Aan de kerktoren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lideli

Aan de kerktoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 17:20

Ik vond dit toch zo opmerkelijk en eigenlijk ook wel weer grappig :o

KRUININGEN - In Kruiningen heeft een ludieke actie de hulpdiensten vandaag veel werk bezorgd. Iemand had in de kerktoren een pop opgehangen. Lange tijd was echter onduidelijk of het ging om een persoon of een pop. Zodoende werd een grote reddingsactie opgestart.

De eerste meldingen over de opmerkelijke situatie kwamen rond 11.30 uur binnen. De hulpdiensten namen direct het zekere voor het onzekere en alarmeerden meerdere brandweervoertuigen en een ambulance. Ook gingen diverse politie-eenheden ter plekke.

Toen de brandweer ter plaatse was, bleek dat de klus geklaard moest worden door een hoogtereddingsteam. Zodoende werd dit speciale Rope Rescue Team (RRT), waarin de Zeeuwse brandweer en de politie samenwerken, met spoed ter plaatse gestuurd.

Intussen kon aan de hand van een foto worden vastgesteld dat er vermoedelijk sprake was van een grap. Op de foto waren namelijk details te zien van tie ribs. Hiermee was de pop vastgemaakt aan het dak van de kerktoren. Een lid van het RRT is vervolgens het dak opgeklommen en heeft de pop naar beneden gehaald.

De politie heeft de pop rond 13.15 uur veilig gesteld.

linkje met een filmpje
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=20834

eclair98

Re: Aan de kerktoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:22

ik had het gehoord ja!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:25

sorry, maar wat een geniale actie, hoe bedenk je dat. :')
Maar opzich ook wel weer kinderachtig. :=

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:47

Geniale actie? ik vind het onwijs slecht verzonnen. Staat daar zoveel politie,brandweer en ambulances terwijl een stukje verderop iemand misschien wel echt hulp nodig heeft! Ook moet je jezelf is gaan afvragen of mensen die op straat lopen hierop zitten te wachten. Mensen die in hun familie iemand zijn verloren door verhanging, kinderen die dit zien. Grappig? NOT!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:48

cinn87 schreef:
Geniale actie? ik vind het onwijs slecht verzonnen. Staat daar zoveel politie,brandweer en ambulances terwijl een stukje verderop iemand misschien wel echt hulp nodig heeft! Ook moet je jezelf is gaan afvragen of mensen die op straat lopen hierop zitten te wachten. Mensen die in hun familie iemand zijn verloren door verhanging, kinderen die dit zien. Grappig? NOT!!!

ik vind het ook niet grappig, maar wel geniaal bedacht. natuurlijk is het een kinderachtige en zielige grap...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:11

Kijk naar dit soort grappen gaan ook belastingcentjes he.
Daarvoor zijn die hulpdiensten niet. Snap niet dat mensen dat doen.
Net zoiets als voor de grap 112 bellen. Slaat toch nergens op

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:53

Hoe hebben ze die daar in hemelsnaam opgekregen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 02:08

Charaz schreef:
Hoe hebben ze die daar in hemelsnaam opgekregen?

Op dezelfde manier als hoe de brandweer op het dak kwam denk ik. Gewoon met een ladder en dan verder klimmen. Is niet zo heel moeilijk als ik naar dat filmpje kijk. Je moet alleen geen hoogtevrees hebben.... 1 april was een betere datum geweest. Dan had ik het een geslaagde grap gevonden.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 02:18

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden... Ik vind het niet schokkend, maar ik ben nu ook niet heel hard aan het lachen := :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 07:35

Ik vind het een belachelijke grap, idd gaan hier onze belastingcenten heen, want kijk eens wat een volk er is opgeroepen ... alleen de ambulance kost al een paar honderd euro ...