?

Tammy wat mooi dat jullie dat doen....het is ook niet te begrijpen :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:14

Narnia schreef:
Ja ik heb het ook gezien...niet normaal meer in wat voor maatschappij leven wij dat dit gebeurt...

Ik vind het verschrikkelijk aan de ene kant gelukkig dat de zoon niet thuis was, aan de andere kant wat ontzettend naar die jongen loopt met een schuldgevoel rond van heb ik jou daar...hoe kan die man dat zijn zoon aan doen denk ik dan...wat heeft hem bezielt op dat moment!?

Tammy wat mooi dat jullie dat doen....het is ook niet te begrijpen :(:)

de dader was de stiefvader van de zoon. Het was een samengesteld gezin. Vreselijk voor de zoon en zijn vader, die heeft immers een dochter en ex-vrouw verloren en vreselijk voor de ex-vrouw van de dader, zij heeft een dochter verloren. En vreselijk voor de andere familieleden, zoals grootouders.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:16

Zag net ook een bericht op Facebook van een manege, een van de dochters reed paard daar en ze vertelde dat het meisje erg spontaan was en altijd hielp met de pony's voeren, opzadelen etc. Echt heel triest.. :n

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:22

Vreselijk verhaal inderdaad. Iemand had zelfs de dag ervoor nog met het meisje getwitterd, omdat ze geen zin in school had.. Hij zei ''onwerkelijk.. zo twitter ik met haar, en zo is ze er niet meer..''

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:53

Echt vreselijk, zag net ook het bericht van de manege op facebook.
Kan er gewoon niet bij dat iemand tot zoiets in staat is..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 09:37

Eén van de dochters was van hunzelf en de oudste dochter en zoon van de vrouw, ik kan me voorstellen dat de man het bewust gedaan heeft omdat de zoon niet thuis was, deze jongen zal zo'n 17 a 18 zijn, die had hem misschien kunnen stoppen, snap niet dat iemand zoiets kan doen. Alle mensen die hen gekend hebben veel sterkte.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:52

Vreselijk zeg... Ook voor die jongen, echt. Niet te bevatten!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:59

Vind t echt verschrikkelijk en zo dichtbij. En ook die zoon...als je hier achterkomt zou ik denk ik ook wel n moment gehoopt hebben dat ik dood was hij is nu zn hele gezin kwijt.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:35

Beide meisjes hebben op mijn praktijkschool (zilvia's hoeve) gereden, er is daar ook een altaartje opgericht. Deze maandag reed ik langs de betreffende boerderij naar mijn stage, niks gezien. het was wel overdreven druk bij de school.
vreselijk om te horen, die 2 meisjes hadden nog een heel leven voor zich, in 1 klap is dat weg...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:07

Dit is echt gestoord 8)7

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:05

Jemig! Vrijdag na het les geven reed ik langs Norbert, gewoon even mijn lievelingspaard aaien, verder niks. En ik raakte aan de praat met een klein meisje. Die was zomaar 4 uur eerder op de manege want het was vakantie. Ze vroeg me de oren van het hoofd en vertelde druk oer haar lievelingspony.
Vanochtend tijdens de les ging het over het gezinsdrama in Schalkwijk omdat een van de dochtertjes die om het leven kwam een geliefd gezichtje was op de manege. Ik voelde me niet echt betrokken maar hoorde dat de manege eigenaar een stukje op de website heeft geschreven. Uit nieuwsgierigheid toch maar even gelezen en wat blijkt...het is precies dát meisje. Auw, dat raakt me best wel, dag lief meisje dat ik maar één keer heb gesproken :,(

http://www.zilfiashoeve.nl/nieuws_famil ... lkwijk.php

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:26

Echt vreselijk ...

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:53

De dreun is nog steeds goed te voelen bij ons op de manege,er hangt nog steeds een bedompte sfeer..normaal maakt Ben veel grapjes maar nu is hij stil ,hij probeert wel vrolijk over te komen maar het heeft hem zo diep geraakt en iederen op de manege ...vorige week toen het net gebeurt was stonden er kinderen en ouders te huilen bij het altaar en schreven de kinderen berichtjes op de bierviltjes voor haar ,zo ook mijn eigen dochter..ook lag haar witte dekje en haar trui en halster bij de foto..het is zo onwerkelijk !!
Anouk kende ik van de manege ,haar zus van gezicht maar haar moeder en de vader moet ik wel kennen want ik kom vaak op de manege en ze woonden bij ons in het dorp voordat ze naar Schalkwijk verhuisden en haar moeder zou op het gemeentehuis hebben gewerkt tot de bewuste dag ..het nare is dat ik geen gezicht bij die ouders kan plaatsen,je kent veel mensen en maakt vaak een praatje met andere ouders maar je kent hun namen niet en nu denk ik vaak als ik een man of vrouw in de kantine zie Oh jij bent het niet gelukkig jij leeft nog maar sommige heb ik al even niet gezien en dan ga je denken het zal toch niet die of die zijn..van de meiden zijn foto's gepubliceerd maar van de ouders niet.
Ik wil iedereen die Anouk kende vanaf hier erg veel sterkte wensen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:54

De hele maatschappij is gewoon knap verziekt.....bah!

Mensen lijken wel bang voor elkaar, contacten zijn maar heel vluchtig en oppervlakkig, we zitten steeds meer op ons eigen eiland, de diepgang in relaties lijkt wel verloren,...ik vind het eigenlijk nog niet eens zo raar dat er steeds meer van dit soort familiedrama's zijn....hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik tot deze conclusie kom....want wees eens eerlijk bij het woord sociale controle worden de meeste accuut allergisch...terwijl het en hoop leed kan voorkomen....

Maar ja ben vast de enige die hier over nadenkt...ik kan het maar moeilijk loslaten...faalt de hulpverlening net zo hard als de maatschappij zelf!?

*sorry beetje triest gevoel*